Den delen du nevner er det -55 modellene som har, på -56 mangler de. Hvorfor den er cromet på din, og lakkert på min, vet jeg ikke.Den delen av grillen er den enkleste måten å se forskjell på årsmodellene, ellers er de like.
Ellers må du se på chassisnr for å skille de. Det starter med to bokstaver, den første indikerer hvor trucken er produsert: P = Pontiac, Michigan, C = Oakland, California. Neste bokstav indikerer produksjons år: Y = 1955, X = 1956. Så følger 3 eller 4 siffer, som indikerer vektklasse, akselavstand og og motortype: 101 = 1/2ton, kort (114") akselavst og 6-cyl motor, 102 = 1/2ton, lang (123 1/4") akselavst og 6-cyl motor, 101-8 = 1/2ton, kort med V8 motor, 102-8 = 1/2ton, lang med V8 motor. Tyngre modeller har betegnelsen 152, 252 osv for økende vektklasse og akselavstand. I 1955 var 6-cyl motor på 248 cid dette er en ekte gMc motor. V8 var på 288 cid og ble levert av Pontiac. I 1956 var 6-cyl økt til 270 cid, og V8 økt til 316 cid. De 4 siste siffer er prod.nr.
_________________ -39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400 -55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic -77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!) -84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA) 2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)
INLINER #3417
|