AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 11:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 83 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 23. Sep 2007 21:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Fornuftige ferievalg.

:thumbsup:

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 19. Okt 2007 02:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 19. Okt 2007 02:12
Innlegg: 6
Hei gMcman,
Har kjøpt en bil i USA jeg også og trenger forsikring for å kjøre den på veien før den evt. blir fraktet hjem. Hvilket selskap bruker du der borte?
Har du US sertifikat?
Er det bare å ha en c/o adresse, så vips ordner det seg, selv om en ikke har US sertifikat?
6.9




gMcman skrev:
Hei, og takk for positive kommentarer, fint dere likte bildene ! Har fler, så vi får se etterhvert.... Å ha en bil i USA når du ikke bor der krever at du har en hjelper der. For å registrere en bil må du ha en adresse og stå i folkeregisteret. Men det er unntaksregler...... Min bil er registrert på mitt navn, med adresse c/o Kameraten min i Washington. Det er ikke krav om forsikring ved reg som her, men forsikr MÅ man ha ved bruk. Er du medl i AMCAR har de en avt om forsikr i USA for kortere tidsr. Jeg har benyttet den muligheten. Å ha egen bil i USA er ikke bare bare. Du må ha lagermulighet, og skjer det noe, er det lett mye stress, og ikke så gøy å bruke ferien til å reparere......... Enklere med leiebil da. Men ingen tar deg for turist når du reiser rundt i egen genuin amerikaner! Og så har du jo fortsatt bilen når ferien er over, og kan bruke den igjen neste år, du må jo da over for å skifte olje "at least once a year" som det står i instuksjonsboka, eller ta den med hjem...... Årsavgiften (registration fee) er $ 55 for pickupen min.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2007 17:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Takk for alle positive, hyggelige kommentarer! Ja, det var en skikkelig fin tur, det er sikkert.
Ferietur i USA er jo ikke bare bilferie, det må spises en del burgere og biffer og. Spørsmålet melder seg da, hvor kommer kjøttet fra? For å finne ut av dette besøkte vi Knife River Ranch i North Dakota. Her bruker Arild og Mari fra Nittedal å være, så vi hadde et par hyggelige dager der sammen med dem. Arild er helfrelst Mustang-entusiast, så hva var mer naturlig en å foreta biffinspeksjonen fra hesteryggen?

Bilde

Bilde

Bilde

Rancher Adam Wanner
Bilde

Bilde

Arild jager kuer
Bilde

Bilde

Turen endte opp i Long Beach, California. Vi hadde på forhånd booket frakt for GMCn til Drammen hos a/s Motorships, og leverte den til fraktefirmaet samme dag som vi fløy hjem! Sist i oktober kom den i god behold til Drammen, og jeg kjørte den nordover.

For første gang på norsk jord, Drammen Havn.
Bilde

Bilde

I sludd og snø på Saltfjellet.
Bilde

Nå koser den seg sammen med de andre GMCene, og USA turen er over for denne gang. Men jeg angrer allerede på at jeg tok den med meg hjem. Nå er jeg uten bil i USA, og må starte å lete etter en ny GMC til neste tur...... :wink:

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Sist endret av gMcnut den Tor 08. Nov 2007 10:24, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2007 17:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 13. Mai 2007 23:48
Innlegg: 269
Nermest den perfekte ferie det der vell? :)
MYE snadder på boneville! ooh 8)

_________________
www.go-orange.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 07. Nov 2007 20:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 09:30
Innlegg: 114
Bosted: Sande i Vestfold
Så ut som en supertur. Mye gromme bilder også.
Mye salt i denne tråden.. Skal tro om ikke gemsen syntes overgangen fra Salt Flats til Saltfjellet var litt stor...

_________________
1951 Chevrolet Styleline Deluxe Sport Coupe
1956 Ford F-350 Flatbed
1963 Ford Ranchero
1965 Plymouth Valiant V100
1965 Ford Mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jan 2008 15:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Speedweek på Bonneville Salt Flats var en spesiell opplevelse. Naturen med de svære saltslettene og fjellene rundt, og så racingen og alt rundt, hot rods, et herlig miljø.
Mange sier at Bonneville er "the last frontier of the genuine hotrodding". Så et besøk her gir mange impulser og ideer....
Den som planlegger å besøke Bonneville under et av racene der bør planlegge i god tid i forveien. De eneste overnattingsmulighetene i nærheten er i Wendover, en liten by i kanten av saltsletta. Bestill rom i god tid, de blir fort bortbestillt. Nærmeste alternativ overnatting er i Salt Lake City, ca 2,5 timers kjøring.
Beregn å være der noen dager for å komme inn i hva som er der, det er digert og mye å se....
Sjekk ut www.scta-bni.org for mer opplysninger og når racene er, overnatting mm.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jan 2008 17:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Takk for nydelige bilder! Jeg fikk gode minner fra noen av bildene, værtfall Sierra Nevada å Redwood! Jeg skal tilbake neste år med gode venner, det blir utrolig morro.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Jul 2008 13:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Årets tur på 14 dager gikk fra New York til Midt-vesten (Iowa/Wisconsin) og tilbake til New York. Vi (fruen og jeg) kjørte gjennom flotte områder i Pennsylvanias skoger, og stoppet på koselige småplasser innimellom åser og daler. Turnpiken er effektiv transport, men småveiene gir mer opplevelser. Midtvesten kan være litt ensformig å kjøre med de store jordbruksområdene.

Bilmessig var årets tur til å begynne med en gedigen nedtur. Sist høst tok jeg USA-turbilen min, den grønne -77 GMCen, til Norge. Så vi hadde leiebil i år, og hadde bestillt en Chevrolet Impala, men ingen Impala var inne da vi skulle hente ut bilen, så vi fikk i stedet en utenlandsk bil av unevnelig merke! Det føltes nesten som om hele USA-turen gikk i vasken!!

Men det hjalp på humøret da vi kom fram til Davenport, Iowa og møtte mine gamle kompiser på årets Inliner Convention. Og humøret steg ytterligere da jeg fikk de nye manifoldene, forgasserne og HEI-fordeleren til -55 GMCen.

Og da Gordy dukket opp med denne flotte gule -84 GMC C1500 Sierra shortbed med 250 L6 og th700 automat til salgs for en grei pris, var det ingen vei utenom! Jeg tok hevn, ALDRI, ALDRI, mer en X-brand leiebil! GMCen har jeg nå registrert i mitt navn og lagret i Wisconsin til fremtidige turer.
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Sist endret av gMcnut den Fre 01. Aug 2008 14:36, endret 3 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Jul 2008 18:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Gratulerer med ny feriebil 8)

Skal bli artig å se bilder i fra turen. :D

Når var du der borte?

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Aug 2010 09:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Flotte bilda 8) , ble det noen USA tur i år :?:

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 00:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Det er lenge siden sist jeg var inne her på forumet nå. Amcar-interessen har også ligget litt på "vent" en god stund. Jeg og familien har vært igjennom en lang tøff periode, med tap av et nært og kjært familiemedlem, og alvorlig sykdom. Dette har tappet meg for energi, og hobbyen har kommet i bakgrunnen. Men jeg har fortsatt gMc-truckene, og håper interessen vil komme tilbake etterhvert.

Vi har tidligere i mange år lekt med tanken på engang å ha vårt eget sted i USA, men det har blitt med tanken. Bortsett fra de siste 2-3 årene har jeg periodevis vært nesten årlig i USA, og trives jo godt der. Men å bo på motell i ukesvis blir man lei av, og det er og begrenset hvor lenge man kan legge seg til hos slektninger og venner. Hjerteligheten og gjestfriheten skal man behandle med respekt! Dette er bakgrunnen for tanken om et eget sted. Texas-tråden til Pontchief har også brakt næring til disse tankene, han har vist at det faktisk er mulig :D .
Nå i høst var Fruen og jeg en snartur på slektningebesøk i Wisconsin, og jeg hadde på forhånd sett lit på "real estate" på internette. Pga finanskrisen har prisene på hus falt ganske mye de siste 4-5 år, og dållarsen har jo og vært gunstig, for oss. Så jeg printet ut en del interessante prospekt før vi reiste fra Norge.
Vel fremme begynte husletingen, innimellom alle familiebesøkene. Det ble noen hektiske dager! Men på de fleste husene vi kikket på, var det alltid noe som måtte gjøres, og jeg ønsker/orker ikke fikse på hus hele ferien.
Så på morran den siste dagen før hjemreise, hadde vi egentlig gitt opp å finne noe hus vi likte....

Men, så, den siste dagen insisterte en slektning at vi måtte se på dette:
Bilde

Gata "vår", med flotte lønnetrær:
Bilde

Bilde

Her var det garasjeplass som bare ventet på en Gul-GMC:
Bilde

Det var et velholdt hus fra 1951. Gammelt interiør, men egentlig uten større behov for oppgraderinger. Taktekkingen var ny, og det var vedlikeholdsfri utvendig "vinyl siding", vinduene var av nyere dato, og alle tekniske installasjoner ok. Det var delvis møblert, så det var egentlig bare å flytte inn.
Kjøkkenet var kårny så det holder, men helt og greit:
Bilde

Spisestuen:
Bilde

Stuen:
Bilde

Vi skal jo ha det som hytte, og da var det fint med peis:
Bilde

Fruen fikk endelig Rosa bad:
Bilde

Huset er på 110 m2, med 2 soverom, spisestue, stue, bad(rosa), full kjeller og et romslig loft, og det er 1,2 mål tomt. Det ligger midt i en koselig, døsig småby med 1300 innbyggere, midt i Wisconsin. Vi er omgitt av norsk-amerikanere på alle kanter.

Det er 1,2 mål tomt, her bakhagen, hvor vi er nabo med Fruens slektning Kristy:
Bilde

Det er koselige fortau for en "morning walk":
Bilde

Vi syns huset var fint og trivelig, og ga inn et bud på $ 62.500. Og fikk tilslag på det budet de siste minuttene før vi måtte hive oss i bilen for å nå flyet hjem :shock:

Så reiste vi oppspilt til flyplassen i leiebilen :mrgreen: Som også denne gang var av unevnelig merke #-o , men dog "Made in USA by Proud UAW members" :-D
Bilde

Betalingen ble sendt i går, og med kursfallet de siste dager, så ble det ikke så galt.
Nå gleder vi oss skikkelig til å dra på hytta til våren!!

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Sist endret av gMcnut den Lør 28. Jan 2012 04:00, endret 3 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 01:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Sep 2008 19:50
Innlegg: 201
Bosted: sør odal.
gratulerer så mye med hytte,,,, så greit ut det der da, og fin plass til bilen også,,, morro og lese :D

_________________
cad331


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 09:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 01. Nov 2009 07:56
Innlegg: 260
gratulerer med flott hytte. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 13:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Gratulerer med ny hytte :wink: .Nå behøver du ikke ta med deg den gule hjem heller,når du har garasjeplass der borte...win win :D

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Okt 2011 17:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Takk for det gutter :D !

Og for å korte ned tiden til neste tur, og beholde den gode stemningen fra siste tur, så bruker jeg å ha på min favorittradio der borte: y-one-o-six-point-five-FM http://www.wyte.com/ for å høre på trykk "listen live" eller http://y1065.com/wyte_stream.php

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 83 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support