AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 05:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 31. Mar 2013 21:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 21. Feb 2012 02:36
Innlegg: 336
moparman skrev:
Men det var litt greiere før, da man ikke hadde eu-kontroll på bilene, og det ikke var kontroller på alle bussholdeplassene.
Angående prøveskilter på bilene, så er grensen 3 ganger pr bil, og selv da må man krangle seg til dem. derfor forstår jeg ikke helt hensikten med å eie en slik bil.



Sitat:
Nå begynner jeg og lure på hvor i svarte granskauen i Telemark du bor ????????????
Nei vi hadde ikke eu kontroll. Men kjørte du amcar før. Var du som regel stoppet x antall ganger i helgen.
Og hadde du store hjul og markerings lys var det mangel lapp og rett til Statens vegvesen for full kontroll.
Nei det var ikke bedre før.

Kom helt an på hvor og når man kjørte, men helgene var verst. Etterhvert lærte ihvertfall jeg når og hvor de stod, fordi ren rutine gjennom mange år er vanskelig å forrandre.
Jeg husker godt alle problemene man fikk om man bygget om bilen, men idag kan man ikke kjøre særlig langt om man ikke har eu-godkjent bilen.
Derfor synes jeg det er mye verre idag.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 31. Mar 2013 21:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
zx9r skrev:
moparman skrev:
Men det var litt greiere før, da man ikke hadde eu-kontroll på bilene, og det ikke var kontroller på alle bussholdeplassene.
Angående prøveskilter på bilene, så er grensen 3 ganger pr bil, og selv da må man krangle seg til dem. derfor forstår jeg ikke helt hensikten med å eie en slik bil.



Sitat:
Nå begynner jeg og lure på hvor i svarte granskauen i Telemark du bor ????????????
Nei vi hadde ikke eu kontroll. Men kjørte du amcar før. Var du som regel stoppet x antall ganger i helgen.
Og hadde du store hjul og markerings lys var det mangel lapp og rett til Statens vegvesen for full kontroll.
Nei det var ikke bedre før.

Kom helt an på hvor og når man kjørte, men helgene var verst. Etterhvert lærte ihvertfall jeg når og hvor de stod, fordi ren rutine gjennom mange år er vanskelig å forrandre.
Jeg husker godt alle problemene man fikk om man bygget om bilen, men idag kan man ikke kjøre særlig langt om man ikke har eu-godkjent bilen.
Derfor synes jeg det er mye verre idag.


er bra at bilene blir sjekka med jamne mellomrom....vil ikke at noen skal bli drept i trafikken pga at bilen ikke er forsvarlig stand,fikk ikke camaroen godkjent rett før påska pga at en bremselsange hadde en kul ....ikke sikkert jeg hadde oppdaget dette selv,så det var jo bra...værre var det med den oljedråpen som hang under bunnpanna,som og ble er feil(2) og dermed heller ikke godkjent...ikke direkte trafikkfarlig...så en annen tallverdi på slik hadde vært fint.....det ironiske var at felger med 35mm pacere og ulik dim foran og bak var helt greit :mrgreen: samt markeringslys og oranger parklys.

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 31. Mar 2013 23:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Nov 2009 21:46
Innlegg: 138
Bosted: oslo
moparman skrev:
Men det var litt greiere før, da man ikke hadde eu-kontroll på bilene, og det ikke var kontroller på alle bussholdeplassene.
Angående prøveskilter på bilene, så er grensen 3 ganger pr bil, og selv da må man krangle seg til dem. derfor forstår jeg ikke helt hensikten med å eie en slik bil.



Nei vi hadde ikke eu kontroll. Men kjørte du amcar før. Var du som regel stoppet x antall ganger i helgen.
Og hadde du store hjul og markerings lys var det mangel lapp og rett til Statens vegvesen for full kontroll.
Nei det var ikke bedre før.[/quote]

Forskjellen er at i dag så kan du importere 60-70tallern, og oppgradere til protouringunderstell. Men du kjører den ikke 24/7 fordi selv om den er en bedre bil enn den var orginal i 1978 så er den nå en investering du ikke vil slite ut for da vil verdien rase. Den gang var det året rundt bruksbil som om du kjørte akkurat som det var en ny Toyota GT86 2013 eller en Audi TT eller hva som er normal entusiastbil idag. Men en billig strikkmotorisert Audi TT er ikke så hiperformance. Og i hvertfall ikke noe V8rivjern. :lol:

Dagens ungdom i eldre Volvo modifisert riktig for bilinteressert ungdom er purkemagneter i dag året rundt, men det slipper vi eldre der vi kjører den sølvgrå automatgira diesel stv med skiboks på taket. Og på tur i den altfor dyre søndagsamcaren i sommerhalvåret vet selv biltilsynet at er lite vits å stoppe gamlinger da det meste er på stell.

Og da sporer jeg tråden inn på riktig spor igjen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2013 10:28 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Da er det ryddet litt i denne tråden. Håper vi slipper det igjen!

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support