moparman skrev:
Men det var litt greiere før, da man ikke hadde eu-kontroll på bilene, og det ikke var kontroller på alle bussholdeplassene.
Angående prøveskilter på bilene, så er grensen 3 ganger pr bil, og selv da må man krangle seg til dem. derfor forstår jeg ikke helt hensikten med å eie en slik bil.
Nei vi hadde ikke eu kontroll. Men kjørte du amcar før. Var du som regel stoppet x antall ganger i helgen.
Og hadde du store hjul og markerings lys var det mangel lapp og rett til Statens vegvesen for full kontroll.
Nei det var ikke bedre før.[/quote]
Forskjellen er at i dag så kan du importere 60-70tallern, og oppgradere til protouringunderstell. Men du kjører den ikke 24/7 fordi selv om den er en bedre bil enn den var orginal i 1978 så er den nå en investering du ikke vil slite ut for da vil verdien rase. Den gang var det året rundt bruksbil som om du kjørte akkurat som det var en ny Toyota GT86 2013 eller en Audi TT eller hva som er normal entusiastbil idag. Men en billig strikkmotorisert Audi TT er ikke så hiperformance. Og i hvertfall ikke noe V8rivjern.
Dagens ungdom i eldre Volvo modifisert riktig for bilinteressert ungdom er purkemagneter i dag året rundt, men det slipper vi eldre der vi kjører den sølvgrå automatgira diesel stv med skiboks på taket. Og på tur i den altfor dyre søndagsamcaren i sommerhalvåret vet selv biltilsynet at er lite vits å stoppe gamlinger da det meste er på stell.
Og da sporer jeg tråden inn på riktig spor igjen.