AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 16. Des 2017 12:06

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 551 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 24. Aug 2015 21:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 17:07
Innlegg: 387
Bosted: Noreg
Ser jo liten og snasen ut den der da. Basert på Mopar A833 kassa visstnok.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 25. Aug 2015 18:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 11:50
Innlegg: 374
Bosted: Vestfold
enda skrev:
ja, bruker den fortsatt! men har skiftet br. væske der 3 ganger pgr div.
bytta jo motor, da var væska veldig mørk/skitten :?: :? (fryktet o-ring rester, men de så fine ut)
så sprakk en o-ring på hovedpumpa (ved bendet/koblinga ut) erstattet denne med kobberskive og siden har den gått greit. mulig din var litt dårlig/uheldig produksjon?
utvendig ja, det er jo smart! var den grei å montere? like grei å bruke?


Har dette settet fra Novak, http://www.novak-adapt.com/catalog/clutch/kit_hcrc.htm Bolta rett på plass. Tok med ny gaffel, justerbar pivot og justerbart trøstelager så har du det du trenger. Bruker samme master. Er ikke i veien for headers.
Bilde

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Sep 2015 09:52 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 15:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
kimosabi skrev:
Blir tatt inn som verneverdig pga mindre byråkrati, visningskrav osv. Lettere for en importør å smelle verneverdig på bilen, få den regga pronto, enn å vise den før han selger videre. Min hadde aldri gått igjennom og blitt regga uten reparasjoner i hvert fall, og han hadde måtte fiksa bremser, slanger, justert forstilling osv. Da blir ikke kalkylen så pen. :)

Er vel nyere enn 70? Min ble også tatt inn som verneverdig, selv om den er 70. Fikk bare et dokument fra Amcar på det så var det fiksa.



Sikkert seint å komme med dette nå, men hvor i vognkortet står det at bilen er regga som verneverdig?

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Sep 2015 15:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Seemank skrev:
kimosabi skrev:
Blir tatt inn som verneverdig pga mindre byråkrati, visningskrav osv. Lettere for en importør å smelle verneverdig på bilen, få den regga pronto, enn å vise den før han selger videre. Min hadde aldri gått igjennom og blitt regga uten reparasjoner i hvert fall, og han hadde måtte fiksa bremser, slanger, justert forstilling osv. Da blir ikke kalkylen så pen. :)

Er vel nyere enn 70? Min ble også tatt inn som verneverdig, selv om den er 70. Fikk bare et dokument fra Amcar på det så var det fiksa.



Sikkert seint å komme med dette nå, men hvor i vognkortet står det at bilen er regga som verneverdig?

Det står ikke i vognkortet.
Jeg er blitt fortalt av amcar norge at alle biler som er importert i ettertid og er nyere enn 71 er verneverdig :(
Dette lar seg ikke endre.

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Sep 2015 16:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 15:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
enda skrev:
Seemank skrev:
kimosabi skrev:
Blir tatt inn som verneverdig pga mindre byråkrati, visningskrav osv. Lettere for en importør å smelle verneverdig på bilen, få den regga pronto, enn å vise den før han selger videre. Min hadde aldri gått igjennom og blitt regga uten reparasjoner i hvert fall, og han hadde måtte fiksa bremser, slanger, justert forstilling osv. Da blir ikke kalkylen så pen. :)

Er vel nyere enn 70? Min ble også tatt inn som verneverdig, selv om den er 70. Fikk bare et dokument fra Amcar på det så var det fiksa.



Sikkert seint å komme med dette nå, men hvor i vognkortet står det at bilen er regga som verneverdig?

Det står ikke i vognkortet.
Jeg er blitt fortalt av amcar norge at alle biler som er importert i ettertid og er nyere enn 71 er verneverdig :(
Dette lar seg ikke endre.


Huff og huff. Stemmer visst det. Da kan man jo knapt skifte farge på bilen?

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Sep 2015 16:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Er egentlig ikke lov det nei.. men ikke så mange som veit om det/bryr seg. Men jeg var max uheldig og møtte en skikkelig dust.

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Sep 2015 20:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Da er bilen trygt på verkstedet for vinteren..
Har et lite problem med turtelleren. Av og til viser den bare halvparten av turtallet til motoren. Noen som har vært borti dette?
Har en msd pro billet fordeler og originalt instrument..

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Okt 2015 20:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Ingen som har hatt samme problem med turtelleren?

Kjøpt meg stifteløs tenning som jeg monterte i den gamle fordeleren. Blir gøy å teste..

Bilde

Bilde

Trenger en slik motstand eller en coil med innebygget formotstand...

Bilde

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Jan 2016 21:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Bilde

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Jan 2016 21:57 
Pålogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 11:57
Innlegg: 1986
Bosted: Haugesund
enda skrev:
Seemank skrev:
kimosabi skrev:
Blir tatt inn som verneverdig pga mindre byråkrati, visningskrav osv. Lettere for en importør å smelle verneverdig på bilen, få den regga pronto, enn å vise den før han selger videre. Min hadde aldri gått igjennom og blitt regga uten reparasjoner i hvert fall, og han hadde måtte fiksa bremser, slanger, justert forstilling osv. Da blir ikke kalkylen så pen. :)

Er vel nyere enn 70? Min ble også tatt inn som verneverdig, selv om den er 70. Fikk bare et dokument fra Amcar på det så var det fiksa.



Sikkert seint å komme med dette nå, men hvor i vognkortet står det at bilen er regga som verneverdig?

Det står ikke i vognkortet.
Jeg er blitt fortalt av amcar norge at alle biler som er importert i ettertid og er nyere enn 71 er verneverdig :(
Dette lar seg ikke endre.



trodde strengt tatt at det skulle stå i vognkortet jeg da ?

_________________
1971 Ford Mustang Mach I
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Jan 2016 22:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Nei det er ikke et krav, kommer helt ann på hvem som lager vognkortet. Vegvesenet sin databate auto-sys som er bibelen.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Feb 2016 22:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Tid for update her..

Fått motoren til å gå med den nye tenninga [WHITE SMILING FACE]

Bilde

Har lenge irritert meg om at bakluka ikke holder seg oppe av seg selv. Tror det er pga ettermontert spoiler.
Pelte ut de gamle tosjonsfjærene og bestilte noen nye som skulle være til luke med spoiler...

Bilde

Kan med fordel freshe litt opp her og..

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 01. Mar 2016 21:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 22:53
Innlegg: 757
Bosted: sula,møre og romsdal
samme problemet som jeg hadde....meget iriterende

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Mar 2016 12:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 17:07
Innlegg: 387
Bosted: Noreg
Samme problemet som jeg har. Meget irriterende. :)

Hvor kjøpte du torsjonfjærene?

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Mar 2016 20:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 15:14
Innlegg: 829
Bosted: Kongsberg
Haha ja det er vel veldig vanlig.

kjøpte fra summit racing. OER F-Body Trunk Hinge Torque Rods 9868540

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 551 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Crazy Horse og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support