AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 583 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 09. Des 2009 23:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Bead-lock skrev:
http://www.summitracing.com/parts/EDL-2098/

Alt i ett...bra deal...


jeg har jo et 2plans innsug fra weiland som jeg tror fungerer bra. tenkte litt på dette? http://www.summitracing.com/parts/TFS-K314-445-405/ ??

finnes med litt forskjellig sett da. fra 400-500hk med anbefalt forgasser, innsug og rulleløftere.

MEN da kommer kittet på 17.500kr da.. + frakt og moms.. blir i drøyeste laget kanskje :P :P

hvis jeg kjøper det edelbrock settet kommer det er på ca 10.500 fra summit + frakt om moms da...
så bruker jeg samma støtstenger/vippe armer... hvis de er riktig lengde.. det var kanksje ikke så dumt..... #-o
hvordan fungerer dette med strokerkitt?

men først må jeg regne ut kompen med de stemplene/veiva jeg har og med 64ccm kammer! i de gamle ståltoppene er det større kammer.. #-o #-o

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Des 2009 23:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Chevelle_68 skrev:
Kunna du lest feil på veiva?
Fant dette nummeret på http://www.mortec.com
3951529....400.......cast....large journal....3.75" stroke
Vist dei tala du leser som 6 muligens kan vere 5, så er det denne veiva.


hehe du er ikke så dum du ;) skal sjekke! høres riktig ut i alle fall.. hva menes egentlig med large journal?
takk så mye :wink:

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Des 2009 23:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
frodster skrev:
Bygde i fjor 390SBC med Lunati cam, Weiand Team-G og Brodix IK-200 topper, rå gatemotor det :twisted: kan sende meir data viss du er interisert, Edelbrock sine kamaksler er vell litt gameldagse dvs. møkje 0 dur i forhold til 0,05 dur.


høres bra ut. det er erfaring man lærer desidert mest av. fortell..

har jeg en 390cid hvis min er 3.75 i slag og 0.4 borring? i en 350 blokk?

kan du forklare litt bedre til en nybegynner den durasjonen på kammen? hva skjer hvis man har mye 0 durasjon i forhold til 0.05? :?

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Des 2009 18:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Apr 2009 16:50
Innlegg: 137
Bosted: Karmøy
390 er 4,06 borring og 3,75 slag, blei gjort i ei 327 block med small bearing block.
Når du leser duration så er det 0,05 dur som sier mest om kammen, duration er målt i veivakselgrader dvs. opp til 720 grader pga to omdreininger på veiv for kver 1 på kammen.
Ein moderne kammaksel spesielt roller er ganske agresiv i løftet og det som hadde vært opptimalt er vell at vi hadde maks åpning med en gang, dette prøvde jo renault på F1 motoren sine for noen år siden.

Derfor foretrekkes ein kamm som er 280 på 0 og feks 230 på 0,05 foran ein eldre type med 300 på 0 og 230 på 0,05, den mer agresive kammprofilen gjør at ventilen er raskere mye åpen og sylinderen kan raskere fylles med gostoff.

Blei du litt klokere av denne kjappe forklaringen, viss ikkje får du stikka bort i dørå så tar me ei grundigare forklaring :D

_________________
Tudor '29 m/351 Cleveland/C6/Dana 60
Big block Cougar '69 468 m/Kaase P51 heads
Firebird Formula 455 '73
Bronco '78 Triple black
Recaro Trans Am '82 m/355 TTI
Astro '90 lav og kort
Camaro '92 350/6speed/9" -Solgt

Bad ass boys drive bad ass toys!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Des 2009 03:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
jeg tror jeg skjønte det.. jo raskere kammen stiger jo bedre. men en hydraulisk roller kam er jo veldi dyr??
men det finnes kanksje et komprmiss på pris og ytelse..

hvilken kam ville du annbefalt til en slik motor jeg har da? hvis man har et rimelig budsjett? eller kanksje bedre å spørre hvilke kammer har du god erfaring med?

men er jo mer enn stigningen/durasjonen på en kam som betyr noe.. hva med overlappingen? slik at den går bedre på høyt turtall. løftet er jo greit. man kan jo ikke ha mer enn det toppene er gode for i flow.. om jeg har forstått det rett :P

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Des 2009 21:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Apr 2009 16:50
Innlegg: 137
Bosted: Karmøy
Nye Lunati Vodoo er skikelig bra, finner kam ut fra komp, topper, stall speed, utveksling og bruksområde, mange faktorer, ofte lurt å ta hakket snillere kam i stedet for værstinggreier.

_________________
Tudor '29 m/351 Cleveland/C6/Dana 60
Big block Cougar '69 468 m/Kaase P51 heads
Firebird Formula 455 '73
Bronco '78 Triple black
Recaro Trans Am '82 m/355 TTI
Astro '90 lav og kort
Camaro '92 350/6speed/9" -Solgt

Bad ass boys drive bad ass toys!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Des 2009 14:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
I see.. takk for hjelpen :wink:

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Des 2009 18:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
noen som veit hvordan jeg kan identifisere den kammen som jeg har? er dårlig med nr og sånn på den. noe svake greier på en den kanskje.

eller skal jeg bare gi faen å kjøpe en ny som jeg veit hva er.

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Des 2009 18:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 03. Nov 2009 22:20
Innlegg: 308
skal vell stå på kammen??? viss ikke kan dujo få en som driver me sånn til å måle den.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Jan 2010 20:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
jeg driter i den gamle kammen. ser ikke så vass ut :P

men en annen sak. skal bestille noen deler fra summit. bla diffbrems.

har tenkt på eaton sin. men så var det å bestille riktig type. er det noen annet merke dere annbefaler?
jeg har en 10 bolts diff på bilen. det er alt jeg veit.
hvordan finner jeg ut hvor mange spline jeg har? 30 el 28? er det noe nr på diffen jeg kan se etter?

og har alle 8.5" ring?

2.76 upp ratio? passer det?

etter som jeg veit er diffen orginal. altså til en 1972 350 helt vanlig camaro. jeg har manuellt gir.

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Jan 2010 23:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

er dette normal slitasje?

burde kam-lagerene skiftes?

ser at veiva kanskje burde slipes.

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 00:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 03. Nov 2009 22:20
Innlegg: 308
sånn som lagra på rådelagra,er vell sånn de blir etter litt kjøring.
men sånn som veiva der så kanskje poleres iallefall trenger kanskje ikkje slipes. går vell ann å polere den. de "ripene" går jo rundt å rundt. men kjenner du noe stygge riper da? hadde det vært riper til sidene hadde det vært noe anna.

greit å skifte kamlager å veivlager når du først har det oppe ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 21:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
hmm.. okay så ikke så farlig med litt riper hvis de går rundt og rundt?.. kjenner de godt med negelen.. verst på det stedet jeg tok bildet da. men med nye lager.. er det ikkke fare for å miste oljetrykket? eller vil jeg ikke merke noe? :P

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Jan 2010 23:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 03. Nov 2009 22:20
Innlegg: 308
for å si d sånn,jeg er nybegynner me motor på en måte, har vært me på overhalling av 3 motorer. og mitt råd er poler veiva ! og skift alle lagra!!! på veiva å på kam lagra!


men ikkesant hadde de "ripene" på veiva vært bortover!!!! sånn over veie så hadde lagra på rådene vært dårlig!!!! men jeg er nybegynner !hør me profosjonell! :) jeg prøver å lære å d er mitt råd :)

men hør med flere :) jeg er bare en som liker å lære hehe.men etter det jeg har sett er d jeg ,mener er riktig;)


kul camaro forestten ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 30. Jan 2010 10:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Hoi... Hvis du har riper i veiva di, uansett hvilken retning de går i, så bør den slipes for å få den glatt. Du er interessert i en jevnest mulig overflate, for at oljen skal legge seg i en jevn film over hele. Enhver ujevnht fører til at oljen vil samle seg nede i dolpa. Da smører det ikke på den tilliggende toppen. Da får du mer slitasje fortere, og dårligere trykk. Kjenner du ripene med fingrene, bør du definitivt levere på verksted for sliping og polering. Men hvis du skal stroke? Da er vel problemet uansett løst? Når det gjelder kamlager, så er det no alltid ei grei forsikring å skifte dem samtidig som man foretar mye maskinarbeid. Kan være greit å få firma som borrer til å ta byttinga av lagrene. Litt fiplete å få på plass lagrene rett.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 583 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 50 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support