AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 92 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Novafreaks Novaer
InnleggSkrevet: Tor 27. Nov 2008 22:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Kanskje ikke så dumt å legge ut prosjektene mine på prosjektsidene også....

Først ut: THE MEAN GREEN MACHINE! 69 Nova 4-door.

Bilde

Bilde fra 1994 da man kolliderte med elg med denne bilen.

Bilen har vært i min fars eie siden 1981, så denne bilen har opplevd mye sammen med meg og mine. Artig familiehistorie altså.

Oppgraderinger så det blir artig å kjøre også. Det må no til...

Bilde

307 byttet ut med 350 Vortec. Skal kobles med TH 700 og bakende med 3.73 eller 4.11

Bilde

I tillegg er alt skiftet under bilen: bremser, fjærer og forstilling. Får stort stabstag også....

Men så var det no rustmakken da, som har herjet ettertrykkelig de siste årene. Blir sveiset og byttet deler i disse dager. Så kommer det no ny farge på etter hvert.

Bilde

Panseret får dog reisepass....

Framskjermer så ille ut, men var bedre enn sitt rykte..

Bilde

Den ser litt trist ut uten skjerm og panser, selvsagt, men den håper på en varmere vår.... Noen som har en bra radiator, forresten? Original med automatkjøling eller alu m kjøling?

Bilde

Det er også godt å se at det ikke er brunt i hjulbuene lenger

Bilde



Så kom man til stasjonsvogna da. En godt bevart hemmelighet i over 20 år. Den har fartet litt rundt hos forskjellige eiere, men ikke vært tatt på alvor siden tidlig 80-tall en gang. Stått nedplukket, nedstøvet, nedstemt og forsømt i lange tider. No er den komplett, sveiset, fjernet spor av diverse mislykkede "customtricks" fra 80-tallet osv.... Så som teddypels på dashbordet, takluke osv....

Mange rygget fra utgangspunktet.. Men det var ganske solid i basisen, faktisk. Lite rust, men noen bulker var det. Det ble jo gjenspeilet i salgsprisen selvsagt...

Bilde

Maskinen i den er utradisjonell. Forventer å få en del pepper for denne..... Trimmet 250... Toppdeksel byttet med eldre deksel med pen Chevrolet-logo på, i steden for de kjedelige flate 70-tallsdekslene. Får selvsagt en dusj med riktigere farge, som nok vil gjøre det litt mer korrekt...
Bilde

Venstre bakskjerm rettet og sparklet.
Bilde

Høyre bakskjerm og stolpe rettet og sparklet.
Bilde

Innvendig bilde som viser helt klart at min er lengre enn din!
Bilde
Gearstanga altså. Koblet til TH 350 med lockup.

Ikke spor av takluka lenger!
Bilde

Førbilde:
Bilde

In primer!
Bilde

Det jobbes med den i ny og ne. Snart klart til farge i dag.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Sist endret av Nova-Freak den Man 15. Des 2008 22:53, endret 3 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Novafreaks rides
InnleggSkrevet: Tor 27. Nov 2008 23:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
kult:)synes det var tøft med en trimma rekkesekser:)orginalt og morsomt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Novafreaks rides
InnleggSkrevet: Lør 29. Nov 2008 14:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 01:35
Innlegg: 1379
Bosted: mellom hamar å larvik
dette ser ut som en artig tråd,bra jobba :) skal titte innom her innimellom slagene hehe...

_________________
Den som går i fotspora til andre kommer ikke først frem........
mvh thomas
if it wont fit,I make it fit....
35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 22:28 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Og da var 8.5 akslingen i hus til den grønne. Da starter jakten på deler! 3.73 eller 4.11 utveksling samt sperre. Tror det blir Powertrax. Noen med gode erfaringer fra sistnevnte? noen som har nevnte deler på hylla? Brukt eller nytt? Richmond utveksling er ikke interessant.

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 22:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Oppdatering på "mean green machine". Sveising ferdig, sliping, retting og sånt på vei. Sprøytes vel i mellomjula. Få på farge igjen. Original farge denne gangen. Ikke sånn kjedelig Mercedes-grønn, men Frost green metallic. Med candy i klarlakken i tillegg. Håper på dybde!

Sliping pågår. Snart er den klar for farge. Gjenstår litt arbeid med deler som har blitt skaffet fra annet hold.... Mye bengalakk på dører og panser. Men steike bra plate. Under alle lagene med lakk..
Bilde

Lekkert bilde av tilstanden på passasjerdøra... Denne hadde mange lag lakk ja. Denne døra var opprinnelig grønn den også.... Og har deretter vært blå, hvit, orange og knallrød.... Tykk dør....

Bilde

Og døra ser ut som om den er skutt med hagle i nedre kant... Men så mye bedre enn den andre døra, uansett....

Bakdøra på passasjersida tatt av for bearbeiding av innsida, sliping og grunning. Blir montert før blokking og sluttlakkering. her ser man også at gulvet inni nå er uten rust.. Og det er no en forbedring.....

Bilde

Og etter fargen kommer på, er det no resten da. Bakendedeler skal handles, monteres og justeres, gearkasse skal monteres og seter skal trekkes opp og monteres.... Og PLUTSELIG er det vår igjen.....

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 23:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Sep 2008 19:50
Innlegg: 201
Bosted: sør odal.
kjempefint at noen gidder og bygge opp en chevrolet med r6. ikke ofte og se det lengre...

_________________
cad331


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 15. Des 2008 23:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Takk for det Cad 331. Trur jeg har et kjærlighetsforhold til disse sekserne.... Har i alle fall et par stykker som er trimmet på 80-tallet. Så får vi se da, hvordan det funker. Likte no den som satt i gammelbilen i alle fall. Gikk forbausende bra, alt tatt i betraktning. Og så er det no litt gøy å ikke være helt A4....

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Des 2008 00:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Jeg hadde en 250 sekser i en 66 Nova en gang i tiden og gikk slettes ikke så værst og så var den grei i forbruk i tillegg 8)

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Des 2008 11:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Tøfft med stasjonsvogn, hadde ei 66/67 sjøl for noen år siden :D

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Des 2008 18:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Olav skrev:
Tøfft med stasjonsvogn, hadde ei 66/67 sjøl for noen år siden :D

Olav



Hm... Du har ikke noen deler liggende etter denne vel, Olav? Skulle så gjerne komplettert listverket mitt på framskjermer og førerdør i alle fall.. Vet du hva som skjedde med den vogna du hadde? Svart ei med rødt interiør?

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Des 2008 20:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Nova-Freak skrev:
Olav skrev:
Tøfft med stasjonsvogn, hadde ei 66/67 sjøl for noen år siden :D

Olav



Hm... Du har ikke noen deler liggende etter denne vel, Olav? Skulle så gjerne komplettert listverket mitt på framskjermer og førerdør i alle fall.. Vet du hva som skjedde med den vogna du hadde? Svart ei med rødt interiør?


Var faktisk grønn mi og med grønt interior. Tror den er sort nå. ligger noen bilder på "Frantzen" av den slik den er nå. Har ikke noen deler bare ein korta aksling, tom 8.5" hylse. Har spindler og noe igjen fra en 62 som eg hadde mange år siden. Dårlig med lister.

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Des 2008 21:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 22. Feb 2008 13:10
Innlegg: 299
Bosted: Melhus, Sør-Trøndelag
Olav skrev:
Nova-Freak skrev:
Olav skrev:
Tøfft med stasjonsvogn, hadde ei 66/67 sjøl for noen år siden :D

Olav



Hm... Du har ikke noen deler liggende etter denne vel, Olav? Skulle så gjerne komplettert listverket mitt på framskjermer og førerdør i alle fall.. Vet du hva som skjedde med den vogna du hadde? Svart ei med rødt interiør?


Var faktisk grønn mi og med grønt interior. Tror den er sort nå. ligger noen bilder på "Frantzen" av den slik den er nå. Har ikke noen deler bare ein korta aksling, tom 8.5" hylse. Har spindler og noe igjen fra en 62 som eg hadde mange år siden. Dårlig med lister.

Olav


Fant den ikke der jeg, men det var jo også en skog med novabilder når man begynte å se etter. Gikk meg vel litt vill der. Ikke den som går i Trondheim, vel? Med litt racestuk? Ligget ute til salgs på Autodb ei stund i vår og sommer? Reklame for et sandtak på sidene? Hvor kort er hylsa du har liggende, forresten? Og hvilke akslinger brukte du til den? En kompis med Monza som lurer...

_________________
Samleområdene synes aldri å ta slutt. Stakkars dem som skal rydde når jeg en gang dør...

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 18. Des 2008 00:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Det er nok den, var grønn med grønt interiør da lillebror kjøpte den i 2000-2001, Er svart nå.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 18. Des 2008 09:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Hm... Du har ikke noen deler liggende etter denne vel, Olav? Skulle så gjerne komplettert listverket mitt på framskjermer og førerdør i alle fall.. Vet du hva som skjedde med den vogna du hadde? Svart ei med rødt interiør?[/quote]

Var faktisk grønn mi og med grønt interior. Tror den er sort nå. ligger noen bilder på "Frantzen" av den slik den er nå. Har ikke noen deler bare ein korta aksling, tom 8.5" hylse. Har spindler og noe igjen fra en 62 som eg hadde mange år siden. Dårlig med lister.

Olav[/quote]

Fant den ikke der jeg, men det var jo også en skog med novabilder når man begynte å se etter. Gikk meg vel litt vill der. Ikke den som går i Trondheim, vel? Med litt racestuk? Ligget ute til salgs på Autodb ei stund i vår og sommer? Reklame for et sandtak på sidene? Hvor kort er hylsa du har liggende, forresten? Og hvilke akslinger brukte du til den? En kompis med Monza som lurer...[/quote]

Er kun ei tom hylse, ingen drivakslinger. Skal ta ett mål mellom flensene til bremse skjolda...

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 20. Des 2008 23:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Mai 2008 23:37
Innlegg: 143
Bosted: Råbygda, Skaun
kongebiler det der ja... Hadde en 68 4-door en gang men den var ihjælrusta


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 92 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 48 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support