Kanskje ikke så dumt å legge ut prosjektene mine på prosjektsidene også....
Først ut: THE MEAN GREEN MACHINE! 69 Nova 4-door.
Bilde fra 1994 da man kolliderte med elg med denne bilen.
Bilen har vært i min fars eie siden 1981, så denne bilen har opplevd mye sammen med meg og mine. Artig familiehistorie altså.
Oppgraderinger så det blir artig å kjøre også. Det må no til...
307 byttet ut med 350 Vortec. Skal kobles med TH 700 og bakende med 3.73 eller 4.11
I tillegg er alt skiftet under bilen: bremser, fjærer og forstilling. Får stort stabstag også....
Men så var det no rustmakken da, som har herjet ettertrykkelig de siste årene. Blir sveiset og byttet deler i disse dager. Så kommer det no ny farge på etter hvert.
Panseret får dog reisepass....
Framskjermer så ille ut, men var bedre enn sitt rykte..
Den ser litt trist ut uten skjerm og panser, selvsagt, men den håper på en varmere vår.... Noen som har en bra radiator, forresten? Original med automatkjøling eller alu m kjøling?
Det er også godt å se at det ikke er brunt i hjulbuene lenger
Så kom man til stasjonsvogna da. En godt bevart hemmelighet i over 20 år. Den har fartet litt rundt hos forskjellige eiere, men ikke vært tatt på alvor siden tidlig 80-tall en gang. Stått nedplukket, nedstøvet, nedstemt og forsømt i lange tider. No er den komplett, sveiset, fjernet spor av diverse mislykkede "customtricks" fra 80-tallet osv.... Så som teddypels på dashbordet, takluke osv....
Mange rygget fra utgangspunktet.. Men det var ganske solid i basisen, faktisk. Lite rust, men noen bulker var det. Det ble jo gjenspeilet i salgsprisen selvsagt...
Maskinen i den er utradisjonell. Forventer å få en del pepper for denne..... Trimmet 250... Toppdeksel byttet med eldre deksel med pen Chevrolet-logo på, i steden for de kjedelige flate 70-tallsdekslene. Får selvsagt en dusj med riktigere farge, som nok vil gjøre det litt mer korrekt...
Venstre bakskjerm rettet og sparklet.
Høyre bakskjerm og stolpe rettet og sparklet.
Innvendig bilde som viser helt klart at min er lengre enn din!
Gearstanga altså. Koblet til TH 350 med lockup.
Ikke spor av takluka lenger!
Førbilde:
In primer!
Det jobbes med den i ny og ne. Snart klart til farge i dag.