AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 12:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 16. Jun 2006 21:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Jun 2006 19:43
Innlegg: 3
Bosted: Fræna kommune
Hei folkens :)
Så bra å finne et norsk forum for amcars, som til og med er levende.
Har sittet nå i et par timer og lest gamle "poster" og sett på alle de fine
bilene som er her.
Måtte selvfølgelig melde meg på i gjengen jeg også.

Jeg har kommet over en bil som for meg står som perfekt.
Det er en Dodge Monaco 440, 1974 modell.
Den er akkurat likedan som Blues Brothers gutta kjørte med i første filmen.
Bilen jeg har fått napp på er i tillegg en orginal politibil som gikk i California på 70-tallet.
Han som vil selge den til meg bor i Florida og skal ha 10 tusen dollar for den.
Siden jeg er meget fersk på området kjøpe bil i USA og imortere den hit så hadde det vært veldig kjekt hvis noen av dere eksperter kunne lufte deres synspunkter på disse områdene,

-Er den for dyr?

-Hvor mye ca. må jeg regne med i frakt til Norge?

-Og er det vanskelig å få tak i deler her i Norge?

Han skriver at bilen ikke er helt klar for veien enda, om han da mener at den ikke er helt kjørbar eller ikke er helt utrustet slik som en ekte Bluesmobil skal se ut vet jeg enda ikke.
Han er bortreist til over helga og skulle når han kom hjem sende meg mere bilder og komplett liste over bilens stand og deleutstyr som følger med.
Jeg vet 10 tusen dollar er litt i meste laget for en slik bil, men for meg har alltid Blues Brothers filmen(e) og musikken betydd mye for meg.
Har kikket rundt på nettet i to uker nå, og enda har jeg ikke sett noen som har en Dodge Monaco 440, 74 mod. som faktisk har vært en orginal politibil. Ser at House of Blues nattklubben i Chicago og et filmselskap i Hollywood har 3 sånne biler (tilsammen). Så mange av dem er det ikke ut e der.
Jeg tenkte å foreslå for karen at hvis bilen ikke er kjørbar, så skal han få 12 tusen dollar for å sette den i stand slik at jeg kan hente den i Oslo (eller hvor den nå kommer med båt) og greie å få kjørt den hjem til der jeg bor (Molde distriktet).
Råd og forslag til hva jeg skal gjøre/begir meg utpå mottas med stor takk :) Legger ved et bilde av bilen. Som dere ser så er den GANSKE lik bilen Blues Brothers gutta brukte i sin første film. Til og med bilskiltet er det samme.

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Jun 2006 22:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Mar 2006 23:37
Innlegg: 717
Bosted: Jessheim/Elverum
Velkommen til forumet Elwood.
Veit ikke om det er mye for en slik bil, men siden den har vært politibil, og det ikke er lett og finne andre like så er den kansje vært det, mulig amcar kan svare deg på pris på slike biler til norske priser. Høres jo ut som et fint forslag og få han til og gjøre istand bilen for deg, kan spare deg for mye jobb og penger, men kommer jo ann på hvordan bilene egentlig er da. Heller aldri importert bil sjæl, så der også burde andre uttale seg. Men så jo ut som en tøff bil da, får krysse fingrene for at bilen er i bra stand og at det blir kjøp av bil.

_________________
Morten
1982 Chevrolet Scottsdale - My Sweet heart
1979 Buick Regal Limited - The Black Bitch
1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Jun 2006 22:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Jun 2006 19:43
Innlegg: 3
Bosted: Fræna kommune
Hei Scottsdale :)

Takk for tips og kommentarer om bilen jeg vil så gjerne kjøpe, og mest sannsynlig kommer til å slå til på.
Det ser ut som jetcarrier har brukbar fraktpris på bil fra USA til Norge.
De sier ikke på sine nettsider fra hvilken havnebyer de drar fra.
Men regner med de drar fra ihvertfall en havneby i Florida området.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Jun 2006 23:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Umiddelbart synest eg det hørtes ut som mykje penger for ein fullsize Dodge fra den perioden. Prisen er ganske sikkert hausa opp pga autentisk politibil og Blues-Brothers filmen, og eg har dessverre ikkje samanlikning med tilsvarende.

Tenk deg godt om her, og første bud er å ikkje kjøpe bilen usett. I den prisklassen tar man seg råd til enten
A: reise over sjølv og sjå over bilen
B: betale profesjonelle firmaer i USA for å besiktige den
C: be eventuelle kjenninger i USA om å besiktige den

Blir du lurt på handelen her, så ha i bakhodet at den biltypen ikkje er lettsolgt videre i Skandinavia med mindre nestemann også kjøper den usett av deg, da :?

For øvrig bør du absolutt lese svenske Bilsport Classic # 2-2006, der er det reportasje på Sveriges beste Blues Brothers Co. Men det bladet har du vel allerede?

Frakt til Norge har eg fått inntrykk av ligg på mellom kr. 15 og 20.000,-.

Deletilgangen på denne typen bil treng du ikkje bekymre deg for. Motor/gear/bremser/understell er kurante deler som blei brukt for mange Dodge, Chrysler og Plymouth over 60- og 70-talet. Interiørdetaljer og listverk kan derimot være litt spennande å leite etter.

Lykke til med biljakten!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Jun 2006 10:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Jun 2006 19:43
Innlegg: 3
Bosted: Fræna kommune
Hei Challenger :)

Takk for svar og gode råd om hvordan jeg burde gå fram for å få tak i bilen.
Jeg fant framsiden til Bilsport Classic 2/6 på nettet og ser at det er det samme paret som jeg har mailet litt med tidligere og som har kjøpt den ene bilen sin med samme person som jeg har tenkt å kjøpe bil fra.
I følge dem så er han seriøs og driver ikke med noe fanteri.
Da jeg er sjømann og er en del borte fra land og hjemme så har jeg rett og slett ikke tid til å dra over for å kikke på bilen, så jeg får få noen til å se på den for meg som driver med slikt. Skal se på nettet om jeg kan finne noen i Florida distriktet som kan besikte den. Hvis ikke du eller noen andre vet om noen?
Jeg har tenkt å beholde bilen "for the rest of my life", så jeg tenker ikke så mye på om den er litt overpriset og at jeg ikke får like mye hvis jeg skal selge den videre.
Kjekt å vite at det finnes deler til den her I Norge.
For å finne ut at bilen er den han sier den er, så skal han sende meg et bilde av V.I.N nummret på bilen slik at jeg kan sammenligne med listen
jeg har her:
Bilde
http://www.lhmopars.com/vin66-74.htm

Jeg får gå forsiktig fram og prøve å ikke bli for ivrig etter å få meg den kuleste politibilen som jeg noen gang kan få tak på!
Takk for hjelpen :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Jun 2006 15:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Viss du har kontakt med det svenske paret allerede så antar eg at dei kan hjelpe deg godt på veg med ein slik bil. Ellers er du alltid velkommen som medlem i WPC Club of Norway med interesse for den typen bil. Sjekk gjerne websidene våre på http://wpc.lmk.no/

Eg har ingen personlig erfaring med besikting av bil i USA, men det er ein del selskaper som reklamerer i AMCAR Magazine og dei svenske bilbladene. Er du AMCAR-medlem vil eg anbefale deg å sjekke referanser med dei på dette.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Aug 2006 10:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Fekk du handla bil i sommar? Her er ein kandidat som er avertert i Sverige. http://www.moparsweden.com/moparshop/openadd.asp?annons=7621

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Aug 2006 20:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Kanskje litt sent å svare på dette, men bilen er priset alt for høyt.
Pluss kjøp ALDRI en bil fra florida du ikke har sett i virkeligheten. Floridabilene ruster overalt, selv på steder du ikke ville tro var mulig.
Og de gutta er flinke med glassfiber så det ser så bra ut ,helt til du peller i det.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Aug 2006 01:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 14:18
Innlegg: 61
Enig med Roar ang. Florida, skummelt og jeg hadde vært meget skeptisk til å stole på "kontakter" som har "greie på det" i Florida. De fleste seriøse car brookers kan fortelle att Florida skiller seg ut m.ht lureri på bilfronten.

Angående deler, regner med att 1974 er helt kurant. Jeg hadde en 1973 Coronet og det var alltid like morsomt hver gang jeg skulle kjøpe deler for alle lister stoppet på 1972, hoppet elegant over 1973 og fortsatte så på 1974.

_________________
1959 Chevrolet ElCamino
1965 Pontiac Bonneville
1959 Chevrolet Biscayne


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support