Hey, folks!
Har nå skjønt at det kan være greit å figurere på et forum som detta når man kjører amerikansk bil...hehe
Uansett, jeg har vel alltid hatt en bilinteresse "litt" over normalen, og kanskje mest for amerikansk bil. Har bare hatt en amerikaner tidligere, sånn ca 10 år tilbake, en 79 Ford LTD stasjonsvogn. Har ellers hatt et par mer eller mindre håpløse prosjekter, som 91 Ford Club Wagon, som bare gikk på 7 sylindre, m/masse røyk, og en noe sliten 84 GMC van m/diverse feil og mangler...
For 2 år siden , slutten av november 2008, hadde jeg derimot flaks, og ramla over en 1990 Chevy G30 Conversion van, rusla ca 200k miles, relativt lite rust, årsavg bet og eu-ok til den nette pris av 15000;-, befant seg i Sandnes, og var attpåtil en 1-eiers bil. Når det gjelder conversion så ser den ut som en Starcraft, m/store sideruter etc. men det er in fact en Aviator Navigator, noe jeg innbiller meg er en temmelig sjelden utgave, i hvertfall her på berget. hel og grei innvendig og, bortsett fra noen rifter i sidetrekket bakerst pluss at interiøret, fremst i taket, bærer preg av at forrige eier røyka ganske mye...hehe
drivverksmessig sitter det en 6,2d-motor m/TH400-kasse, så den er lite egna til motorveikjøring, men den er til gjengjeld råsterk fra bunnen, noe jeg erfarte selv i sommer, da jeg hadde solgt en Ford Granada Ghia til Siljan i Telemark, og skulle levere den til kjøperen. merka knapt at henger'n med Granada'n hang bakpå Cheva'n...
Planen for Cheva'n utover er å få tatt den lille rusta som er, spes bak bakfangeren og i nedkant av dørene.
Vinterbilen denne vinteren blir etter alt og dømme en 81 Olds Cutlass Cruiser m/350 bensinmotor og visstnok 400-kasse.