AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 28. Apr 2024 17:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 99 Suburban LT1500, 5,7
InnleggSkrevet: Lør 05. Feb 2022 12:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 05. Feb 2022 12:08
Innlegg: 1
Hei alle! Skikkelig rookie her. Nylig overtatt fatterns bil, hans andre suburban opp gjennom tidene. Jeg er vokst opp med disse bilene, og har mange gode, samt noen mindre gode minner med dem.
Bilen jeg har overtatt er i teknisk god stand, men sliter litt med rusta. Jeg hadde tenkt å legge litt penger i det og få det fiksa, selv om bilen er gammal, uten å være særlig spesiell eller sjelden, har den god nytteverdi for meg, samtidig som affeksjonsverdien er relativt stor.
Har forhørt meg med diverse karosseriverksted, og har fått opp og ned i mente med moralpreken, og har til nå ikke klart å finne noen som er spesielt interessert i å ta på seg jobben. Jeg har ikke dårlig tid, så utvider søkeområdet mitt samtidig som jeg holder øynene åpne for helere brukte deler i inn og utland.
Prisene jeg har fått estimert er fra 25000-45000. Er det vanvittige penger å bruke for å ta vare på en gammal bil??


Vedlegg:
2E1EB3B3-E176-4007-867D-72E7569F32F1.jpeg
2E1EB3B3-E176-4007-867D-72E7569F32F1.jpeg [ 93.42 KiB | Vist 4566 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 99 Suburban LT1500, 5,7
InnleggSkrevet: Søn 06. Feb 2022 11:06 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Hei og velkommen til forumet.

Hvor mye du vil bruke på bilen din, er helt opp til deg.
Jeg har selv en gammel 77 dodge, som har kostet over 40K i deler til nå, og jeg er langt fra ferdig. Og den har vel en gateverdi på 35-40.000, når den er ferdig.
Men hele poenget med gammel bil er jo ikke å spare penger, det er å ha det gøy.
Og alle hobbyer koster.

Når det kommer til bilen din, så ville jeg slutte å prate med karosseriverksteder. De har alt for store utgifter til å kunne påta seg krevende prosjekter, som tar opp plass og tid.
Snakk du heller med din lokale VGS, om de kunne tenke seg å få bryne seg på bilen din.
De fleste lærere på videregående skole, setter en stor ære i å lære sine elever opp, på den riktige måten. Og derfor vil du etter all sannsynlighet få utført en veldig bra jobb.
Du har også diverse arbeidsinstitutter over hele Norge, hvor de har mekaniske verksteder med dyktige faglærere.
Men jeg har dessverre for lite erfaring med de, til å kunne uttale med. Men jeg tenker det er verdt å ta turen til en av de, og se på jobben de utfører.
Så har du din lokale amcarklubb, det er ikke umulig at et av deres medlemmer jobber litt på sia, for å tjene opp penger til reservedeler, eller en drømmebil. Om ikke annet så kjenner de sikkert en som kan og vil sveise.
Siste mulighet, er at du selv gir deg i kast med det, og lærer deg karosseriarbeide.
Det finnes kurs, som er lure å ta, innen du begynner.

Lykke til.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support