Enda en gammel traver er nå på tunet. Er registrert i 1982, men er en 1980 Dodge Tradesman B200 Maxivan. Originalt levert med en slant six og automat. Sitter idag en 360 motor med 727 automat på den. Kjørte den med prøveskiltene fra Vikersund til Gjøvik uten et eneste feilslag. Varmeapparatet var regne grillen på denne turen, deilig
Den hadde da stått stille noen år. Planen for denne er å bygge en fin campingbil ut av den, som også enkelt kan konverteres til varebil (ved å ta ut campingutstyret enkelt). Så har man både muligheten til å ta seg en tur, eller bruke den til noe nyttig (feks flyttebil eller transportere store ting).
Motor og drivverk virker veldig bra, og under så den rustfri ut. Den var bra og kjøre og bremsene funket fint. Tenker å få montert bakdører igjen (sveise nye hengsler) samt støtfanger bak (ligger inni bilen). Innvendig er den helt grei, rødt velour foran i pen stand. Har forøvrig også diverse skjørt til hjulbuer og leppe foran liggende.
Tenker det som nevnt blir litt sveising på bakparten rundt dørene. Etter dette, så skal den bli hvit med blå stripe, og sølvfargede støtfangere.
Mtp EU-kontroll, så tror jeg at det som står på listen er defekt blinklys og lekkasje ved en eksosmanifold eller i flensen (ikke pinpointa det helt enda). Må også skifte bryteren til fjernlyset.
+ at det selvsagt som regel dukker opp et par overraskelser med de gamle luringene
_________________
Tas viss notiek no Marijas ielas, Rīgā