Da er toppene ferdig sammensatt og jeg har polert noen plugger som skal i blokka.
Endelig "open load" ble 402 pund på fjærene.
Spesifikasjonene så langt på motoren er følgende (på engelsk ettersom jeg har dette dokumentert internationalt og):
Stock Gen 3 crank
Gen 4 rods with ARP Pro series 2000 bolts
Forged Wiseco 4cc domed pistons
ARP main studs
Competition main bearings
Dura-Bond high performance coated camshaft bearings
Stock rockers with trunnion upgraded bronze bushings
Summit Pro LS Stage 4 238/246 @0,050 and 626/605 lift
Ferrea Racing 6000 series stainless steel intake valves
Manley Race series stainless steel exhaust valves
Tick performance springs sett to 165lb installed and 402 open load.
Heads are ported by me and intakes has a 33 degree back cut.
LS6 ported intake manifold and TB.
Liggende har jeg: Maxxecu V1
Hooker LSSwap headers I 1 3/4"
Pace performance kitt med 12" clutch til...
En Autogear M22 girkasse
Hurst Competition pluss shift kitt
Siemens Deca 660 dyser
Mangler nå et sett med link bar løftere og 0,071 toppaknigner innen jeg kommer videre.
Dersom noen har noe egnet, så rop gjerne ut.
Sent fra min SM-S918B via Tapatalk