AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Apr 2024 11:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 85 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 20. Nov 2023 22:09 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Målet er å komme over 500hk som sugemotor. Og det burde nok gå. Det eneste som kan holde meg tilbake nå er LS6-innsuget. Jeg drømmer om et LSXR med 102mm spjeld etterhvert.

Ellers har jeg i dag satt på kamdrev og oljepumpe samt testet bunnpanne. BildeBilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Des 2023 13:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Blir gøy å se denne ferdig.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Des 2023 10:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 28. Mai 2007 16:25
Innlegg: 63
Bosted: Oslo
Artig å følge med på dette prosjektet. Her er det både kompetanse og pågangsmot

_________________
RocketMan

73 Corvette


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Mar 2024 22:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Litt update og teknisk info for egen nytte.

Cometic 0,070" bestilt. Det endelige resultatet blir da 11,4:1 statisk og 8,44:1 DCR med 175psi cranking pressure.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Mar 2024 02:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Herlig og se ditt motorbygge, og jeg har stor tro på dette, du må virkelig ha god peiling på det du driver med ser det ut for? 175 i sylindertrykk er jo perfekt, men av erfaring så er det ikke alltid det teoretiske trykket blir og stemme 100% ... Har bygget på gammel sbc mange ganger men kommer alltid over 200-220 psi der om jeg skal snuse på 500hk, er vel bedre og bygge på litt mere moderne motor med bedre flow i utgangspunktet som du gjør :)

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Mar 2024 16:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
doey skrev:
Herlig og se ditt motorbygge, og jeg har stor tro på dette, du må virkelig ha god peiling på det du driver med ser det ut for? 175 i sylindertrykk er jo perfekt, men av erfaring så er det ikke alltid det teoretiske trykket blir og stemme 100% ... Har bygget på gammel sbc mange ganger men kommer alltid over 200-220 psi der om jeg skal snuse på 500hk, er vel bedre og bygge på litt mere moderne motor med bedre flow i utgangspunktet som du gjør :)


Jeg skal ikke påstå jeg er flink til noen av delene. Men pga interessen for gamle biler og at man ikke er millionær, så blir det litt sånn at man må lese seg opp selv dersom man skal ha noe gjort.

Det sagt så hadde jeg vel min første bil med datasprut i 2009 og har bygget mange siden den gang og eier pdd 5 biler som har datasprut enten i seg allerede eller på vei inn.
Jeg turbokonverterte en sugemotor i 2009 og ganget den orginale effekten med ca 2,5. Bygget så en 2v sugemotor fra bunn av med 95hk per liter og 80% av maks moment tilgjengelig allerede ved 2000 rpm i 2012 og ellers mange biler med datasprut mellom da og nå. Denne LQ4-motoren er den første siden motoren min i 2012 jeg bygger "fra bunnen av" uten at det bare er vanlige overhalinger.

Jeg har og hjulpet til innimellom på et motorverksted, så jeg kan bruke en del av maskinene til maskinering selv.
Og jeg har litt nå og da brukt dynobenk selv siden 2012 siden en kompis av meg handlet det den gangen.


Hvorvidt bygget nå kommer til å gi 500hk eller ikke vet jeg faktisk ikke da jeg ikke har flowtall på toppene. Det er egentlig umulig å gi noen kvalifisert gjetting uten å vite dette. Men ut fra orginale tall på 317-toppene samt at jeg amatørmessig har frisert litt på dem (og håper jeg ikke bare har ødelagt dem), så anser jeg det som realistisk at jeg KAN nå målet.
En annen ting er jo LS6-innsuget som er en begrensning på dette med mindre man har veldig mye motor som ønsker å dra inn luft. Men da er den jo og bare en enda større brems i flowen enn den er på en snillere motor.

Drømmen er 500 iallfall. Det er et kult tall.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Apr 2024 00:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Kult? Det er rått kis om du klarer det :) Vet om folk som har brukt 150.000,- på smallblock og ikke vært i nærheten engang! Gleder meg som en unge til du skal ta denne på dynoen :)

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Apr 2024 23:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
Da var et sett med link-bar løftere fra Smeding Performance bestilt.
Når disse ankommer, kan jeg montere toppene. Og da er det motormekanisk kun støtstenger som mangler å måles til og bestilles.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2024 04:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
kan jeg spørre hvilken innsprut har du tenkt og ha på denne? Er ikke bare bare og finne folk som ordner custom map til disse motora heller har jeg funnet ut! Har brukt michigan motorsport en del men er begge deler der også da, men veldig behjelpelige på ting iallefall... :)

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Apr 2024 04:35 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Sep 2015 09:14
Innlegg: 68
doey skrev:
kan jeg spørre hvilken innsprut har du tenkt og ha på denne? Er ikke bare bare og finne folk som ordner custom map til disse motora heller har jeg funnet ut! Har brukt michigan motorsport en del men er begge deler der også da, men veldig behjelpelige på ting iallefall... :)


Jeg mapper selv og har erfaring fra helt tilbake til 2007 med datasprut.

Til denne motoren har jeg et Maxxecu V1 liggende jeg kommer til å sette opp.

Dersom du tenkte HP-Tuner eller noe sånt, så har jeg absolutt i gen erfaring med det eller tatt i utstyret. Det jeg har absolutt mest erfaring med selv, er Megasquirt. Men har og biler med VEMS og nå da Maxxecu. Samt jeg har brukt Haltech tidligere.
Men jeg setter som sagt alt opp selv og benytter meg ikke av noen andre til "custom map".


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 85 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support