AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 24. Jun 2018 06:13

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2018 18:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Det er jo så strenge betingelser knyttet til å legge ut bil for salg, at jeg prøver her, så får heller moderatorer flytte på innlegget hvis det er nødvendig.
Jeg er midt oppe i et arveskifte som sannsynligvis ender med at jeg ikke har plass til bilene mine, så selv om det skjærer meg i sjela, så kan det hende jeg må selge unna noen.
Dette innlegget er forløpig ikke en salgsannonse, men jeg vil lufte mulighetene for et salg, hvis det kommer så langt.
1 stk 1977 Dodge Aspen Wagon, SuperSix 225/auto, stått i kjellergarasje siden 2015 p.g.a. gearkasse som lekker.
1 stk 1977 Dodge Aspen Wagon, V8/auto, Californiaimport, tollet inn, men aldri reg. i Norge
1 stk 1978 Dodge Aspen Wagon, 318/auto, rusten delebil u/motor/kasse, men med norske papirer
Div. motorer og girkasser, både SlantSix og 318, pluss haugevis av deler, nytt og brukt, skjermer, pansere, støtfangere, dører, pluss, pluss
Veldig mye nye deler, bl. a bremser, bakfjærer, støtdempere, alle foringer i oppheng f/b, eksos, pluss, pluss.
Slansix trimdeler: Offenhauser 4-port innsug, kamaksel RV-15 etter Doug Dutras oppskrift, ngnbldr rustfrie ventiler/fjærer, div. Carter, Autolite, Motorcraft forgassere, o.s.v.
Bruksbilen har en nyere lockupkasse (som lekker), 2-port SuperSix opsjon originalt, ny radiator, ny mini starter, HEI tenningsanlegg, ny GM 3-wire dynamo, EL kjøevifte, nytt elopplegg under panseret, 8¼ bakaksel m/sperre, går på litt under litern på mila ved ekstremt pen kjøring. Californiabilen er ganske så rustfri, men brent i lakken. Står uten motor og kasse, men det følger med. Bildet av den er fra San Diego. Den bilen kan bli en perle!
Jeg ønsker evt. å selge alt samlet til en entusiast. Den blå har vært bruksbilen min i mange år, og er ingen utstillingsbil. Men den er god! Hvis jeg får satt inn en annen gikasse, kan den evt. leveres med godkjent PKK. Den hadde bare etpar små anmerkninger ved første PKK-forsøk i 2015, som jeg ikke rakk å utbedre før girkassa tok kvelden (sannsynligvis bare en kollapset simmerring på inng. aksel). Jeg har verkstedhåndbøker, og har også samlet opp masse informasjon gjennom mange år, som kan skrives ut og legges med. Bilene befinner seg på østlandet.
Er det noen som synes dette høres interessant ut? Legg inn en melding med epost/telefonnummer, så tar jeg kontakt.

Vedlegg:
aspen_wagon.jpg
aspen_wagon.jpg [ 50.2 KiB | Vist 469 ganger ]
SDC10212-2.JPG
SDC10212-2.JPG [ 48.91 KiB | Vist 469 ganger ]
53_3.jpg
53_3.jpg [ 72.3 KiB | Vist 469 ganger ]
sdc10129.jpg
sdc10129.jpg [ 127.49 KiB | Vist 469 ganger ]

Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ]