AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 12:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Caprice Classic
InnleggSkrevet: Tor 01. Mar 2018 12:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
OldisEinart skrev:
Har tenkt samme tanken selv,og virker som ett greit valg til dagens bensinpriser :P selv eg synst det er mest sjarm med forgasser som er f.eks riktig justert, men må man ikkje oppgi specs på kammen ved oppsett av den elektroboksen som skal følge med Efien? Der sliter eg litt vertfall. synst eg såg noe slikt på roadkill en gang.


Nei, kam er den ikke dønn nødt til og vite om, men sånn ca hvilken stage motoren din ligger i heller.
Fine med disse EFIboksene er jo at de ser jo veldig ut som forgassere, du kan bruke din luftfilterboks som du bruker idag :)
Disse tåler jo også etterhvert mer og mer etanolblanda drivstoff og justerer seg selv etter mengden etanol til fordel over forgasser. Ja, jeg liker forgassern selv, men dette er jo veien og gå om dette skal brukes mer enn bare på søndager ;)

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Caprice Classic
InnleggSkrevet: Fre 02. Mar 2018 10:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Bigbumper skrev:
OldisEinart skrev:
Har tenkt samme tanken selv,og virker som ett greit valg til dagens bensinpriser :P selv eg synst det er mest sjarm med forgasser som er f.eks riktig justert, men må man ikkje oppgi specs på kammen ved oppsett av den elektroboksen som skal følge med Efien? Der sliter eg litt vertfall. synst eg såg noe slikt på roadkill en gang.


Nei, kam er den ikke dønn nødt til og vite om, men sånn ca hvilken stage motoren din ligger i heller.
Fine med disse EFIboksene er jo at de ser jo veldig ut som forgassere, du kan bruke din luftfilterboks som du bruker idag :)
Disse tåler jo også etterhvert mer og mer etanolblanda drivstoff og justerer seg selv etter mengden etanol til fordel over forgasser. Ja, jeg liker forgassern selv, men dette er jo veien og gå om dette skal brukes mer enn bare på søndager ;)


Ja den etanol blandinga har vell tatt knekken på div pakninger før har eg hørt, høres vertfall kurant ut for bruksbil, fint design og sikkert positivt på mangen måter. de holder vell sikkert på gammle tørste v8 motorer også regner jeg med da,samt racing motorer 8)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Caprice Classic
InnleggSkrevet: Fre 02. Mar 2018 11:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
OldisEinart skrev:
Bigbumper skrev:
OldisEinart skrev:
Har tenkt samme tanken selv,og virker som ett greit valg til dagens bensinpriser :P selv eg synst det er mest sjarm med forgasser som er f.eks riktig justert, men må man ikkje oppgi specs på kammen ved oppsett av den elektroboksen som skal følge med Efien? Der sliter eg litt vertfall. synst eg såg noe slikt på roadkill en gang.


Nei, kam er den ikke dønn nødt til og vite om, men sånn ca hvilken stage motoren din ligger i heller.
Fine med disse EFIboksene er jo at de ser jo veldig ut som forgassere, du kan bruke din luftfilterboks som du bruker idag :)
Disse tåler jo også etterhvert mer og mer etanolblanda drivstoff og justerer seg selv etter mengden etanol til fordel over forgasser. Ja, jeg liker forgassern selv, men dette er jo veien og gå om dette skal brukes mer enn bare på søndager ;)


Ja den etanol blandinga har vell tatt knekken på div pakninger før har eg hørt, høres vertfall kurant ut for bruksbil, fint design og sikkert positivt på mangen måter. de holder vell sikkert på gammle tørste v8 motorer også regner jeg med da,samt racing motorer 8)


Får kit til hva slags motor du har eller har tenkt og bygge. Fitech Street 400 holder jo for motorer opp til 400hk og skal garantert levere suppe til en slik motor. Holder lenge i en bruksbil det.
Camaroen min får et Holley Sniper kit som skal tåle mer pluss turbo, så har litt ekstra planer for den :)

Bedre forbruk er jo hovedgrunnen til og velge EFI på bruksmotor.. Iaf når det koster "bare" litt over dobbelt av en ny forgasser (ja, pluss bensinpumpe, filter og litt slanger, evt Command Senter).

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Caprice Classic
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2018 20:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Obilgatorisk godt-og-få-på-sommerhjula knips..
Bilde

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 37 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support