AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
'88 Caprice Estate https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=27153 |
Side 2 av 2 |
Forfatter: | Hanssen [ Fre 25. Nov 2016 22:24 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
Jaja så blei det rottefelle, spor av vann i olja, kjedelige greier.. Tok av ene toppen idag, nr to imårra. Tenker å levere de på oslo sylinderservice for sjekk og evt. plansliping. Da blir det vel kanskje bra. |
Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 04. Des 2016 21:21 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
http://www.meckasjalv.se/html/ch_smallblock.html |
Forfatter: | Hanssen [ Søn 04. Des 2016 21:38 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
Pappa Wolf skrev: http://www.meckasjalv.se/html/ch_smallblock.html Kjekk side, tackar! |
Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 04. Des 2016 22:12 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
bare hyggelig. har brukt den en del ganger selv |
Forfatter: | Hanssen [ Søn 07. Mai 2017 21:19 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
Oppe og går. Før Eu i høst hadde jeg en bremsejobb bak, og så at det hadde rent noe olje inn i bremsene på førersia, men da var det ikke tid til å ordne det. Men for et par måneder siden blei simringa i bakakselen bytta, jeg fulgte denne videoen fra YT for å få ut stikkakselen. Veldig kjekt for en nybegynner å ha noe å se etter. https://www.youtube.com/watch?v=PVpbr4iBmpw Ny simring på plass. Det var noe slitasje på den lille låsebolten inni bakakselen, så jeg bytta likegreit den og. Så til det viktigste, få motoren igang. Fine topper... Det er 5'er toppene til Olds, skal visstnok være av det bedre man får til disse motora. Jeg fikk gravd ut masse gammel slam og drit fra kjølevannet nedi blokka, jo mindre drit jo bedre kjøling skulle man tru... Så kom toppene etterhvert på. Gikk igrunn fort det. Den gamle quadrajet'n som satt der er veldig moden for overhalling, så jeg fikk tak i en edelbrock 650 cfm.. Nå fungerer det veldig bra, har kjørt i overkant av 100 mil på litt over en måned..Måtte det bare fortsette sånn. Fått på takrails og sommerhjul og. Eneste er at bilen ikke liker seg i noe særlig over 80-90 km/t turtallsmessig. Er vel utveksling i bakakselen det går på? For her satt det nok 4 trinns kasse originalt.. Automaten nå er en th350 kasse, men jeg ligger jo i 3. gir allerede i rundt 40-45 km/t.. Er det lett å gjøre noe med det tro? Skulle gjerne hatt den litt mer cruisevennlig på motorveien, litt kjedelig å holde seg mest til landevei når det er i Akershus man bor. |
Forfatter: | OldisEinart [ Man 08. Mai 2017 12:12 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
Sikkert lettere gira de stv akslingene, evt du kan sette på noen større bakhjul til nød for å senke tuttallet litt. |
Forfatter: | Hanssen [ Man 08. Mai 2017 13:14 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
Hmm ja det er kanskje en idé å fylle opp med feitere lefser.. Kjører på 245/60 r15 nå. |
Forfatter: | OldisEinart [ Tir 09. Mai 2017 10:46 ] |
Innleggets emne: | Re: '88 Caprice Estate |
Ok, det er jo ikkje so serlig stort, bruker den dimmen framme + 295/50 bak for å få lik rulleomkreds.. du kan jo evt gå opp til 275/60 bak. |
Side 2 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |