AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 17. Des 2017 09:11

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2016 21:24 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Okt 2013 09:10
Innlegg: 60
Bosted: Lørenskog
Jaja så blei det rottefelle, spor av vann i olja, kjedelige greier.. ](*,)
Tok av ene toppen idag, nr to imårra. Tenker å levere de på oslo sylinderservice for sjekk og evt. plansliping.
Da blir det vel kanskje bra. :-k

_________________
'78/'88 Caprice Estate m/'70 Olds 350


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Fre 02. Des 2016 23:06 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Okt 2013 09:10
Innlegg: 60
Bosted: Lørenskog
Sitter og lurer på et par ting, toppene skal på igjen i jula, og nå vil jeg slippe å gjøre det igjen hehe.
350 olds ifra 1970, såvidt jeg vet original, og originale støpejernstopper som blir planslipt denne gang..

Dette med rekkefølge for å stramme boltene er greit..gikk ut ifra detta bilde her sist,
og strammet selvfølgelig jenvt og trutt over hele i flere runder før jeg nådde momentet de skulle ha.

Men hva med momentet det skal strammes, sist fant jeg to nettsider med momentspecs, ene sa 85 Ft lbs, og den andre sa 80 Ft lbs.
Jeg gikk da for 85, tenkte at da måtte det vel ihvertfall holde. Men ser nå at noen også bruker å stramme 70 grader ekstra med et gradverktøy.
Må jeg dette tru, eller holder det med 80 eller 85 ft lbs? Bruker de gamle boltene.

Råd og tips mottas med takk :)

Bilde

_________________
'78/'88 Caprice Estate m/'70 Olds 350


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Søn 04. Des 2016 20:21 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
http://www.meckasjalv.se/html/ch_smallblock.html

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Søn 04. Des 2016 20:38 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Okt 2013 09:10
Innlegg: 60
Bosted: Lørenskog
Pappa Wolf skrev:
http://www.meckasjalv.se/html/ch_smallblock.html


Kjekk side, tackar!

_________________
'78/'88 Caprice Estate m/'70 Olds 350


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Søn 04. Des 2016 21:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
bare hyggelig. har brukt den en del ganger selv

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Tor 05. Jan 2017 23:49 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Okt 2013 09:10
Innlegg: 60
Bosted: Lørenskog
Godt nyttår!

Å legge planer når andre skal gjøre ting for seg er ikke alltid greit.
Har enda ikke fått tilbake toppene fra verksted, det drar ut..

Men fikk da gjort litt andre ting imellom julens festligheter.
Jeg hadde et shabby motorfeste, og når toppene er av var det jo kurrant å komme til, bare å jekke opp motoren litt.
Kjøpte to motorfester, for tenkte jeg like greit kunne bytte begge når jeg var igang,

men de motorfestene hadde jo passform som en murstein. Det ene var det så dårlig passform på
at jeg ikke fikk brukt det engang, hahah burde ikke vært mulig.. Det andre derimot fikk jeg
bøyd til og borra opp litt så det tilslutt passa bra.
Blei en litta skitjobb det der for ei kløne som meg :roll:

Bilde av det råtne motorfeste...
Bilde

Tok også av den breie blanke lista bak på siden jeg ikke har sett noe på enda.
Der var det luftig. :shock:
Det lå ei slags skumgummilist langs bånn av skjermen, den var jo selvfølgelig søkkvåt.
For å si det sånn, den forsvant kjapt!! Ser kurrant ut å få sveisa det, så får ta en runde der litt seinere.
Bilde

Blei litt lei av å ha henda fulle av olje og drit, så jeg shina opp bagasjen litt.
Der har det liggi to ålreite forsterkere "å slengt" sammen med ei basskasse og et kaos av ledninger.
Så ikke veldig fint ut, så ledningene og forsterkerne fikk jeg gjemt inni plastdekselet på venstresia.
Basskassa bygde jeg om og fikk den til å passe ned i fotbrønnen til det bakovervendte baksetet.

Prøvesatt først, og det funker fint å sitte baki der fortsatt,
bare å slenge beina rett ut over kassa med en pils i handa...
Bilde

_________________
'78/'88 Caprice Estate m/'70 Olds 350


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Søn 07. Mai 2017 20:19 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Okt 2013 09:10
Innlegg: 60
Bosted: Lørenskog
Oppe og går.

Før Eu i høst hadde jeg en bremsejobb bak, og så at det hadde rent noe olje inn i bremsene på førersia,
men da var det ikke tid til å ordne det.
Men for et par måneder siden blei simringa i bakakselen bytta, jeg fulgte denne videoen fra YT
for å få ut stikkakselen. Veldig kjekt for en nybegynner å ha noe å se etter.
https://www.youtube.com/watch?v=PVpbr4iBmpw

Ny simring på plass.
Bilde

Det var noe slitasje på den lille låsebolten inni bakakselen, så jeg bytta likegreit den og.
Bilde

Så til det viktigste, få motoren igang.
Fine topper... Det er 5'er toppene til Olds, skal visstnok være av det bedre man får til disse motora.
Bilde

Jeg fikk gravd ut masse gammel slam og drit fra kjølevannet nedi blokka, jo mindre drit jo bedre kjøling skulle man tru...
Så kom toppene etterhvert på.
Bilde

Gikk igrunn fort det. Den gamle quadrajet'n som satt der er veldig moden for overhalling,
så jeg fikk tak i en edelbrock 650 cfm..
Bilde

Bilde

Bilde

Nå fungerer det veldig bra, har kjørt i overkant av 100 mil på litt over en måned..Måtte det bare fortsette sånn. 8)
Fått på takrails og sommerhjul og.
Bilde

Eneste er at bilen ikke liker seg i noe særlig over 80-90 km/t turtallsmessig.
Er vel utveksling i bakakselen det går på? For her satt det nok 4 trinns kasse originalt..
Automaten nå er en th350 kasse, men jeg ligger jo i 3. gir allerede i rundt 40-45 km/t..
Er det lett å gjøre noe med det tro? Skulle gjerne hatt den litt mer cruisevennlig på motorveien,
litt kjedelig å holde seg mest til landevei når det er i Akershus man bor.

_________________
'78/'88 Caprice Estate m/'70 Olds 350


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Man 08. Mai 2017 11:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Sikkert lettere gira de stv akslingene, evt du kan sette på noen større bakhjul til nød for å senke tuttallet litt. 8-)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Man 08. Mai 2017 12:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Okt 2013 09:10
Innlegg: 60
Bosted: Lørenskog
Hmm ja det er kanskje en idé å fylle opp med feitere lefser.. Kjører på 245/60 r15 nå.

_________________
'78/'88 Caprice Estate m/'70 Olds 350


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '88 Caprice Estate
InnleggSkrevet: Tir 09. Mai 2017 09:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Ok, det er jo ikkje so serlig stort, bruker den dimmen framme + 295/50 bak for å få lik rulleomkreds.. du kan jo evt gå opp til 275/60 bak.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support