AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 15. Des 2017 18:42

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 06. Jul 2016 11:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 12:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
frode85 skrev:
Olav skrev:
Gleid skrev:
Oi! Ikke dårlig å finne motor på hugger i Norge. Vet du hva slags bil den kommer fra?



5.3 er lette å finne her i landet, Tahoe, Van's og pick-ups fra 00 og opp.


Jepp, var en del å velge mellom blant de faktisk. :) Artig lesestoff om de her:
http://www.trucktrend.com/how-to/engine ... d-to-wild/

Min motor kom fra en 2004 Chevrolet Van Express.



Kapper du panna eller bytter til F-body ?

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Jul 2016 13:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
frode85 skrev:
Olav skrev:
Gleid skrev:
Oi! Ikke dårlig å finne motor på hugger i Norge. Vet du hva slags bil den kommer fra?



5.3 er lette å finne her i landet, Tahoe, Van's og pick-ups fra 00 og opp.


Jepp, var en del å velge mellom blant de faktisk. :) Artig lesestoff om de her:
http://www.trucktrend.com/how-to/engine ... d-to-wild/

Min motor kom fra en 2004 Chevrolet Van Express.

Takk for tips! Dette er jo et reelt alternativ til crate engine skulle man tro?

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Jul 2016 14:29 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 03. Feb 2015 13:59
Innlegg: 34
Olav skrev:
Kapper du panna eller bytter til F-body ?

Vil tro jeg bytter til F-body, eller bestiller en av de LS swap pannene lagd for A-body. Men har hørt snakk om at dette egentlig er Hummer H3 bunnpanner, så mye mulig man kan finne en brukt slik på eBay etc. istedet. :)


Gleid skrev:
Takk for tips! Dette er jo et reelt alternativ til crate engine skulle man tro?

Veldig! Crate engine hadde ikke vært aktuelt for min del på mange år, men etter å ha studert disse motorene litt + at de viste seg å være forholdsvis enkle å få tak i her til lands, gjorde at jeg kunne oppfylle drømmen min litt tidligere. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Jul 2016 07:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Du har sikkert regnet litt på det også. Så jeg antar at du kommer billigere ut med ditt alternativ? Sjøl med de modifiseringene som må til? Lurer fælt på å begynne å se etter en god motor selv jeg nå. Som jeg kan pusle med frem til konvertering til 8er blir aktuelt...

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Jul 2016 10:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 03. Feb 2015 13:59
Innlegg: 34
Gleid skrev:
Du har sikkert regnet litt på det også. Så jeg antar at du kommer billigere ut med ditt alternativ? Sjøl med de modifiseringene som må til? Lurer fælt på å begynne å se etter en god motor selv jeg nå. Som jeg kan pusle med frem til konvertering til 8er blir aktuelt...


Regnet mest på å oppgradere den 350'en som står i, men om jeg må ut med litt mer for å få denne motoren på plass, så får jeg noe som er utrolig godt utgangspunkt for noe jeg kan oppgradere ENDA mer. :) Slå til, så kan vi utveksle erfaringer her! Er det Bel-Airen du har i signaturen du tenker på å hive den i?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Jul 2016 17:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Jepp, står rekke sekser i den nå. Men jeg får neppe tid til å begynne med motorbytte før om noen år. Men tenkte kanskje som sagt å begynne tidlig å samle deler! Kommer til å følge din tråd hvertfall.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Jul 2016 04:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Ser det selges en lm7 motor ikke langt fra der jeg bor. Selger vil ha 18k. Den har alt av ledninger, elektronikk osv. Mao komplett. Kan jeg spørre hvor mye du ga for din? Send det gjerne på pm hvis du ikke vil poste det her.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Aug 2016 12:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 03. Feb 2015 13:59
Innlegg: 34
Gleid skrev:
Ser det selges en lm7 motor ikke langt fra der jeg bor. Selger vil ha 18k. Den har alt av ledninger, elektronikk osv. Mao komplett. Kan jeg spørre hvor mye du ga for din? Send det gjerne på pm hvis du ikke vil poste det her.


Sent from my iPad using Tapatalk


Beklager litt sent svar. Min hadde også alt av ledningsnett og elektronikk, men jeg ga 10 lapper. Så da må den du har fått tilbud på ha gått veldig lite for at den skal være verdt det. Ville anslått mellom 10-15 en plass for en grei motor. Nå vet jeg jo ikke om min funker greit enda da, men fikk bekreftet at den var gått 180.000, og var i god stand (lekket ikke olje eller brukte, og startet og gikk fint i bilen den sto i).


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 08. Aug 2016 15:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Takk! Greit å ha noe å sammenlikne med. Den jeg så på har gått 105k så det forsvarer nok prisen litt... Men siden jeg uansett kommer til å overhale før montering er ikke km så viktig. Har du planer om å få org ledningsnett til å funke eller tenker du MSD eller liknende?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Aug 2016 06:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 03. Feb 2015 13:59
Innlegg: 34
Gleid skrev:
Takk! Greit å ha noe å sammenlikne med. Den jeg så på har gått 105k så det forsvarer nok prisen litt... Men siden jeg uansett kommer til å overhale før montering er ikke km så viktig. Har du planer om å få org ledningsnett til å funke eller tenker du MSD eller liknende?


Sent from my iPad using Tapatalk


Jeg tenker vel MSD, Fast XFI eller noe i den dur. :) Vil ha motorrommet så cleant som mulig, og muligens også flytte coilskinnene til torpedoveggen istedetfor oppå ventildekslene som originalt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Aug 2016 08:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Det kan bli pent!


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Crazy Horse, Google Adsense [Bot] og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support