AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 13:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Buick Skylark Special 1961
InnleggSkrevet: Fre 03. Apr 2015 17:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 31. Mar 2015 19:36
Innlegg: 1
Hei, jeg bor i USA og jeg har fått fikset opp en Buick Special 1961. Jeg skal hjem nå og vurderer å ta den med til Norge.

Bilen er så og si helt orginal og har "matching numbers" på alt fra motor, ramme, girkasse..... Det vi har fått gjort er å skifte de fleste slitedeler, støtdempere, trekke alle seter på nytt, nye tepper innvendig og bagasjerom, den er lakkert på nytt og vi har byttet til et eksosanlegg som gir bilen en grommere lyd. Jeg har også installert alarm, sentrallås og et skjult stereoanlegg. "All in all" så både ser bilen 100% ut og den går som en klokke. Kjøpte den av ei gammel dame så den har blitt fint behandlet og den har lav kilometerstand. Jeg har også blitt invitert på et bilshow som ønsket å få vist den i helgen for den er i så bra stand og det finnes så få av dem. Det er en bil som blir lagt merke til fordi det er ikke en typisk bil folk restaurerer.

Jeg regner med at det er et lite marked for slike biler i Norge siden det ikke er en Mustang eller en typisk "muscle car". Jeg har lagt en del penger i restaureringen og her borte begynner denne type biler å bli mer populære, så jeg vet at jeg vil få pengene tilbake hvis jeg selger den her.

Det jeg lurer på er om det er et marked for en slik bil i Norge? Tror dere at det vil være mulig å få den solgt og i så fall til hvilken pris når den er i tipp topp stand? Tror ikke jeg kommer til å selge den, men det er greit å vite hvis jeg får plassmangel eller en vanskelig kone en dag :D

Sist men ikke minst, hvilke transport selskap vil dere anbefale å bruke? Jeg bor i Los Angeles og regner med at alt blir shippet i fra Long Beach. Vet dere også ca. hva det vil koste å få den transportert?


Vedlegg:
buick 61 Special.jpg
buick 61 Special.jpg [ 85.53 KiB | Vist 2316 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Apr 2015 18:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 26. Des 2008 19:49
Innlegg: 35
Bosted: HAMAR
Flott bil!!! Denne må du ta vare på . Legg ut flere bilder.....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support