Har også gjordt litt med motoren
Jeg ble fortalt at det sikkert var en brent ventil e.l. pga han hadde hatt av den ene toppdekselet og der var det mye ulyd?!?
Men jeg flekket av begge topp dekslene og fant ut at den ene støtstangen manglet....eller det vil si...jeg fant den inni motoren....
Heldigvis hadde den ikke falt lenger ned enn at den lå fint under innsuget.
Var bare å finne frem en magnet å fiske opp den og løfteren som kammen hadde presset ut.
Fant også 2 andre løftere som var defekte med tilhørende bøyde støtstenger.
Etter det jeg fant av "jorderester" under bilen er det nok høyt turtall som har forårsaket dette.
Men nye deler ble bestilt inn og montert.
Han jeg kjøpte bilen av sa at det hadde vært papirer på den hvor det sto at det var 300hk på bakhjula...
Vet ikke om dette stemmer, kansje når den var nyoverhalt, men ikke nå lenger.
Han jeg kjøpte den av hadde ikke selv "bygget" den, men han trodde den var borret.
Jeg har kontrollert litt og funnet ut at det ikke var en 302 motor, men en 351m.
Sto også på Edelbrock gasser og Performer 400 innsug.
En gang jeg plukker motoren i biter finner jeg vell ut hvilke stempel,borring og kam den har, men nå er det bare å den til å gå kjøre til EU-kontroll.