AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 06:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 97 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 13:28 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Transamtussan skrev:
Hvis det var du som hadde den brune E30'en med turbo'er. Så har jeg trua på at dette blir en meget strøken pen bil.
Hvilken farge-hjul-motor-stuk har du planer for på denne.?


En og samme person ja ;)

Planer har jeg masse av, og de har surret rundt i hodet mitt i flere år faktisk. Her kommer hele bøtta:
Har lagt inn en søknad til Statens Vegvesen der jeg søker om Air-ride understell: http://www.summitracing.com/int/parts/a ... el/charger 426 Hemi: http://www.summitracing.com/int/parts/d ... /overview/ og Wilwood skivesett rund baut: http://www.summitracing.com/int/parts/w ... /overview/ Også søkt om 20" hjul.

Hvorvidt de lar bremser og hjul gå igjennom, vites ikke ennå, men har nå iallefall muntlig OK på motor og understell. Men vet fra tidligere at kun skriftlig gjelder når alt kommer til alt ;)

Ellers så er planene å skjære ut ytre hjulbrønn for å sveise inn ny, slik at jeg får plass til å fylle hele skjermen med dekk, pluss at bilen kan slippes helt ned uten å ta i innerskjerm. På Charger går innerskjermene skrått innover, så om man vil ha lav bil, må man ha smale dekk.
Wilwoodbremsene bygger noe ekstra bak, så lyst til å få tak i en innkortet bakaksling, slik at jeg kan maksimere ytterkant på felg.

Fargen vurderes fortløpende, men et sterkt kort er Kawasaki sin Candy Lime Green, det kan bli bra :mrgreen:

Interiør blir custom-sydd og i beige eller karamell-lysbrun av noe slag. Vet ikke om jeg trekker om originalstolene, eller om jeg kjøper noen Recaro greier og trekker om. Alcantara taktrekk i beige har jeg også lyst på.

Felger er litt ubestemt ennå, men designet blir noe ala disse Forgiato-felgene:
Bilde

Når det kommer til motor, så blir det sikkert en 440 istedet, synes Hemi'en er litt stiv i pris, men det er jo Mopar sin "elephant" da.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 14:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Beige interiør er utrolig flott på røde biler, men velger man sort interiør vil det passe alle typer farger.
Vet mange velger enkelte typer BMW-stoler til amcar, BMW bruker recaro også tror jeg, du har ihverfall mye å velge mellom på bruktmarkedet der.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 14:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Bmw har mange greie stoler som passer inn I de fleste bilene

disse er fra en sliten 3 serie, fordelen med mange av BMW sine seter, er at understelle ikke bygger så mye.


Vedlegg:
292884_10151284874861189_1609326170_n[1].jpg
292884_10151284874861189_1609326170_n[1].jpg [ 29.78 KiB | Vist 4945 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 14:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
her er en amcar også med stoler fra 3-serien, synes de ser helt greie ut.
https://www.youtube.com/watch?v=v5hMpVJK89s

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 18:07 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
BigDooley skrev:
her er en amcar også med stoler fra 3-serien, synes de ser helt greie ut.
https://www.youtube.com/watch?v=v5hMpVJK89s


Ja, disse er pene, og de likner mye på Sierra Cosworth sine Recaro-skinnseter. Disse er veldig gode å sitte i også.
Bilde

Digger Recaro sine modeller som ble levert originalt til E30 M3 og Lancia Delta HF Integrale Evo II, men de er mega-sjeldne og DYRE:
Bilde


Sist endret av ph4ntom den Man 08. Des 2014 22:31, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 22:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
http://allegro.pl/fotele-przednie-recar ... 67189.html

http://allegro.pl/fotele-skorzane-recar ... 28003.html

http://allegro.pl/mitsubishi-lancer-evo ... 96570.html


Lignet litt på same som Honda hadde. men såklart feil farge :-)

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 22:53 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Jepp, er nok samme type de Honda-setene. De kan jo trekkes om. Mest sannsynlig blir det noen vanlige sorte seter som blir sendt til omtrekking sammen med dørtrekk og dash-padding for å matche. Classic Industries har gulvteppe i beige, eller "tan" da. Forhåpentligvis begynner jeg på interiør og dash i løpet av våren/sommeren, først skal karosseriet være klart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 07. Des 2014 23:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Tror du vil like corvette-c5 setene, de har vel 2 forskjellige typer tror jeg, ene typen ligner fælt på de beige du har foto av.
Fåes billig i sverige om det er skader eller slitasje på dem, har sett dem helt ned til 3000,- svenske kr (som var hele og fine).

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Man 08. Des 2014 09:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Etter tips fra grogei fant jeg tak på seter fra en BMW E46 cab.
Bilde
Disse er veldig fine da de har integrerte 3-punktsbelter for min bil, som ikke har beltefeste i taket.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 17:51 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Hadde en telefon med Statens Vegvesen idag. Ser ut som at jeg må sette sammen bilen igjen for ID-kontroll.

For å ta hele historien:
I juli ifjor tok jeg inn bilen fra USA, med alle papirer jeg trenger for å få den registrert i Norge. Så sender jeg en søknad for ombygging til Om-og oppbyggingsgruppa på Risløkka, en egen avd. innenfor Statens Vegvesen. Jeg tenker som så at; skal bilen uansett inn for kontroll etter ombygging, kan jeg jo ta ID-kontroll når jeg er ferdig med prosjektet. Svar fra disse kan fort ta over en måned. Så i mellomtiden demonterer jeg bilen for restaureringen som er planlagt. Når jeg da endelig får svar, sier de at de IKKE kan behandle søknaden før bilen har vært inne på en ID-kontroll.

Ringer ned og får etter hvert beskjed om at de kan komme hjem til meg for å kontrollere den der. Det er jo beleilig for meg, tenker jeg og takker ja til det. Tiden går, og jeg purrer to ganger, sist igår på mail.
Så ringer han da idag og sier at de dessverre allikevel IKKE foretar hjemmebesøk, han var ganske ny i gamet og hadde visst misforstått litt, unnskyldte han seg med. Rart da at når jeg sist pratet med de, så spurte han om jeg bodde i Østfold, for samme fredagen skulle de på en runde der for å kontrollere biler hjemme hos folk.

- Ok, med da kan jeg kanskje vise den ferdig restaurert i karosseriet da, og heller vente med ombyggingen jeg har søkt om? Så slipper jeg å måtte sette den sammen nå, for å demontere den IGJEN etter kontrollen? spør jeg da.
- Nei, du må nok ned hit med den komplett og slik den var da du fikk den over fra USA.
- Jammen det er jo samme bilen, selv om jeg viser den med noen nye plater og ferdigprimet? sier jeg.
- Jo, altså du KAN jo gjøre den ferdig og komme da, men da kan jeg ikke garantere at vi godkjenner den.

Man kan jo bli frustrert av mindre. Det er jo min egen feil som ikke sjekket dette FØR jeg tok den med hjem, men jeg har nå aldri hørt om noen som ikke har fått ID-godkjent en bil som er påbegynt restaurering? Ser ikke helt sammenhengen?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 20:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Jeg gikk på en smell for ca 1 år siden, der jeg tok id kontroll etter resturering. men normalt skulle ikke det være noe problem

så lenge du ikke skifte noe karosseri deler som ID nr står på

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 21:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Kan du ikke forsøke å kjøre den ned på henger, og satse på å møte en annen kontrollant? VIN-tag sitter jo på plass selv om skjermer og interiør er demontert... (Ja, utenom dashbordet selvsagt, det må være montert.)


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 22:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Grogei: Du gikk på en smell, ville de ikke godkjenne den? ID står vel bare på dashbord og venstre innerskjerm, har papirer fra Amcarklubben på at det er disse stedene denne bilen kan identifiseres ;) Men i hovedsak skal VIN holde ifølge Amcar.no

Jeg vet ikke om jeg tør å satse, koster å leie henger for hver gang, pluss at jeg er avhengig av en sjåfør med BE førerkort.
Jeg spurte jo hvor komplett den måtte være, og forklarte at det ville være en kolossal jobb å montere inn ruter og lister og alt det igjen. Frontruta sitter jo i en gummilist som måtte skjæres i filler. Han sa det holdt at selve karosseriet var "intakt", tydeligvis viktig med førsteinntrykk der nede, det er jo det første de ser når jeg kommer med den.

Så lenge jeg hang på dører og skjermer og sørget for at den rullet, skulle det holde. Trengte ikke skru på fangere og front, men gjør det fordet. Bakstillinga har jeg heldigvis ikke delt, så den henges opp i bladfjærene igjen bare, forstillinga må jeg sette sammen igjen da. Og dashen må inn igjen, siden VIN sitter på den.

Egentlig måtte jeg gjøre mye av jobben nå allikevel, siden jeg denne uken etter planen får masse kaross-deler fra USA, bl.a ny innerskjerm, bagasjegulv og nye bakskjermer, så ikveld har jeg satt den på bukker igjen og skrudd på og justert bagasjelokket, så henger jeg på dørene imorgen. Høyre innerskjerm, radiatorsupport og cowlpanelet må jeg punkte på plass slik at jeg får hengt på fronten. Så får vi håpe at de ikke slår seg vrange da :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 11:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Jeg fik de på ID kontroll uten problemer (måtte vente over et år, men likevel)
Tror du skal ta en telefon til en annen stasjon, og høre om de har sluttet med ute kontroller.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 19:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Jeg har allerede pratet med en annen stasjon, og de tilbød ikke den tjenesten heller.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 97 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support