AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 20. Apr 2024 00:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 97 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 19:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 01. Mai 2013 00:04
Innlegg: 83
kan du ikke prøve jessheim bare for id godkjenning.har hørt om en i østfold som har tatt hjemmebesøk,men om det er på eget initiativ vet jeg ikke :( :(

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 21:44 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Var på Jessheim jeg var. Men lurer på når jeg ringer for å bestille time for ID kontroll hvor jeg blir sendt? Hørtes ut på han fra Risløkka at det var kun de som kunne gjøre dette.

Går relativt fort å sette den sammen igjen da, er simple biler å skru på. Forstilling og dører er satt på idag, imorgen regner jeg med den står nede på hjulene igjen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 23:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
Håper du får dette i orden [-o< ....merkelig at det skal vær så vanskelig dette byråkratiet :shock:

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Jan 2015 19:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Hvor har vi vært i dag tro? Og hva skjuler seg under presenningen? ;)

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Jan 2015 22:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
hvordan gikk dette :shock: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Jan 2015 23:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Det gikk fint. Fra og med i dag er denne Chargeren norsk :) Kontrolløren gikk rundt og tok noen bilder, spurte meg hva planene var og spurte om plassering av VIN-nummer. Viste han dette og alt var ok. Han ville sette på to plomber på karosseriet, og lurte på hvor jeg ville ha de tilogmed, ettersom jeg nevnte for han at mye av platene skulle byttes ut. Endte med en plombe på baksete-avstiveren og en på torpedoen, under dasjbord.
Disse blir fjernet når jeg kommer inn neste gang for kontroll av ferdig kjøretøy. Måtte sende inn søknad på ombygging på nytt da, men denne gang kunne de iallefall behandle den, den er endelig i systemet ;)

Rett inn i garasjen igjen, og denne gang skal den ikke ut igjen før lakkering :P
Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Jan 2015 23:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
GRATULERE =D> er vist noen "få" fornuftige personer hos BT da tydeligvis :D

LYKKE TIL VIDERE MED PROSJEKTE.

dette er drømmebilen for mange her inne,meg inkludert :wink:

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2015 01:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Gratulerer så mye... Virket jo som en oppegående kontrollant.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2015 10:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Kult prosjekt, hva var prisen du måtte gi ca i norske kroner for bilen slik den sto? har du planer om å selge felgene/hjula som står på bil nå? :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2015 14:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 22:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
Gratulerer med godkjenning, 68mod. er den grommeste ja =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2015 14:19 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Takker folkens ;)

Bilen kostet meg en pen sum, de er veldig populære i USA også. Kjøpte den heldigvis i sommer, før dollaren føk i været, så kom på rundt 60.000Nkr.- pluss frakt og moms.

Felgene kommer sikkert for salg etter hvert, men de er ikke laget for å passe B-body mopar, eneste som stemmer er boltsirkelen. Godset på felgene er nesten like tjukt som pinneboltene på navet, så de fungerer bare som stasjonære hjul. Går alltids an å bytte pinneboltene seff ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2015 18:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Godt kjøp for et nesten rustfritt karrosseri synes jeg. Selv om det blir masse kroner til før du er ferdig,
får du en bil helt etter din smak. Du må nok opp i 400k for å få en ferdig en i norge.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Feb 2015 15:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Da har Statens Vegvesen vært effektive for en gangs skyld, allerede etter to uker har jeg fått svar på min ombyggingssøknad.

Jeg søkte om følgende:
* Motorbytte til 426 Hemi, 425hk: Godkjent. MEN: ikke den Summit selger, den har 465hk. Fikk ikke lov å overgå 425hk på noen motorer, da dette er maks levert originalt i '68. Men kan da sette inn en 440 og trimme den til 425hk.
* Understell fra Ridetech (luft og 4-link): Godkjent. Settet skal være tilpasset kjøretøyet. Her må jeg dokumentere at delene er ment for offentlig vei.
* Wilwood skivebremser: Godkjent. For å utføre ønskede ombygging, må det monteres et 2-krets servo assistert bremsesystem, med skivebremser foran og bak.
* Dekk/felg, retningslinjer: "Ved ombygging av bremser, for og bakstilling må dekk/felg være tilpasset den nye sammensettingen av for og bakstilling. Maksimal forskjell på høyde og/eller bredde på dekkene foran kontra bak må ikke være mer enn 1 tomme". Så mitt ønske om 315-325 dekk bak og 245 foran blir ikke godkjent. Søkte også om å få bruke 10" felg foran og 13" felg bak.

Kan se ut som om jeg må kjøpe to-tre forskjellige sett å bruke. Ett sett som holder normen (for godkjenning bl.a) og ett sett for show. Har uansett tenkt på flere forskjellige sett så jeg kan rullere litt etterhvert :)


Alt i alt er jeg relativt fornøyd. Det med dekk/felg regnet jeg egentlig med, de er vanskelige med sånt som forbinder bil og underlag. Effektmessig synes jeg de kunne tøyet strikken littegrann, 40hk mer er vel ikke livsfarlig. Og er det ikke en regel om
tillatt 10-12% effektøkning?

Skrev som en "undernote" på motorvalg at jeg kunne tenkt meg en 440 med 6-71 kompressor/doble gassere som alternativ til Hemi'en, med en effekt på maks 425hk. Den svarte de ikke på engang ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Feb 2015 17:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fint at ting går fremmover, :) nyskjerrig på hvordan de godkjente wilwood bremsene? blei det nevnt noe om papir på bremseoppsettet? fått vite selv at dokumentasjon ikkje levers med wilwoodbremser. så derfor lurer eg :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Feb 2015 00:05 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
OldisEinart skrev:
Fint at ting går fremmover, :) nyskjerrig på hvordan de godkjente wilwood bremsene? blei det nevnt noe om papir på bremseoppsettet? fått vite selv at dokumentasjon ikkje levers med wilwoodbremser. så derfor lurer eg :)


Tja, de har ikke nevnt papirer på settet. Men jeg oppga linken til bremsene i søknaden, og der står det at de er laget til å passe 68-70 Charger, kan være at det holder. Ellers må det vel kunne fremskaffes papirer av enten Wilwood selv, eller Summit som selger de.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 97 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support