AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 05. Mai 2024 15:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 320 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2015 07:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
OldisEinart skrev:
Sitat:
Jeg skal bruke et 461 strokerkit fra Butler performance (F.T Ross stempel, Scat H-profil råder), Edelbrock topper, Comp kam og løftere, Edelbrock innsug.. Resten gidder jeg ikke ramse opp :D
Regner med prisen totalt for motoren blir 65-70 lapper



Høres grymt ut 8) er disse 400 motorene turtallsvennlige? Eller blir det slik max 5500rpm motor

5500rpm er da ganske høyt på en gammel V8 ;) Jeg får se hvordan min blir når det kommer til turtall, for det har jeg ikke peiling på hvordan blir :)

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2015 21:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
Da var alt ute av motoren. Skal sende den til borring og vask snart :)

Bilde

Bilde

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2015 22:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Går unna her, skal du ha underspyling i blokka siden du skal ha H-råder?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Apr 2015 19:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
Jeg vet faktisk ikke om det er underspyling på stokerkitet, men det har ikke noe å si. På en V8 som ikke kjører så sykt mye RPM trengs ikke underspyling

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Apr 2015 08:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Underspyling er vel oftest brukt på overladdede motorer for å kjøle stempeltoppen.

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Apr 2015 13:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Så meget bra ut den motoren der, Veiv lagerskålene har samme farge så langt jeg kan se på bildet, ikke noe kopper/messing farge som skinner igjennom.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Apr 2015 22:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Som regel er det ett bittelite hull/oljekanal gjennom i orginalråder, som får oljen til å sprute opp til underside av stempel, vet ikke om det pleier å være på disse motorene sånn sett men. Og siden h-råder ikkje pleier å ha denne kanalen,så derfor eg lurte. Underspylingsdyser blir satt inn i rett vinkel under veivlagerene etter borring.. Men om det ikke er slikt orginalt heller så går det sikker fint ja.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Apr 2015 19:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
needtorque skrev:
Så meget bra ut den motoren der, Veiv lagerskålene har samme farge så langt jeg kan se på bildet, ikke noe kopper/messing farge som skinner igjennom.

Ja den så veldig bra ut. Ikke missfarging eller stor slitasje på lagerskålene eller mye slitekant i sylinderene enda den ikke har vært borret før. Så jeg var svært heldig da jeg kjøpte motoren usett og fikk den fraktet til meg :)

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Apr 2015 19:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
OldisEinart skrev:
Som regel er det ett bittelite hull/oljekanal gjennom i orginalråder, som får oljen til å sprute opp til underside av stempel, vet ikke om det pleier å være på disse motorene sånn sett men. Og siden h-råder ikkje pleier å ha denne kanalen,så derfor eg lurte. Underspylingsdyser blir satt inn i rett vinkel under veivlagerene etter borring.. Men om det ikke er slikt orginalt heller så går det sikker fint ja.

Jeg har ikke erfaring med underspyling fra før, men brukes det ikke mest ved overladning? Jeg har sett mange som har bygd V8 og ikke brukt underspyling.

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Apr 2015 20:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Som oftest det, Oljestrålen spruter opp under stempel, og siver ut gjennom de små hulla innenfor stempelringene/pinnebolten i stempelet og smørrer silynderveggen. sikkert ikkje alle som har slikt orginalt, men du kan jo alltids se om dine råder/stempler har slike oljekanal hull før evt skifte av råder :). Har de det ikke orginalt så er det vell en annen form for smørring.

Skinkene på veiva pisker vell litt opp og sikkert.

Nå snakker eg bare om erfaring fra en motor eg har og var bare nyskjerrig på din motor., glemte selv å se om min v8 hadde slike råder når bunnpanna var av og.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 30. Apr 2015 20:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
Mens blokka er til borring sveiset jeg siste del av eksosen. Nå må bare alle skjøytene tig-sveises.

Bilde

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Mai 2015 22:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
En kompis har kjøpt seg pulverlakkeringsutstyr, så jeg glassblåste vannpumpa for å teste det ut med "kromlakk"!

Bilde

Med pulverlakk

Bilde

Så er det inn i ovnen i 20 min på 200 grader

Bilde

Så kommer den ut sånn.

Bilde

Jeg er ikke imponert over utseendet, er ikke det jeg vil kalle krom. Men det er veldig bra alternativ om man pusser opp gamle deler. Så er det jo lite ting som er så sterkt som pulverlakk.

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 07:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
hehe har testa slik "chrome" pulverlakk selv og ja det er ikke akkurat imponerende hehe
men vannpumpa i ovn er det ikke noe lager\oring eller noe inni der som tar skade av slik varme ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 11:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
Crazy Horse skrev:
hehe har testa slik "chrome" pulverlakk selv og ja det er ikke akkurat imponerende hehe
men vannpumpa i ovn er det ikke noe lager\oring eller noe inni der som tar skade av slik varme ?

Jo, er nok det. Men jeg skal ha ny vannpumpe uansett, så tok bare denne for å teste :)

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Mai 2015 20:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Sep 2014 16:12
Innlegg: 183
Bosted: Trondheim
Glassblåste et par av delene jeg skal bruke videre fra motoren.

Bilde

Bilde

Så ble det lakk :)

Bilde

Bilde

_________________
Firebird-prosjekt http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25449


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 320 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support