AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 19:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 102 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sv: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Tor 17. Jul 2014 00:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Takker :)

Trenger en liten vurdering i forhold til girkassefestene, ser disse utslitte ut? Og har noe peil på ca hvordan tykkelse og de har som nye?BildeBilde

Jeg la merke til vinkelen gir- og transferkasse har i forhold til rammen;Bilde
Og hvis girkassefestene da blir tynnere øker vinkelen på kryssene til fremre mellomaksel mens krysset på bakre mellomaksel blir redusert. Det vil jo da gi større sjans for vibrasjon i fremre aksel. Vurderer å skaffe to hockeypucker og bearbeide dem til forskjellige tykkelser for å se hva som er mest optimalt for vinklene. I utgangspunktet er det jo ikke optimalt med slike vinkler, men det er nå slik det blir med denne hevingen.

Tanker?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Tor 17. Jul 2014 12:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Ser helt OK ut de festene. Mine var mye verre. :) Ellers er det gjort på 10min å bytte disse, så lenge du har vært flink med WD-40 i forkant. Sarpsborgmotor hadde på lager når jeg trengte.

Bilde
Her ser du vinkelen på kassa mi, da hadde jeg demontert geartraversen og holdt kassa i posisjon med jekk. Du ser at den er ganske så lik din vinkel.

På Jeepen min skal jeg montere et 20mm transfer case drop kit, da får du samme funksjonen: Klosser mellom geartraversen og ramma. Dermed blir gearkasse og transferkassa senket i bakkant. Du får en mye "snillere" vinkel på bakre mellomaksel, mens vinkelen blir litt kvassere fremme. Uansett, dersom den nedre puta di er komprimert 5-10mm i forhold til ei ny pute, så utgjør det ikke rare drop'en på kassa.

Kan se om jeg klarer å huske å ta bilder av mine gearkassefester når jeg får bilen hjem igjen. Er litt logistikkproblemer med 4 biler og 280kvm tomt... :P


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Sv: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Lør 19. Jul 2014 04:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Hadde en god dag i garasjen med dråget og fikk gjort unna en masse småtterier :)
Da den originale lampeinnmaten til "dome"-lampen mangler og ledningene var, i likhet med mange andre "overflødige og unødvendige" ledninger, klippet bort, så da kjøpte jeg nye interiørbelysningslamper og koblet opp dem på det originale ledningsnettet. Det ble én foran;
Bilde og én på hver side ved sofaen bak :)
I tillegg fikk jeg koblet opp ledningsnettet til indikatoren til "Transfer lock", samt montert pæreholder i dashbordet og justert bryteren på kassa, så nå fungerer jaggu dette også :):)
Bilde

En ting jeg har gruet meg lenge for, var tilstanden bak denne skumle saken;
Bilde
Jeg har null erfaring med sveising av karosseri som senere skal se pent ut, og var derfor ganske skeptisk til en så gapende sprekk som piplet vann.. Men det var heldigvis bare dårlig grunnarbeide fra tidligere eier som resulterte i sparkelslipp. Så det var bare å renslipe, sparkle og male opp igjen på nytt;
Bilde

Så det var litt om dagen i dag :)

Men, vibrasjonene forsvant ikke som jeg trodde med mellomakslene.. Så søken fortsetter..

Mr.E


Sist endret av Nemesis83 den Man 21. Jul 2014 09:31, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Lør 19. Jul 2014 10:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hmmmm.... Mulig at du må forsøke med en transfer case drop da, for din var jo ganske godt hevet? For skarpe vinkler vil skape vibrasjoner. Her er bilde av drop kit'et jeg har laget til Jeepen.
Bilde
Veldig enkelt, firkantrør som monteres mellom transfer traversen og ramma for å senke hele bakkant av motor.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Lør 19. Jul 2014 13:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Girtravers på RC'ene våre sitter festet både under og over ramme, så da blir det eventuelt å skaffe en ekstra travers og sveise om :/ Da er alternativet med et litt mindre radikalt hevesett mer aktuelt :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Lør 19. Jul 2014 15:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Ja, men nei. :) Mener. Å huske at den delen som er skrudd over ramma er boltet i traversen fra oversiden? Synes å huske at disse sto igjen når jeg hadde ute gearkassen. Dvs at du bare må få laget senking til festene i traversen også, så er du der. :) Du har hevefjærer på din?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Søn 20. Jul 2014 11:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Hmm.. Skal ned i garasjen og sjekke nå, må se det for å skjønne hva du mener :) Ja, den er hevet en god del på fjæren. Er usikker på hvor mye, men jeg kan måle mellom bumperstop'ene hvor stor avstanden er på min.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Søn 20. Jul 2014 11:35 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Hvordan er din å kjøre komfortmessig? Min er som å kjøre på en spent tromme, veldig lite tilgivende og forholdsvis nervøs..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Søn 20. Jul 2014 21:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Bilde
På dette bildet ser du at den delen som sitter over ramma fortsatt sitter på plass selv om kassa er ute...

Min er mer "amerikansk", med krenging i sving og litt "skompete" bladfjærrespons over dumper... :)


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Man 21. Jul 2014 13:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Hmm.. Kanskje man skulle forsøkt å senket traversen en tomme eller noe slikt ja.. Takker for bilder AW :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Man 21. Jul 2014 16:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Her kommer fler... :)
Bilde
Mine gearkassefester, helt nye for ett år siden.

Bilde
Her ser du vinkelen på transferkassa mi, i forhold til ramma. Din vinkel ser ikke gal ut.

Og nå, som jeg var å krøyp under min egen oppdaget jeg dessuten at jeg har glemt å skru fast de brakettene som går over ramma i traversen... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Sv: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Tir 29. Jul 2014 23:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Skal forsøke med senking av travers og se om det gjør noe for vibrasjonene.
Når det gjelder pinjonvinkel kan jeg justere vinkelen på bakakselen, men vil ikke vinkelen på pinjonen på framakselen kunne lage like mye vibrasjoner?

Hadde med dråget på jobben til fatters her om dagen og tenkte jeg skulle få skiftet bremseskiver og klosser foran som jeg fikk med ved kjøpet av RC'en, for så å finne ut at jeg sannsynligvis har fått med feil skiver..
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Har jeg rett om jeg sier at denne akselen trenger komplette skiver med nav?
Fikk med løse skiver..
Tok også noen "fleksebilder" :)
Har også fått montert på gangstercap'en ;)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Mr.E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Tir 05. Aug 2014 10:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
På søndag fant jeg ut hva bilen har i forbruk på forholdsvis pen, og ikke manisk fokusert, kjøring.
På en arbeidsuke har dama kjørt bilen til jobb totalt 45 mil, og da fylte jeg full tank søndag kveld i forveien. Denne søndagen toppet jeg tanken opp igjen, og da gikk det på 76 liter, noe som gir et gjennomsnittsforbruk på 1,69l på mila.
Og jeg som fryktet over 2l/mil :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Lør 16. Aug 2014 10:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Det er ganske greit på en så stor bil med automat og permanent 4x4... :)

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Meg og min RC
InnleggSkrevet: Tir 01. Des 2015 12:59 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Vintern er her, og da er det på med vinterlisser :)
Forrige kalde sesong var et trist kapittel med 31" gummi. RC'en ble veldig merkelig med en slik dekkstørrelse med hevesett montert, så i år stiller vi med oppgradert dekkdimensjon :)

Må si han kler 35" bedre :)
Bilde
Bilde

Prøveturen gikk til Lillestrøm for å hente takeaway :klaapp:
Bilde

Stemningsbilde fra Mariboes gate i Oslo
Bilde

Det som var artig var å kjenne forskjellen mellom 33" og 35" dekk. På tross av at jeg gikk opp i dimmensjon føles bilen langt mer stabil samt at vibrasjoner jeg tidligere opplevde i ca 80km/t nå er borte :) Ikke bare ser det bedre ut, det har stort sett bare vært positive erfaringer også hittil :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 102 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support