AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 09:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 87 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Tor 12. Des 2013 20:39 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Her er litt info. Ut ifra første øyenkast ser det ut som det som står der, stemmer. Skal muligens ta en kikk på toppene senere ikveld,
men foreløpig får de kyndige av dere prøve å tolke hva som står i "brevet". :? :D


Vedlegg:
IMG_3207.JPG
IMG_3207.JPG [ 205.57 KiB | Vist 5141 ganger ]

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Tor 12. Des 2013 23:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Der har det vært noen med et fornuftig øye ihvertfall. Sånn som å fjerne skarpe kanter rundt forbrenningskammer, stempler og hull til toppbolter er greit for å dempe materialspenninger. Er som regel i skarpe kanter det begynner å sprekke hvis det skal absolutt sprekke noe sted.

Uten at jeg vet kam og type topper så kan jeg godt tenke meg at du er over 300hk allerede sånn som det ser ut her. :) Skal vi bytte? :P

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Fre 13. Des 2013 15:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Hehe, kunne sikkert ha byttet, men da måtte jeg ha funnet meg et annet sted å bo :wink:
Ungene (og kona) hadde aldri tilgitt meg.. Selv om din er penere :wink:

er toppene evt merket likt, slik at jeg bare trenger å skru av det ene topplokket?

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Fre 13. Des 2013 22:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Hehe, nei mente litt sånn spøkefullt motor, tror min er ganske overhalt standard type 9.0:1 kompresjon osv osv. :)

Toppene skal ha samma støpenummer, trenger bare se på de tre siste sifferne. Har de ulike tre siste sifre er det ulike topper og da er det ikkje braaa.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Lør 14. Des 2013 12:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
ja, ser ut som det var en fornuftig re-buidt :)

se om du finner top nr ditt her http://www.nastyz28.com/sbchevy/sbch.php :)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Søn 15. Des 2013 11:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Dette er hva jeg finner utifra nr på toppene ved å gå inn på linken til Nastyz28:
1970-72 3927186 350 (Cid) 2.02 (Intake) 1.6 (Exhaust)

Good or bad?

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Søn 15. Des 2013 17:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
ventilstørrelsen er bra/passe. ser ut som om du har 63cc forbrenningskammer også, så da har du ganske bra komp. søk litt rundt på nettet å se om du finner toppenes flow i cc.. de pleier å være rundt 186cc. det kan være bra for bunndrag og effekt på lavt turtall.. men skal du ha litt effekt på turtall bør man ha 195cc eller større.. toppene er liksom motorens lunger! :lol:
og det er jo på turtall effekten komme ;)
men dette kan om man vil løses med porting, men blir ofte nesten like dyrt som å kjøpe et par med ferdige 195 cc eller 210cc sprøs jo hvor hissig du vil ha dette. og da kommer selvfølgelig annen kamaksel osv.

konklusjonen som jeg ser er at du har et par bra "preformance" ståltopper!
men moderne topper i alu er alltid bedre ;)
tenk bare på vekt og varmeledning! hvilke biler i dag har ståltopper :P nesten ingen har stålblokk engang!

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Søn 15. Des 2013 18:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Det er bra topper men du som har manuell kasse må desverre kvitte deg med de toppene, kjøpe alutopper og selge 186 toppene til meg. :P

Neida, de er bra og stammer fra motorer med "performance option" ala Z28 og de fløder bedre enn mine 441 topper i tillegg til at de har mindre forbrenningskammer. Jeg vil tippe du allerede er rundt 10:1 i kompresjon jeg, ihvertfall hvis du har flatstempler. Ser ut som det stemmer bra det de har skrevet i brevet. Det jeg også har lest rundomkring er at de toppene begynner å bli sjeldne, ta godt vare på de. :)

Litt mer om toppene til SBC: http://www.fastnuf.com/Headguide.html

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Ons 18. Des 2013 23:18 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Takk for gode Input på toppene folkens:-)

Hadde vært knall med alu-topper, men vil holde både bil og drivverk mest mulig opp mot originalen. (enn så lenge..) :-)

Men.. Sliter med dårlig kontakt på amperemeter og temp. Amperemeter virker av og til, som regel ikke. Temperaturmåler pleier å legge seg svært hurtig opp mot (og gjerne oppå) det røde feltet, før den synker hurtig mot normal-leie. Også, hvis jeg drar på litt, så hopper den opp på rødmerkinga igjen.Ellers ligger den av og til svært høyt, og av og til normalt. Noen som har erfaringer med instrumenter som oppfører seg lignende?

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Ons 18. Des 2013 23:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Hjelper deg kanskje ikke :P men mine er sånn også.. Ikke til å stole på.. Montere andre målere.. Men går å kjøpe orginale på ebay sikkert :)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Ons 18. Des 2013 23:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Hadde vært knall hvis det hadde løst problemet..

Godt jeg ikke er alene :-)

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Tor 19. Des 2013 00:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Prøv å demonter dashbordet og se etter svimerker på printkort og på ledningskoblinger. Så prøver du å bytte sensor. Hjelper ikke dette er det mest sannsynlig ledningsbrudd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Man 03. Feb 2014 14:11 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Ikke mye som skjer her for tia, går stort sett i hus og hjem. eneste er at jeg har satt på andre felger, synes 18" Cragar SS passet bilen bra. Forøvrig felgene som "fulgte med" bilen da jeg kjøpte den. :D


Vedlegg:
camaro.jpg
camaro.jpg [ 33.54 KiB | Vist 4788 ganger ]

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Man 03. Feb 2014 14:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
blei fint det :) du må bruke tiden nå mens det er snø til å pusle med den slik at den er 100% klar til våren :)

hvordan gikk det med instrumentene? meget lett å demontere instrumentplata ;)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: ´73 Camaro Z28/LT
InnleggSkrevet: Man 03. Feb 2014 20:07 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Må vel somle meg til å ta en titt bak det instrumentpanelet ja, noen som kan forklare hvordan dette gjøres på enkleste vis? Må jeg demontere rattet, eller kan dette sløyfes?

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 87 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support