AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 391 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 28. Mai 2017 00:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Veldig fint vær i dag, vil si at eg brukte den godt... til å få olje over hele meg.


Bilde

Tok bilde litt seint, men hev ut den dårlige koblingen, og skrudde på en AN-10 med ny slange. Eg bare pillte av de alleminiums greiene helt vekk.
Eg trodde den AN-10 koblingen ikke ville passe helt i gjengene, da det var + - 1mm i forskjell inni. Så eg tok rød teflonteip med 50% strekkbarhet for å kompansere forskjellen.
Funket bra første motortest. Skrudde motoren av for å korte inn slangen litt da den var en smule for lang.


Bilde


Den runde tingen til høyre er veiv balansereren, så du har ett referansepunkt. Tok ett par stk strips til å holde slangen fast.

Bilde


Nå må eg vente til imorgen så gjengelimen får tørke. Da blir det testkjøring.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Sist endret av Sturmtiger den Tor 18. Okt 2018 00:54, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Mai 2017 14:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Testtur vellykket.

Oppdaget en lekkasje ved automatkassen, får se hvortid eg fikser det. Er ikke værre en noen drypp i minuttet.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Jun 2017 21:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Fant ut av hvorfor den ikke ville starte noen ganger, innslagsledningen gnikker ani noe bakmotoren. Se i helgen om det blir fint vær så eg kan skru av innerskjermen for åse nærmere.

Tok også ned starteren for å undersøke om det var noe feil der. Feil fannt eg, som dette lageret som har ingen fett inni.

Bilde

Og denne bolten som var knekket av på den viktige støttebraketten til starteren.

Bilde


Eg har lyst å kjøpe helt nye oljekjølerør fra motoren til kjøleren. Likte ikke helt den reparasjonen eg gjorde tidligere.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Sist endret av Sturmtiger den Tor 18. Okt 2018 00:53, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Jun 2017 14:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Kjøpte meg 4stk sandpapir og en sprayflaske med klarlakk, tok meg en time eller to og skrubbet hovedlyktene og blinklysene forran.
Ett stk 180, 240, 800 og til slutt 1200 siden butikken hadde ikke finere, ellers hadde eg tatt 2000 istedenfor.

Ser jo greit ut nå.

Uten klarlakk
Bilde

Klarlakk på alle
Bilde

Lys
Bilde

Helvete for en voldsom forrandring om natten. Nå kan eg faktisk se noe, istedenfor å måtte stole på veilysene til siden. B
egynt litt på baklysene, forse kordan de kommer til.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Sist endret av Sturmtiger den Tor 18. Okt 2018 00:53, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Jul 2017 01:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Brukte de fine dagene til å lakkere panseret. Fyrte på med maskeringsteip og greier.

Bilde

Tok på første boksen for å se om fargen stemte.

Bilde


Faen.

Bilde

Så eg måtte bestille ny lakkboks, så eg bestemte meg for å få vekk den hvite lakken på blinklysene fremme.

Bilde

Bedre.

Bilde

Blinklysene/refleksene fått klarlakk.

Bilde

Nye lakken på.

Bilde

Hadde for lite lakk så skal kjøpe 2 bokser på Mandag og gjøre dette om igjen.

Bilde

Bilde

Hvis du ser veldig nærmt, ser du nyanseforskjellen mellom de to fargene. Forskjellen om natten og når det regner er nesten helt umulig å se, bare merkbart om dagen.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Sist endret av Sturmtiger den Tor 18. Okt 2018 00:53, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Jul 2017 10:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Nært nok det der! =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Jul 2017 03:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Hmm, likte ikke forskjellen.

Kommer definitivt til å sande ned klarlakken, på med den hvite primeren over den feile blåfargen, og spraye med riktig lakk igjen.

Ellers fant eg en liten lekkasje til automat kjølingsrøret på radiatoren, den tror eg må gjøre noe med før EU i denne måenden. Og muligens ventileringshullene til hytten under, så eg er en smule på jakt etter ett sveiseapparat. Helst MIG.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 09. Sep 2017 01:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
La bilen litt på is mens eg jobbet i en sommerjobb.
Men det er tilbake med bilen før snøen kommer. Glømte å ta bilde av lappen før eg skriblet på den.

Bilde

Hjulstillingen var enkel, var bare feile type dekk forran som var problemet. De hadde for liten lasteevne.
Vindusspyler motoren tok eg av, og reparerte den. Proppellen sto fast.
Hovedlykter var en selvfølge at de måtte justeres, men justeringsskruene brakk av. Så måtte justere de med braketten de sitter montert på istedenfor.
Og tilslutt svetter det litt av vannpumpen på bunnen. har ikke så lyst å skru den av bare for å tette igjen. Funker jo enda.

Justerte bremsetromlene bak.

Bilde

Hev ned automatkasse pannen fordi den lakk.

Bilde

Ikke ett år gammelt engang, og den lakk som en sil. Gikk i oppløsning med en gang eg rørte den.

Bilde

Også lakkerte høyre baksjerm for å stoppe rusten før vinteren kommer.

Bilde

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Sist endret av Sturmtiger den Tor 18. Okt 2018 00:52, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Okt 2017 15:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Hev no av vannpumpen for å fikse en liten drypp lekkasje. Ser ok så langt da alt er på igjen. Justerte også hovedlysene i går, håper det går igjennom EU kontrollen snarest.

Bilde

Timing kjedet kjentes ok ut, ingen slapphet. Måtte kjøpe en spesiell silikon lim til timing platen som hang fast på vannpumpen.

Bilde

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Sist endret av Sturmtiger den Tor 18. Okt 2018 00:52, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 17. Okt 2017 11:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Biltemas Marine silikone funker fint der.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 17. Okt 2017 11:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Nei huff. Prøver å styre unna biltema så mye som mullig.

Eg gikk til Wurth og kjøpte super rtv silikon lim. Hvis den lekker så kommer eg mest sannsynlig til å klippe til egen papir tettningsmasse istedenfor.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Feb 2018 14:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Boltene til viften bestemte seg for å løsne, så da hev viften av beltet og det kom en del morsome lyder fra motor rommet. På med nye bolter med locktite.

Bilde

Prøvde å justere håndbrekket, men ga opp med en gang eg så denne. Bestilte ny del og skal monteres snarest.

Bilde

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Sist endret av Sturmtiger den Tor 21. Jun 2018 02:40, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2018 01:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Jobbet i en stund nå, og enda ikke fått lønn for arbeidet så det ble dårlig med oppdateringer.

Men eg har ikke sittet med hendene i lommen i mellomtiden. Lurte på koffor motoren av og til startet tregt og hostet og harket, så eg tok av optical sensor filteret under innsuget. Ble bedre med en gang.

PS: Nå er eg lei av disse opplastings sidene for bilder, funker jo aldri.

Bilde

Så måtte eg endelig lappe sammen luftehullene i minus 15 grader ute.

Bilde

Fabrikere nytt stål, overaskende vanskelig med ingen sveiseapparat.

Bilde

Var slit å bøye platen i fasong med beina, også borre alle hullene til naglene.

Bilde

Ble mangen drillbor som måtte bite gresset.

Bilde

Alle hull ferdig borret og baksiden tektylert.

Bilde

Platen på etter eg ligget på bakken med snø i minusgrader i flere timer å naglet.

Bilde

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2018 02:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Så var det den andre siden...

Mye rust her også.

Bilde

Restene av platen ytterst

Bilde

Hmmmm....Skjerer litt av for å se ka som er bak.

Bilde

Åja.

Bilde

Har no en side som er ok enda.

Bilde

Sikkert nokk stål.

Bilde

Ikke i dag.

Bilde

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2018 02:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Etter det siste bilde øverst, ga eg full spiker siden bilen skulle på eu kontroll dagen etter. Gikk å borret hull og naglet sammen greiene til kl 2-3 om natten, og skulle på jobb om morgenen igjen.

Etter allt det kavet, ble den eu ok. Men de fant noe som ikke var gøy på kontrollen, men tellte ikke.

V. forran.
Bilde

H. bak
Bilde

V. bak
Bilde

Bilde

Gjett kem som må sveise ramme i år.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 391 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 43 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support