AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 00:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 28. Des 2013 10:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Det er en Holley 850cfm (Double Pump w/ Mechanical Secondaries) som Butler anbefalte til oppsettet mitt.

Når jeg bestemte meg for å bygge opp bilen helt søkte jeg rundt på nett for å finne firmaer som kunne Pontiac motorer. Butler Performance ble ofte nevn på div forum som eksperter og høy kvalitet med 30 år i bransjen. Jeg sendte en Mail og ba om info og fortalte om hva jeg ønsket. Firmaet svarte raskt og kom med noen kontrollspørsmål og spurte etter noe mer info om bilen og bruksmåter osv. Etter 2 dager fikk jeg en handleliste fra Butler på hva de anbefalte delt opp i hva jeg måtte kjøpe, hva jeg kunne legge til for å få det enda bedre og hva de anbefalte hvis jeg ville gå hele veien med priser på alt. Jeg har kjøpt alt på listen deres slik at alt er tilpasset for best mulig resultat. Forgasseren er den de anbefalte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Des 2013 15:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Akkurat det er jo bare helt kjempebra! Bare det å svare raskt er et stort pluss i min bok ihvertfall. Jeg blir irritert hvis firmaer bruker over en uke på å besvare mail... Spesielt siden det er en viktig del av god service å svare mail ASAP. Blir spennende å følge med videre på Pontiac'n din!

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Jan 2014 13:57 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Fikk tilbake bunnpanne mm fra gulkromatisering i går. Med tanke hvordan bunnpannen så ut tidligere ble den ok. Er ikke perfekt men grei nok.
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 18. Jan 2014 19:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Nylakkert stabstag prøvemontert med nye foringer og braketter. Nye motorfester monteres i morgen når lakken har tørket på dem. Måtte lakke dem da lakken som var på var mindre bra og gikk lett av.
Bilde
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Jan 2014 12:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Tøff bil og et bra prosjekt med framgang her :) synes selv firebird og trans Am er kule, de har gjort litt mer "styling" orginalt enn camaro , de har jo samme karosseri :)
hvem er det du bruker til sånn galvanisering og hva er prisen for noe sånt? ser jo mye mer "orginalt" ut enn å lakkere delene..
spenstig farge på stabstaget! :D

Når det gjelder dealer gjennom ponyparts har jeg også god erfaring der.. kjøpte ofte der før, men nå etter den nye butikken synes jeg de har blitt dyrere og de klarer ikke matche prisene jeg klarer gjennom summit og DB Schenker.
Dessuten er de så mustang karer :P
hvis jeg bestiller over 100 lb per shipment kan jeg hente selv på terminalen og sparer på å fortolle varene selv :) det sparer man mye på..

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Jan 2014 20:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Takk,takk. Synes selv det går litt tregt men får alle Hotchkis delene i starten av februar så da blir det gjort litt igjen. Venter på en noe overarbeidet mekaniker som ska syrevaske blokka før den sendes til maskinering.

Har fått sansen for gulkromatisering av deler, er billig og blir bra. Vet dessuten at delene passer ok noe ikke alltid orginale bunnpanner gjør osv. Betalte 500 for delene på bildet og et lass med skruer osv til en BMW som sønnen min bygger. Bruker disse http://www.vestbygalv.no til dette.

Stabstaget ble blått fordi jeg var tom for sort. Liker farger så da tenkte jeg at siden bilen blir noe diskré i fargen er det bra med noe farge under :D

Sitter å tenker på hvordan jeg skal koble opp sekvensielle led baklys slik at jeg kan switche enkelt mellom røde blink og orange som jeg dessverre må ha i Norge.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Jan 2014 21:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Kan du ikke gjøre det så enkelt som jeg har på markeringslysene på Dodgen:
Jeg har blinkelysstrøm inn på den ene polen, og bryter så jeg kan veksle mellom parklysstrøm eller jord på den andre polen. Har jeg parklysstrøm så vil blinkelysstrømmen slå AV pæra i stedet for PÅ, da det blir + på begge poler.

I ditt tilfelle må du da ha en velger, som ENTEN sender blinkelysstrøm til den oransje pæra, eller til motsatt pol på bremselyspæra. Når du da blinker MENS du bremser vil bremselyspæra slå seg av i stedet for på, og hvis du "bare" blinker eller "bare" bremser vil den andre polen normalt gå til jord.

EDIT: HUSK å koble opp blinkelysstrøm til bremselyspæra via rele, for da går lederen til JORD når det ikke går strøm inn til polen, og bremselyset vil fungere som normalt!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Sist endret av AW-100 den Man 27. Jan 2014 23:12, endret 2 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Jan 2014 22:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Har disse liggende hjemme, https://digi-tails.com/1974-78-pontiac- ... ght-panels. Kanskje litt Harry vil noen synes men hvem bryr seg om det :) var noe på koblingsskjema jeg stusset over mener jeg å huske men skal se nærmere på det straks.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 25. Feb 2014 18:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Endelig kom deler så nå blir det jobbing igjen.
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Mar 2014 14:53 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Da var Hotchkis delene på plass. :D

Bilde
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2014 12:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 31. Jul 2012 17:01
Innlegg: 77
Detta blir saker , hvilken spring-rate har fjærene du setter inn ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2014 16:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Aner ikke. Er disse fjærene Hotchkis anbefalte for mitt oppsett. Er small block fjærer siden jeg har alutopper på motoren og da sa de disse var de rette siden vekt på motor går endel ned pga alu topper, alu innsug osv. Passform og kvalitet var veldig bra.


Sent from my iPad using Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2014 16:39 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Satt på calippere og originalhjul så jeg kan snu den og jobbe på bakparten.
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2014 22:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Ser bra ut! kommer til å bli knall når den blir ferdig :)

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Apr 2014 14:15 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Aug 2009 14:01
Innlegg: 91
Bosted: Rett utenfor Oslo
Myra lakk må fjernes før lakkering
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support