AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 176 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 26. Nov 2014 20:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Ser bra ut... Hva bruker du for å lakke eksosen?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 26. Nov 2014 20:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
AW-100 skrev:
Ser bra ut... Hva bruker du for å lakke eksosen?

Kjørte på med vanlig motorlakk. Skal vel tåle rundt 600 grader ell no :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Tir 14. Jul 2015 19:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Okai alt for lenge siden det har skjedd noe her! Har ikke fått gjort noe siden fjor høst, men nå er jeg godt i gang igjen :D

Tidligere i vinter/ vår gikk jeg i innkjøp av en litt sliten russevan. Turen hjem begynte fin, helt til den begynte å spy i fra seg olje i motorrommet. Ikke litt heller. for etter første stopp etter lokal tåkelegging, var det vel etter kanskje 10min 3 STORE olje dammer under bil. En kompis av meg hadde en flaske konjakk liggende i bilen, og tro det eller ei, men en skvett vievann på siden av vanen var alt som skulle til. Etter det sluttet den å spy i fra seg og til slutt bli helt tett 8) En annen forklaring var vel kanskje tørre korkpakninger, meeeen liker å være litt overtroisk her. Konjakk har en stram effekt på ting =D>

noen bilder av dråget! Vet ikke helt hva planen blir, har lyst å beholde den selv, og redde den fra rusen. Men siden det er mulighet for å selge den tilbake til russen med god fortjeneste, så er det under vurdering. Tiden vil vise!
Bilde

Bilde

Bilde

Tilbake til capricen! kjørte like greit på med elektrolysebad denne gangen også. utrolig lettvindt, selv om det tar sin tid. Meen jeg kan jobbe med andre ting, og i samme slengen fjerne rust av deler hele døgnet :D
Her er ett eksos feste jeg egentlig hadde gitt opp, men resultatet viste at det var mer igjen av det enn jeg hadde trodd. Så den blir brukt opp igjen. :wink:
før:
Bilde
Etter:
Bilde

Prosessen jeg har på deler som blir rustbehandlet er; først halvt døgn/ ett døgn (kommer an på størrelsen av delen) i elektrolysebad. Så ei runde med rustbeskytter fra biltema, deretter ett par lag med benga rust grunning og til slutt blank benga.

Bilde

gikk over med fint sandpapir på ett av dekkene mine, fikk frem hvitfargen myyye bedre. Så ei runde med dekkpolish så blirre brææ 8)

Bilde

gjensto bare vannpumpe på lakkfronten, av oransje motordeler.

Bilde

hehe utvida rustbadet litt, i håp om at innerskjermene skal bli litt lettere å ta. men det går sakte, så tror det er litt lite krystalsoda i forhold til vann mengden. Men det går fremover! :D

Bilde

Bestilte jo krom diff cover. men det som skulle passe var hakket for stort. Men etter litt frem og tilbake med sarpsborgmotor fant vi ut at det er byttet bakaksel. Bakakselen som sitter der er fra tidligere olds/ buick fra 64 til 1972. Sikkert for at det er sperre i den :twisted:
pensla også boltene i aluminiums farge, så de er klare til det riktige dekselet kommer på plass :lol:

Bilde

Bilde

Også har det blitt litt nye bremser og greier!

Bilde

Bilde

Bilde

Trilla ramma ut for å sprøyte i rustbeskyttelse inni ramma. Første gangen den har rulla på 4 hjul på ett og ett halv år :roll:
Også var den og hilste på vogna også. caprice meeting 8)

Bilde

Etter det var gjort, var det endelig klart for å montere motoren :mrgreen: :mrgreen:

Bilde

Bilde

Bilde

Så sånn er ståa nå. Mangler å ta for meg karossen under, nye bremserør. så er det vel snart klart for å gjenforene karosseri og ramma! blir brææ :mrgreen: :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2015 10:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ser veldig bra ut dette her..
Hvilken tilstand er det på det gammle center link staget ditt mtp kulene? har så daugang i rattet mitt pga kula nermest servostyringa er helt slarkete, lurte på å kjøpe nytt men eller ett bra brukt ett til billigere pris #-o :wink:

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2015 10:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Blir flott dette, ligger en del jobb bak, vet jeg. Skal ikke ruste mer med det første denne. Hvor kjøpte du pulveret.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2015 22:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
OldisEinart skrev:
Ser veldig bra ut dette her..
Hvilken tilstand er det på det gammle center link staget ditt mtp kulene? har så daugang i rattet mitt pga kula nermest servostyringa er helt slarkete, lurte på å kjøpe nytt men eller ett bra brukt ett til billigere pris #-o :wink:

Bilde


den kan du få! :) usikker på tilstanden egentlig ooog litt usikker på hvilken du av di du mener? kan sjekke ut litt imorgen! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2015 22:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Chevy63 skrev:
Blir flott dette, ligger en del jobb bak, vet jeg. Skal ikke ruste mer med det første denne. Hvor kjøpte du pulveret.


Kjøper det bare på vanlig dagligvarebutikk :)
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2015 23:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Skal du lakkere karosseriet først? med tanke på om lakkstøvet treffer ramma osv? når je lakkerte dela åt Capricen min så ble dela lakkert,og det meste je hadde rundt :lol:

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2015 23:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Road Devil skrev:
Skal du lakkere karosseriet først? med tanke på om lakkstøvet treffer ramma osv? når je lakkerte dela åt Capricen min så ble dela lakkert,og det meste je hadde rundt :lol:


planen er å bare ta karossen under, så sette den på ramme og lakkere resten etter det. litt lettere å frakte bilen rundt da! meeen må vel maskere som en tulling da haha, for lakkstøvet surrer vel rundt overalt :shock:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Søn 06. Sep 2015 23:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Skjedd litt igjen :)
Begynte på karraoseriet. Torpedoveggen ble pussa litt på der det var rust, og rustgrunning ble lagt på.
Bilde

Så velta jeg karroseriet på siden (oppå ett par madrasser så det ikke skule skade sidene) for å begynne på undersiden :)
Bilde

Hadde jo tenkt å lage snurre, men ble aldri noe av. Men brukte varmepistol og sparkelspade til å skarpe vekk gammel understelsbehandling. Fungerte veldig fint!
Bilde

Stålslipte så og si alt under ( snudde karroseriet på andre siden og gjorde det samme der )
Bilde

Måtte sveise litt i gulvet og begge hjulbuene og litt på bakskjærmene
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Hadde på rust grunning, så epoxy også tektyl :)

Bilde
Bilde
Bilde

Mens jeg snudde karroseriet måtte jeg sjekke om det var plass til ett hjul oppunder når den lå på gulvet. Det var det, så fikk litt lyst på luft etterhvert 8)
Bilde

Tok for meg torpedoveggen også. Pusse ned, grunne også lakk.
Bilde

Bilde

Bilde

Prøvde meg på gulvet inni også. Men her skal jeg nok gjøre oppigjen litt. Pussa litt ned og spraya på epoxy. Skal pusse ned noen plasser og legge på ett tykkere lag.
Bilde

Bilde

Har laget nye bremserør. Mangler ett rør og ettpar bensinrør så kan karroseriet settes på rammen igjen. Kjøpte også linelock, så da blir det iallfall noen svarte striper her og der, når bilen er ferdig 8)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ville ikke ha kobberrør opp til bremsekraftforsterkeren, så pussa og vaska di gamle. Ble rimelig greit :)

Bilde

Dett var dett for denne gangen! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Man 07. Sep 2015 11:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Bra det skjer litt her og. Blei bra dei bremserøra

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 09. Sep 2015 07:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Takker! Morro med positive tilbakemeldinger :) ble ganske fornøyd med røra selv!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Ons 09. Sep 2015 08:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ser selfølgelig bra ut det andre også, greit å ta karosseriet skikkelig :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Man 14. Sep 2015 22:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
Har faktisk kommet i mål, med det som var planen for året. Nesten så jeg ikke tror det selv :shock:
Men nå er karroseriet ned igjen på ramma. Så blir forhåpentligvis en stund til den skal av igjen :P

Lagde først nye bremserør, kobber her også. Kunne nok blitt litt bedre, men har ikke gjort det noe spesielt før, så ble fornøyd i grunn :)

Bilde

Bilde

Bilde

Monterte også line-locken. Gjenga opp hullene jeg boret opp i ramma. Skrudde de inn, slippe og sveiset de fast

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fikk gjemt den sånn nogenlunde der :P ble en del meter med rør som ble byttet :mrgreen:
De nye karosseri foringene er jo ca halve høyden. De er egentlig til camaro. Men å vinne ett par centimeter nærmere bakken gjør ingen ting :D


Bilde

Alt i alt gikk det veldig smertefritt å få karroseriet ned på igjen. Ålreit å komme så langt :D

Bilde

Bilde

Bilde

Så da er det bare å finne sparegrisen og begynne å spare opp til lakk, girkasse og interiør :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Chevrolet Caprice 1977
InnleggSkrevet: Tir 15. Sep 2015 10:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Kult, kor kjøpte du rammeforingene? Bruker du de fra camaro på alle plasser på ramma? Sku hatt noen nye eg og.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 176 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 45 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support