AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:44

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 72 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 24. Apr 2014 15:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Den beste rustbehandlingen er jo å fjerne gammelt å inn med nytt, jeg gjør det så langt det lar seg gjøre. Men ovatrol og evt oljebehandling jevnlig i tiden fremover bruker jeg å gjøre. Man får jo rustmelk også men jeg har mere trua på noe olje slik som ovatrol, hvertfall der det ikke skal lakk på utsiden :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Des 2014 06:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Hvordan går det med denne? :)

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Des 2014 00:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Jo det går stadig fremover, jobber på den flere dager i uka. har fått byttet en bakskjerm og holder på med den andre også er bagasjeromsgulvet mer eller mindre ferdig. men har glemt denne tråden litt så skal få oppdatert med litt bilder en dag. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Des 2014 08:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
67impala4dr skrev:
Den beste rustbehandlingen er jo å fjerne gammelt å inn med nytt, jeg gjør det så langt det lar seg gjøre. Men ovatrol og evt oljebehandling jevnlig i tiden fremover bruker jeg å gjøre. Man får jo rustmelk også men jeg har mere trua på noe olje slik som ovatrol, hvertfall der det ikke skal lakk på utsiden :)

Vil minne om at owatrol og treolje ikke er olje, selv om det kalles det. Blir en glassklar og hard overflate, som kan mattes ned senere.
Tror mange missforstår der, tror det er olje, og bruker spillolje istedetfor, eller lar være å bruke det.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Des 2014 15:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Owatrol består av for det meste "tung oil"/ Kinesisk treolje. Dette får en og på BT.

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Des 2014 00:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Det er mulig den ikke er en "olje" men den har hvertfall veldig gode egenskaper til å trekke inn i falser og i skjøter og det vil jo tørke og hermetisere det slik at rust stoppes eller prosessen bremses hvertfall veldig ned, så der jeg ikke skal lakke, slik som inni ramme eller på lett rust som er pusset under bilen F.eks sverger jeg til owatrol :) Men takk for info, kjekt å høre om andres erfaringer og kunnskap.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Des 2014 08:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 23. Jul 2010 23:16
Innlegg: 67
Bosted: Enebakk
Bruk Lanolinolje. Tørker ikke ut, utrolig kryp egenskaper, Kommer til å bruke den i alle hulrom på cadillacen når den er klar for det.
http://www.antirust.no/lanolinolje/

_________________
66 Mustang Conv
57 Cadillac coupe deville


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Des 2014 19:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Ja det var planen ettersom stefaren min jobber med den slags understellsbehandling så kjører jeg ned bilen på verkstedet der og sprøyter inni ramme og kanaler og alle hulrom :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Des 2014 22:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Dette var vel ikke ment som en tråd ang. rustbehandling, men vil kommentere dette med de forskjellige midlene mot rust.
Det stoffet de forskjellige firmene bruker på sine verksteder er dyre i innkjøp, men ikke bedre enn andre ting som owatrol/treolje, som har vært på markedet i 70 år (eller hva?), og er velprøvd. Disse firmene skal jo tjene penger på sine tryllemidler.

Ville vært forsiktig med å sprøyte all mulig guffe på en bil som bare skal brukes i godvær, de trenger ikke den samme behandlingen som nye biler som skal brukes på saltsørpe. Tenker da på seig sort dritt som f.eks tectyl.

Leste en annonse på finn nå i høst, om en strøken corvette-c1, som var tatt inn fra california noen år tidligere.
Dette var snakk om bil til over en halv million, og eieren som et stort pluss i annonsen, annonserte med at bilen nettopp var tectylbehandlet i norge utført av et verksted som var spesialisert på dette.
På en slik bil sank verdien noe etter denne misshandlingen, hvem gjør slikt med en totalrenovert bil som kun brukes i sommerhalvåret...... den kan ikke ha sett særlig bra ut under etter dette. En umulig oppgave å få fjernet dritten etterpå.

Owatrol/treolje er bra i hulrom der det er overflaterust, ville ikke brukt oljeaktige midler som bare trekker annet dritt til seg, og blir en seig blanding av olje og jord og drit.

Prøvde ut fett engang, for å se hvordan dette virket under skjermkantene. Klinte alle fire skjermene inn med universalfett, etter vinteren hadde alt fettet trukket til seg en masse drit, slik at det var blitt en tykk seig og fuktig masse, helt uten den vannavstøtende virkningen som mange tror det blir.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Des 2014 01:00 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Da har det etter ett langt opphold kommet litt oppdatering her, så får dere som følger med her får jeg beklage dårlig forum oppdatering, men det har vært mange jern i ilden. Har kjøpt hus i tilegg som jeg holder på med også måtte jeg bygge ett verksted så jeg kunne få Impalaen hjem og holde på med den her.
Men sånn i korte trekk så har det vært og få ferdig bagasjeromsbunnen og hjulhus på begge sider og mye deleleiting. Jeg har også fått på den ene bakskjermen som dere ser på bildene og gjort klart på den andre siden til og sette på bakskjerm nr 2. Ting har tatt mye lenger tid pga dårlig passform og feil deler og venting på nye deler og useriøse selgere ++. Kom gjerne med kommentarer det liker vi :D


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Des 2014 10:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 12. Okt 2014 22:40
Innlegg: 36
Bosted: Hedmark
Mye jobb lagt ned her ja, ser bra ut ! =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Des 2014 10:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
Nice, fersk stål

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Des 2014 12:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Du får splitter nytt karrosseri snart, kan like godt bygge om til 2 dørers i samme slengen.....

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Des 2014 15:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Det hjelper seg. Ellers takk, ville jeg hatt 2 dørs hadde jeg nok kjøpt det istedet, de gror jo på trær i forhold.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Des 2014 12:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
67impala4dr skrev:
Det hjelper seg. Ellers takk, ville jeg hatt 2 dørs hadde jeg nok kjøpt det istedet, de gror jo på trær i forhold.


Syns dem er penest som 4 Dørs Ht je,finnes jaggu nok 2dørs 60 talls Chevyr i dette landet :)

Bra framgang her ja,blir bra denna =D>

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 72 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 46 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support