AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 72 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 27. Okt 2013 20:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Idag har jeg fått fuget ferdig alle skøtene på torpedoveggen og lakket 4 strøk med fyller. så er det klart til og sprøyte der når bilen skal lakkes, mye greiere å komme til og gjøre grunnarbeidet sånn som bilen står nå. iløpet av en ukes tid nå er forhåpentligvis karosseriet på ramma igjen :D

Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Nov 2013 20:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Endelig etter over ett år er karosseriet kommet hjem til ramma si igjen etter omfattende rustsveising. Nå er det karosseriarbeid som står for tur og litt oppkobling og muligens fyring av 8`ern igjen. :)

Bilde
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Des 2013 23:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Kult med 4dHT, bra jobba, artig å se at den kommer sammen igjen!

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Des 2013 22:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Ja 4 dr ht er ikke noe daglig syn nei, så det er morro. takk for det, det er morro og begynne og jobbe i riktig retning og lage bil av det igjen :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Des 2013 22:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Her skjer det litt hele tiden, men er mange ting som tar mye tid som ikke er så godt å se med mindre man har gjort lignende jobb selv. Mye rustsveising i hjulhus bak og gått med endel tid på motor , har fått den igang igjen forresten, var deilig. Har montert på nye eksosen og fått den ferdig, skal endre litt på den etterhvert rundt traversen, men får være slik som den er nå foreløpig,blir nok lyd hvertfall :)
Jeg har fått koblet opp litt elektrisk og feilsøket litt, så nå er det lys i taket å alt annet lys funker, utenom blinklys.

Her for noen uker siden var jeg og hentet frontstykket og innerskjermer og radiator spacer etter pulverlakkering, det blei meget bra, kommer ikke like bra frem på bildene her , men bra blei det :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Des 2013 22:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 31. Jul 2012 17:01
Innlegg: 77
Blir bra det, tålmodighetsprøve å fikse hjulhus tenker jeg, mye tilpassing og pirk...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 07. Des 2013 00:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
GTO_66 skrev:
Blir bra det, tålmodighetsprøve å fikse hjulhus tenker jeg, mye tilpassing og pirk...


Takk for det. Ja det er mye pirk, mange småbiter som har bue to forskjellige retninger og må splitte di for og få bøyd di og sveise di sammen igjen. men syns det er morro å holde på, så blir nok bra til slutt. hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 14. Mar 2014 23:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Åssen går det med denne da? artig å følge med på når man nesten har samme bil selv :D

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Mar 2014 22:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Jo her går det sakte men sikkert fremover. Har sveiset ferdig a-stolpen på passasjersiden og lagt fyller der, også har jeg skjært av en bakskjerm og gjort ferdig hjulhus og klart til og montere ny skjerm. bagasjeromsbunnen er skjært ut og sveiset ferdig all rust på høyre side så bagasjeromsbunnen kan begynne og komme plass en dag nå. Har også montert ny eksos og luftet ferdig bremser. så litt har det skjedd, men har ikke hatt så mye tid på kveldene til og oppdatere tråden, men skal prøve og få lagt ut litt mere bilder imorra.
Morro at noen følger med litt :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 23. Mar 2014 11:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Følger med selv om man ikke poster bestandig. Du har et utrolig pågangsmot som går igang med en så rusten bil, det blir noen timer av det, men du begynner vel å se en ende på det nå.
Hva bruker du som rust beskyttelse etter at du har sveist inn nytt stål? Det er jo et evig spørsmål, man vil jo nødig at det begynner å ruste igjen etter å ha lagt ned så mye arbeid.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Mar 2014 02:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Ja det er Morro noen følger med litt her. Jo takk for det, det er mange ganger jeg må langt ned i kjelleren for og hente arbeidsmotivasjon. Men nå er ramme og motor og gir å alt i understell overhalt eller byttet så det motiverer litt med alt som er gjort, nå er det bare karosseri arbeid igjen, men regner med det går sommeren og en vinter til hvertfall før lakk og montering igjen, ting tar utrolig mye lenger tid enn man tror. Og rust er som isfjell, man ser bare 10-20% av det ved første øyekast :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Apr 2014 18:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Hei igjen folkens. Det har skjedd litt mere siden sist, men det har vært ganske tidkrevende jobber jeg har gjort så da tar det tid. Jeg har fått sveiset rust i a-stolpe på passaskjersiden og sparklet og lagt fyller der så det området er ferdig. Så har hjulhus bak fått siste finish før bakskjermen skal på. rusthull i c-stolpen har blitt sveiset og tinnet, der var det rustet helt inn imot drypprenna fra taket så det var en kødden plass og komme til, men det blei greit til slutt. Og til slutt så har jeg begynt på bagasjeromsbunnen, den ene siden er ferdig. Jeg må ta en side av gangen også midten til slutt, og grunnen til dette er at når begge bakskjermer blir skjært av vil jeg beholde litt stiv struktur i bakenden på bilen og da tør jeg ikke bare skjære alt vekk med engang. Men det går greit og gjøre det sånn som jeg har gjort det. Så til slutt kommer det litt bilder så er det litt lettere for dere og se hva det er snakk om :)

Har forresten fått prøvd på ett bakhjul for og se at det var plass :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Apr 2014 07:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Jeg blir like imponert hver gang jeg ser folk få til slike prosjekter :) Good going :) :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Apr 2014 07:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 07. Apr 2013 22:19
Innlegg: 42
Takk for det, det er Morro og høre :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Apr 2014 09:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Hvordan rustbehandler man forresten på innsiden av slike reparasjoner? :) Spør av ren nysgjerrighet da jeg har null peil, og det er en viss sannsynlighet for at jeg møter noe av samme slag på tralla mi ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 72 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 30 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support