Brøt meg på skifte av differensial, plukka bakaksel ut av bilen og tok den med hjem i bua.
Var så heldig å få kjøpt en ny yukon diff av Supermario her på forumet til en god pris.
For å si det slik, jeg er glad jeg tok ut hele bakakselen av bilen!
Jeg er nå på mitt 6te forsøk:
Jeg synes det begynner å ligne på noe, jeg har lest at de som forstår seg på dette sier at når du monterer et brukt ring gir og pinjong så er det vanskelig å lese mønsteret på "Drive" sia, en skal heller legge større vekt på "coast" siden.
Dette p.g.a at coast siden har minst slitasje og vil respondere best på markerings pasta.
Men jeg er ingen ekspert, har aldrig gjor dette før.
slik det er nå:
Backlash = 0.010 - 0.011"
Ring gir run out maks = 0.0019" ( målt på 4 plasser ca 90 grader fra hverandre)
høyre carrier bearing shim preload = 0.246"
venstre carrier bearing shim preload = 0.227" (ring gir side)
pinjong sim = 0.035"
Preload på pinjong (uten crush sleeve med indre og ytre lager honet ut til å kunne taes av istedet for å presses av og på for hver gang jeg skal sifte shim ) = 15 in-lb friksjons drag med beam type moment stang.
Ser ut til at jeg kan ta ett hårstrå fra høyre carrier shim og sette i venstre carrier shim slik det ser ut nå.