AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 16. Des 2017 17:39

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 12. Jul 2014 20:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 20:00
Innlegg: 2446
Bosted: Tromsø
Lekkert....


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1978 Dodge Ramcharger 5,2
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Jul 2014 00:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Bilde

bare for å være 110% sikker så har jeg kjørt ventiljustering med motor i gang (første gang)
Ble mye bedre med de modifiserte gamle ventildekslene, minimalt med søl, prøvde en gang tidligere med ei papp plate i bunn, men det ble bre et stort griseri, og ga opp :)

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Jul 2014 09:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 12:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Psst! Ta em skarp kniv a skjær av pakningen på termostat huset... Funker bra med slike deksel. Laga til selv for 20 år siden til Chevy....

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Aug 2014 18:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Endelig er ny turteller fra http://www.speedhut.com/ ferdiglaget og ankommet.

Måtte kjøpe donor linse fra skraphandler i statene siden jeg ikke bytter ut alle instrumentene i en smell, for å ha "glass" til bensinmåler og speedometer.
Samt litt modifisering av støtteplata som ligger over gauge pod'en.
Ble ganske så fornøyd med match mellom original instrumenter og det nye, men på sikt skal speedometer byttes ut mot gps speed i km/t med integret tank måler som denne:
http://www.speedhut.com/gauge/GRM4-DUALGPS-SF-03T/1/Dual-Gauge---260km-h-Metric-GPS-Speedometer---Fuel-Level-%28w--turn-signal-and-high-beam%29
Der tank måleren er nå planlegger jeg oljetrykk med høy/lav trykk varsellampe ala denne fra samme firma:
http://www.speedhut.com/gauge/GR-OIL-01/1/Oil-Pressure-Gauge-0-100psi-%28w--warning%29



Bilde

Bilde

Bilde


imagehost

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 30. Aug 2014 06:58 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Nice, har slike åpne ventildeksler selv, kun brukt een gang (til nå) men du verden, så mye enklere det ble å justere. hehehe

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 31. Aug 2014 21:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Pappa Wolf skrev:
Nice, har slike åpne ventildeksler selv, kun brukt een gang (til nå) men du verden, så mye enklere det ble å justere. hehehe


Ja helt enig ;) men ser ut til at jeg må bruke dem en runde til, har litt løftertikk de første minutettene.
Tipper dette kommer av at jeg la inn justeringa for fort, skal vist justere til 0-lash, vent 10 sekunder for å høre om de begynner å tikke igjen, deretter 1/4 runde og vent 10 sekunder for at olja skal komme til/slippe ut, deretter nye 1/4 runde vent 10 sekunder, o.s.v. til du har preloaden du ønsker.

Jeg var vel litt utålmodig, og satte til 1/2 runde med en gang..

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 24. Sep 2014 20:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Radiatoren har begynt å sikle når bilen er varm :(

ny Radiator fra Champion er ankommet, til prisen ser denne meget bra ut. Men skal skifte subframe foringer under radiator mens den er ut, har en mistanke om at disse er slitne siden det er en litt større glipe mellom framfanger og panser/ skjermer en ellers.
ble bestilt:
Bilde
Bilde

mens jeg venter monterer jeg på viftene, krymper og trekker ledinger til termostat rele i nylonstrømper og fixer termostat adapter til kjølevanns slange, planlegger å sette den i nedre slange (tur tilbake til motor) tipper dette hjelper til å oppnå drifts tempratur raskere, og unngå eventuelle luftlommer som kan oppstå i øvre slange (fra motor til radiator)

Bilde
Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 22. Okt 2014 21:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Ble påkjørt for rundt 3 uker siden, bilen er nå ferdig på verksted, jeg fikk tatt en sprekk i endura fronten samtidlig, og nedre panel (det med grøftlysene i) ble rettet slik at glipene er like på begge sider, samt lakkert grillen svart matt i stedet for gullfargen som var.

Jeg bestilte opp deler til fronten av bilen for å greie å justere panserglipen mot endura fronten, en slik:
Bilde
samt subframe foringen under radiator supporten, siden jeg skal ut med radiator. Men disse har vert underveis i en måned nå :evil:
Verkstedet måtte bruke den gamle foringa, og glipa på toppen er der fortsatt..

FØR:
Bilde
Bilde

ETTER:
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Mar 2015 21:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Brøt meg på skifte av differensial, plukka bakaksel ut av bilen og tok den med hjem i bua.
Var så heldig å få kjøpt en ny yukon diff av Supermario her på forumet til en god pris.

For å si det slik, jeg er glad jeg tok ut hele bakakselen av bilen!
Jeg er nå på mitt 6te forsøk:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg synes det begynner å ligne på noe, jeg har lest at de som forstår seg på dette sier at når du monterer et brukt ring gir og pinjong så er det vanskelig å lese mønsteret på "Drive" sia, en skal heller legge større vekt på "coast" siden.
Dette p.g.a at coast siden har minst slitasje og vil respondere best på markerings pasta.
Men jeg er ingen ekspert, har aldrig gjor dette før.

slik det er nå:

Backlash = 0.010 - 0.011"
Ring gir run out maks = 0.0019" ( målt på 4 plasser ca 90 grader fra hverandre)
høyre carrier bearing shim preload = 0.246"
venstre carrier bearing shim preload = 0.227" (ring gir side)
pinjong sim = 0.035"
Preload på pinjong (uten crush sleeve med indre og ytre lager honet ut til å kunne taes av istedet for å presses av og på for hver gang jeg skal sifte shim ) = 15 in-lb friksjons drag med beam type moment stang.

Ser ut til at jeg kan ta ett hårstrå fra høyre carrier shim og sette i venstre carrier shim slik det ser ut nå.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 27. Mar 2015 21:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Nytt forsøk:

Flyttet 0.003" med shims fra høyre side til venstre side
Ny backlash 0.008" (innenfor spec 0.006 - 0.010)

Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Apr 2015 23:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Endelig oppsett. ny pinion mutter med loctite, ny crushsleeve (godt det var 2 i settet)

Første forsøk på å sette preload på pinjong endte opp med 30 in-lb , måtte demontere sette på ny crush sleeve før rtv i splines på yoken herdet og loctite på mutteren herdet.

andre preload forsøk gikk jeg hyper sakte, stram til jeg så kraftpipa rørte på seg, sjekk friksjonsdrag. dette ble gjentatt sån ca 10 ganger til jeg fikk utslag på 18-20 in-lb.

lurer på å slå spor i muttern med en punch/meisel for å hindre at den bakker av, men locktiten skal egentlig være nok.

satte backlash til 0.009 ( med runout på 0.0015") måler backlash målt rundt ring giret på 4 plasser 0.009 - 0.010.
Ønsker å være på den slakke siden av specen siden jeg har fått anbefalinger om det.

Endelig mønster:

Bilde
Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Apr 2015 20:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1476
Ser bra ut, tar litt tid, men verdt det enn å ende opp med plagsom ulelyd ;P

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Apr 2015 15:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Takker, har begynt tilbakemontering i bilen, regner med å ta den første prøveturen kansje i løpet av kvelden.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Apr 2015 21:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 21:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Suksess!! :D :D :D akkurat tilbake etter en 2 mils test runde, litt by kjøring og litt landevei. kunne ikke høre ulyder eller vibrasjoner, eneste da jeg dunka eksospotta i en fartsdemper :cry:
Stolt som en hane så langt iallefall he he.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Apr 2015 04:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Flott jobbet. eneste jeg mangler nå, er flere timer i døgnet, så jeg kan komme like langt! hehehe

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support