Da har jeg fått droppa inn ny fordeleren, men det tok ca 5-6 forsøk å droppe den inn slik at jeg gikk klar av torpedoveggen og vannslangen fra toppen til varmeregisteret, men fortsatt hadde plass til å justere den.
etter å ha fyrt opp og satt 12 grader BTDC og rejustert tomgangsblanding, kobla jeg opp vakuum og det viste seg at klokka trakk 15 grader 12 initil + 15 vakuum = 27 grader med manifold vakuum.
ved cruising på 3000 rpm ville dette bli 36 total + 15 vakuum = 51 grader( synes dette var litt mye).
Skifta over til en justerbar klokke, men denne skjøv reluctoren litt for langt tilbake, og jeg var ut av justeringsrom igjen
så jeg brukte klokka som var på fordeleren, men målte hvor mye trekk det var på den i milimeter, og fant 4,5.
Jeg vil prøve og oppnå 10 grader: 4,5/15=0,3 ---> 0,3 mm pr. grad 0,3x10= 3 mm. maks trekk.
Var heldig og fant en plate i en roteskuff som passet bra som blokkeringsplate.
fikk sveiset på et par punkt og satte sammen igjen samt resatt cylinder nr1 slik at den er på riktig plass i fordeler lokket og alle livewires passer, har nå 21 grader ved tomgang med manifold vakuum, skal testkjøre i morgen, og se om jeg velger ported ell maniifold vakuum
http://s25.postimg.org/adaqmfd7j/IMG_0952.jpg