AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 07:38

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 10. Mai 2014 21:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
skikkelig fin bil! liker nesten bedre pontiac sin f-boddy 8)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Mai 2014 21:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
enda skrev:
skikkelig fin bil! liker nesten bedre pontiac sin f-boddy 8)

Takker så mye :)
Jeg har fulgt tråden din i en lang stund, er svak for 70-73 camaro og, morro og se folk som har sikkelig peiling og orntlig garasje og vertøy, kan plukke opp noen tips, spesielt med så like biler karroseri ramme messig.
Driver på å sjekker med fast mekkeplass, men har vert lite så langt, og må spørre bekjente om jeg får tilgang til garasje/lift hver gang det skal gjøres noe arbeid.
Blir kjedelig i lengden.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Mai 2014 21:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
ja må nesten ha en fast plass, var veldig heldig med min!
dessverre har jeg ikke hatt tid til å skru så mye nå for går siste året på ingeniør'en..
men når jeg er ferdig blir det camaro for alle penga ;)

det er vel derfor vi har forum! å lære av hverandre...

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Mai 2014 20:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
dui ankommet, ser ut som 12 -14 initial blir ett bra utgangspunkt.
må finne ut hva vakuum trekket er. men først må jeg lakke manifolden.
Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Mai 2014 22:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Nice den der! Veldig kjekt med coil/fordeler i ett og i følge DUI så slipper du å bruke tenningsboks også?

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Mai 2014 22:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Jepp, alt er i fordeleren, coil i topp plata, og modul under pickup coilen.
Gleder meg til å tests, men skal ikke ha alt for høye forhåpninger med natt og dag forskjell :)

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Mai 2014 23:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Da har alle deler ankommet , og skal nå gjøre klar til overhaling av gasser og nye bensin og vacuum slanger til alt på innsuget, bremsebooster, utlufting og vacuum styring til gir kasse.

Bilde

Litt nervøs angående gasser, har en holley 80508-1 (750 cfm vakuum sekundær med choke horn)

Jeg ser at det er skrape merker etter choke hornet i toppen av luftfilter dekslet, og det er skrapemerker på innsiden av panseret etter toppen av luftfilteret.
Her er det rett og slett ikke plass til å gjøre mye endringer...

Jeg har derfor bestemt meg for å slipe ned choke hornet på forgasseren for at bilen skal få puste.
etter at jeg har slipt ned chokehornet minus utluftings tuben selvfølgelig, skal jeg montere en K&N stubstack som skal være tilpasset dette formålet for å normalisere luft flyten,
Dette skal i følge K&N selv være vertdt ca 40 cfm ekstra og noen HK.

Kom i posten idag:

Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Mai 2014 20:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Da er jeg kommet litt lengre, står fast med muttre til forgasser studs som ikke passer, skal skru ut en stud og ta med til proff partner og få riktige mutre.

Fikk integrert K&N stubstack i bunnen på det hjemmelagede luft filter huset jeg har, og frest opp hullet nok til å kunne legge inn en gummileppe for å forseile stubstacken i bunn av luftfilteret, og la leppekanten på gummiforinga ligge plant med bunnen i luft filteret, dette tok en del tid og få riktig.

Bilde

Fikk også kappa choke huset av forgasseren i samma slengen, og bygde om gasseren med et trick kit, og fjernet alt som har med choke å gjøre.

en "mock up" som de sier på norsk :lol:
Bilde

har fortsatt igjen å sette inn fordeler (er litt nølende her, siden jeg skal ha sylinder nr.1 3 poler mot klokka av hva den står nå, og kroppen til fordeleren ca 30 grader mot klokka for å line vacuum klokka opp mot passasjersiden for bedre klaring mot torpedovegg)

og koble bensinslangen på bensin pumpa, men denne er så utilgjengelig fra toppen av motor rommet at servopumpe, dynamo og vifte må demonteres for en #¤"¤ fitting.
Skal se om jeg klarer å putte en jekk under bilen der den står nå i en grus belagt bakke med en god del hallning.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 31. Mai 2014 20:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Tror du ikke den starta da etter at mine 10 tomeltotter har vert borti alt dette:

http://youtu.be/Fx18PQzU1bU

[youtube]<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/Fx18PQzU1bU?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Fx18PQzU1bU[/youtube]

edit: ikke all verdens youtube koder får til en prewiev.. linker bare til youtube på gamlemåten

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 31. Mai 2014 22:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Nice! Ja er nok trykkpulser fra bensinpumpa du ser der. Er det solide løftere?

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Jun 2014 18:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Nei hydraulisk kam, mulig jeg kommer til å prøve et veskefylt manometer for syns skyld, lyden ved ventildekslene er Scorpion rullevippene, de bråker litt i forhold til originale vippearmene.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Jun 2014 01:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Mitt veskefylte manometer pulser også. Gjør nok det om du har mekanisk pumpe? Synes det var mye lyd fra vippemekk :-/ høres det når du kjører også?

Sent fra min GT-I8190 via Tapatalk

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Jun 2014 20:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Kan ikke høre noe når jeg kjører, eller ved gasspådrag, har justert ventiler 2 ganger ved installasjon, men jeg har lyst til å kjøre en justering mens motoren går.
Etter det jeg har hørt, så lager lagrene i rullevippene til scorpion litt mere lyd, dette skal visstnok være normalt.
Men skader ikke å ta en justering til. Det skal også nevenes at jeg har en liten eksosmanifold lekkasje på passasjersiden, som er merkbar, det rorer seg litt når motor blir varm.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Jun 2014 23:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Da har jeg fått droppa inn ny fordeleren, men det tok ca 5-6 forsøk å droppe den inn slik at jeg gikk klar av torpedoveggen og vannslangen fra toppen til varmeregisteret, men fortsatt hadde plass til å justere den.
Bilde

etter å ha fyrt opp og satt 12 grader BTDC og rejustert tomgangsblanding, kobla jeg opp vakuum og det viste seg at klokka trakk 15 grader 12 initil + 15 vakuum = 27 grader med manifold vakuum.
ved cruising på 3000 rpm ville dette bli 36 total + 15 vakuum = 51 grader( synes dette var litt mye).
Skifta over til en justerbar klokke, men denne skjøv reluctoren litt for langt tilbake, og jeg var ut av justeringsrom igjen :cry:
så jeg brukte klokka som var på fordeleren, men målte hvor mye trekk det var på den i milimeter, og fant 4,5.
Jeg vil prøve og oppnå 10 grader: 4,5/15=0,3 ---> 0,3 mm pr. grad 0,3x10= 3 mm. maks trekk.
Var heldig og fant en plate i en roteskuff som passet bra som blokkeringsplate.
Bilde

fikk sveiset på et par punkt og satte sammen igjen samt resatt cylinder nr1 slik at den er på riktig plass i fordeler lokket og alle livewires passer, har nå 21 grader ved tomgang med manifold vakuum, skal testkjøre i morgen, og se om jeg velger ported ell maniifold vakuum :)

http://s25.postimg.org/adaqmfd7j/IMG_0952.jpg

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Jul 2014 17:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Har hatt en runde med 3M DI-Noc carbonfiber , dette er en film uten glans, passer seg bedre til et instrumentpanel enn en glossy og reflekterende film. Dette tok rundt 6 timer , med demontering. Selve dashbord panelet måtte og deles opp, dette inkluderte å slipe av poppnagler som holder panelet sammen, og selvfølgelig klemme inn nye poppnagler ved remontering.

Gir konsollen må jeg gjøre om igjen da den har for mye kanter til kun et blad med wrap.
Synes resultatet var verdt innsatsen.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support