AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 19. Apr 2024 05:07

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Man 03. Mar 2014 00:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
amcarfan92 skrev:
Fin.fin bil! Er desidert favorittåret mitt for Firebird, beste design, tuvær noe svakere enn tidligere modeller men langt ifra så mye som senere modeller. Uansett råtøff, du kommer til å nyte denne! Jeg sliter med til tider tom sparegris selv og prøver å finne det rimligste, bestilte en stor kasse med div deler fra usa som var mye billigere enn i norge, med toll-trollet kvevde nesten like mye i avgift som prisen på varene! Etter det har jeg bare kjøpt fra norske steder, hvor kjøper du deler fra?



neste like dyrt som i Norge #-o da måtte du ha tatt flyfrakt evt :?: kjøpte et sett med felger og dekk i 2011,betalte 13000 for alt hjem på døra,i norge måtte jeg betalet 6000 for en felg uten dekk pluss frakt fra oslo til Ålesund,kalkulator har du vel :mrgreen:

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Man 03. Mar 2014 01:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Toll? Er mare moms du skal betale. Og frakt. Men frakt er ofte like dyrt som delene ja.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Man 03. Mar 2014 01:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Det lureste er å sende en mail til aktuell butikk og be om en frakt "quote" hvis ikke dette vises i checkouten i nettbutikken deres, og hvis du ikke har hastverk kan det være mye å spare på frakt med å få det levert litt senere (som regel er den under en uke forskjell på express og vanlig international mail, i hvertfall i de tilfellene jeg har bestilt)
Husk å regne 25% mva på varene OG fraktsummen.

for meg som handler F-body deler har https://www.fbodywarehouse.com/fbw/home.php Vært snill på fraktpriser.
Summit sin i-parcel frakt har alt inkludert (Frakt og mva)
Siste firma jeg handlet med: http://www.bopengineering.com/index.shtml hadde rimelig frakt og god service (og pakken har allerede kommet til norge, selv om jeg spesifiserte at det ikke var hastverk med å sende pakken)

Som regel velger jeg å handle alt på ett sted hvis mulig for å spare på frakt.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Man 03. Mar 2014 02:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 01. Nov 2009 00:04
Innlegg: 6
Slluttsummen var med toll og frakt, husker ikke alt som var i det jeg bestilte men var sånn ca 10 småting rundt 260 dolls kosta varene til sammen, bestilt fra OPGI og ca det samme ble frakt og moms, jeg valgte den billigste fraktmetoden (economy?) og etter det jeg husker var frakt til norge ca 77 usd på checkout.

Sjekker ut to ting jeg trenger å bestille eksosoppheng og insulator fra Rockauto i dette øyeblikk, $17.12 for varene, $32.43 for international economy til norge O.o what the heck?

_________________
Amcar-besatt 92 modell som er heldig eier av 1976 Oldsmobile Cutlass kjøpt og eid i USA og tatt hjem til Norge som suvenir! Tidligere eier av 77 Coupe DeVille og 93 Town Car som var mine herlige bruksbiler i Statene.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Tir 04. Mar 2014 22:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
En pakke sitter fast i tollen, men skal være på vei snart,
Men fikk plugg ledingene i dag + div. pakninger

Ferdig tilpasset motor, lengder og vinkling på plugghetter for best mulig passform uten unødig kluss.

Bilde
Bilde

Med samme trekket på vakumslanger, med krympehette i endene ref bilde av vakumslanger tidligere skal dette i teorien bli rett så pent .

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Fre 07. Mar 2014 21:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Ventil deksel ankommet, borret hull til breather i begge to og test montert en breather for teste hull størrelse; mega thigth!
Nye ventildeksel pakninger i gummi med stålinnlegg
Nyt oljefilter hus, lakket i Plasti-Kote sin pontiac blue, montert ny oljefitting, insatt med wurth super rtv.
Var skeptisk på K&N oljefilterets anslag mot huset, en testmontering viser god kontak med pakningskant.
+++ mere deler jeg enda ikke har dillet med.
Bilde
Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Søn 09. Mar 2014 22:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Planen var og lage noe som i utgangspunktet kunne ha vert originalt, med tanke på farge og logoer.
Jeg liker dette hjemmelagede ram air luftfilteret som gjør scoopene mine funksjonelle, men tenkte og freshe dem opp.

Detter er et steg på veien, jeg har fortsatt mye slanger å pynte på, og malings tuchup på blokk og innsug, samt bedre kabel organisering, men dette med ventil dekslene tok mye lengre tid en forventet, siden jeg måtte "tilpasse" dem for begge sider, AC uniten og bremseboosteren.


Bilde før oppshining:
Bilde

Bilde etter opp shining:
Bilde
Bilde

Og bremseboosteren var mindre enn hjelpsom.. de nye dekslene var for store, men jeg må ha de isteded for å kjøre originale med 4 lag pakninger som lekker.
Derfor måtte hammeren frem for å lage plass:


Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rykende fersk amcar eier
InnleggSkrevet: Søn 23. Mar 2014 21:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
trodde vulkingingen i vibrasjonsdemperen hadde tatt kvelden siden jeg har 50 grader fortenning på tomgang, så jeg kjøpte en ny SFI powerbond.
vulkingen er vel det minste problemet...

Bilde
Bilde
Bilde

Ny:

Bilde
Bilde

og ny simmering rundt veiev snuten som tetter mot timingcoveret.
Endelig 12 grader fortenning v/750 rpm.

EDIT: Ikke kjøp biltemas reimskive avtrekker! denne: Bilde
Ved på pressing av ny vibrasjonsdemper knakk dritten av inne i veiva, heldigvis var det spor i den til flattjern for å få skrudd den ut igjen.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Apr 2014 15:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Tid til overs i påska.

Skal skifte ut bensin leding fra pensinpumpe til gasser, men her ble det brå stopp, Russel linja som skulle passe til Pontiac og Chevy BB var for kort, dette er nok P.G.A. at dette er tiltenkt rochester gasser med innløpet på anen plassering en holley, så her må jeg nok bestille ny lengre :evil:

Begge dørlåsene er konka, har skiftet på førersiden, uten å fjerne bunnstoppen til vinduet FY "#¤%#! det var trangt, måtte bruke magnet med flexibelt skaft til å holde låsebraketten til låsen og en lang bøyd jernstang til å lirke den inn. Skal starte på passasjersiden i dag, samt bytte ut alle dør klips med F-body wharehouse kit med litt tykkere dørplugger for bedre hold.

Fikk skiftet den gamle uberslitne stabstaget bak, og hengerne til staget med et kraftigere et også fra F-body wharehouse, nå kan det brukes normale foringer og ikke de runde foringene som er relativt vanskelig å få tak i.

Skiftet ut mutter og konus til mekanisk oljegiver 1/8" NTP http://shop.advanceautoparts.com/wcsstore/CVWEB/staticproductimage//N3340B/large/9030174_upr_cp7584_pri_larg.jpg , siden den gamle ble delt i 2 da jeg skrudde den av og skulle sette den til, kun 1/4 omdreining og trykkmutteren ble delt i to det var merker i metallet etter tretthets brudd, så jeg monterte en ny og var moderat med tiltreking av mutteren, startet bilen og lot den gå på tomgang i 1 minutt, da var den en 2 desiliter dam med fersk olje under bilen, må nok stramme mer, men denne fittingen er så liten at jeg er redd for å knekke den.



Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


image ru

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 03:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Bilde

etter å fått knotet en fastnøkkel rundt oljefilteret og opp på baksiden av oljefilterhuset fikk jeg ut gamle fittingen.
etter at jeg samenlignet dem var det ikke rart den lakk, konusen som skal sitte i tippunion kroppen hadde anen grad enn den gamle, byttet tippunions kropp, slik at konus og kropp matchet og skrudde tilbake i huset.

Fyrte opp og ga litt turtall for å provosere frem oljetrykk, det var tett helt inntil jeg skulle kjøre ut av garasjen, kom ut porten før jeg merket røyk av olje mot eksos anlegget, bare og parkere igjen :evil:
Jeg hadde tørka vekk det aller meste av olje griseri før jeg startet motoren, og det kunne bare ikke være olje fittingen eller filterhuset. sjekket rett under ventildekslet og riktig nok rett ved sylinder 8 og rundt mot torpedoveggen var det fuktig med olje (vanskelig å se siden oljen akkurat er byttet og her klar og fin), slik at det drypper over eksosporten og ned på oljefilteradapteren hvoretter det smaler seg på leppa til oljefilteret (når oljen kommer hit er den enkel å se siden den ligger i en dam) og renner over ned på downpipen.

Kan ikke fatte dette, har skiftet til alu ventildeksel med Sikkelig pakningskant, ikke noe blekk kant, og orntlige pakninger med stålinlegg slik at de holder fasongen når du trekker til mutrene. Har vert rundt og kikka på alle sider og pakinga ligger i kant med dekslet hele veien stikker ikke ut eller er sugd inn noen plasser...

Skal ta med retthold og legge på pakningsanslaget på toppene senere i dag i tilfelle det er ujevnheter. Fører siden har ikke dette problemet i heletatt.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 23:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Fikk sjekket pakningskanten på toppen med retthold, den var bra, sjekket alu dekslet, dette spriket på bakre del, ble en god del sliping med sandpapir før den lå plant.
Boltet på på plass og tok en testtur, mye bedre, men kunne se en bittleliten ansamling på det nye oljefilteret, ikke nok til å renne over på downpipen, men sjekka under ventildekslet, her var det tørt.
så jeg dro til filteret ca 1/8 runde mer (var kun tilskrudd for hånd ganske lett)

Venter på mail fra davis unified ignition, kunne ikke bestille forhåndskalibrert fordeler dirkete fra dem p.g.a at siden demmers ikke vil kalkulere frakt til norge (selv om Norge og postnummer er valgt på siden deres.

Venter og på en del AN slanger og koblinger for vakuum til automatkassa, fordeler og bremsebooster, samt nye plugger for innsuget siden jeg må omrokkere på noe manifold vakuum for å få plass til den nye bensinslangen.

så da er jeg 95% klar for våren.

Bilde

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Apr 2014 15:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Tøff bil! Måtte sjekke ut Davis Unified og ser ut som en bra one-stop shop for tenning. Likte at du kunne bestille fordelerpakke med oppgradert coil som ser ut som en standard HEI.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Apr 2014 23:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
kimosabi skrev:
Tøff bil! Måtte sjekke ut Davis Unified og ser ut som en bra one-stop shop for tenning. Likte at du kunne bestille fordelerpakke med oppgradert coil som ser ut som en standard HEI.


ikke bare det, de bygger en fordeler tilpasset deg, du må oppgi motor produsent, kubikk, kompresjon, kjøretøyvekt og kam profil. Deretter legger de inn advance kurve tilpasset deg, og sjekker den i kalibrerings maskin :

Har troen på dette firmaet.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Apr 2014 08:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Des 2010 10:58
Innlegg: 201
Bosted: Drammen
Nå som du har fått hjem gromvogna, så må du dele noen flere bilder med oss. Skal du ha på noen flere spoilere "Trans Am spoilere " på bilen din.?

_________________
79 Trans Am
viewtopic.php?f=3&t=14037&start=0

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Mai 2014 21:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Okt 2012 22:03
Innlegg: 134
Bosted: Kr.sund
Bilensdag i dag 10.05:

Bilde
Bilde
Bilde

Ikke mere mekk foreløpig, venter på resten av an koblingene, og deler fra summit send 09.05.

_________________
There is no Replacement for Displacement


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 108 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 48 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support