etter å fått knotet en fastnøkkel rundt oljefilteret og opp på baksiden av oljefilterhuset fikk jeg ut gamle fittingen.
etter at jeg samenlignet dem var det ikke rart den lakk, konusen som skal sitte i tippunion kroppen hadde anen grad enn den gamle, byttet tippunions kropp, slik at konus og kropp matchet og skrudde tilbake i huset.
Fyrte opp og ga litt turtall for å provosere frem oljetrykk, det var tett helt inntil jeg skulle kjøre ut av garasjen, kom ut porten før jeg merket røyk av olje mot eksos anlegget, bare og parkere igjen
Jeg hadde tørka vekk det aller meste av olje griseri før jeg startet motoren, og det kunne bare ikke være olje fittingen eller filterhuset. sjekket rett under ventildekslet og riktig nok rett ved sylinder 8 og rundt mot torpedoveggen var det fuktig med olje (vanskelig å se siden oljen akkurat er byttet og her klar og fin), slik at det drypper over eksosporten og ned på oljefilteradapteren hvoretter det smaler seg på leppa til oljefilteret (når oljen kommer hit er den enkel å se siden den ligger i en dam) og renner over ned på downpipen.
Kan ikke fatte dette, har skiftet til alu ventildeksel med Sikkelig pakningskant, ikke noe blekk kant, og orntlige pakninger med stålinlegg slik at de holder fasongen når du trekker til mutrene. Har vert rundt og kikka på alle sider og pakinga ligger i kant med dekslet hele veien stikker ikke ut eller er sugd inn noen plasser...
Skal ta med retthold og legge på pakningsanslaget på toppene senere i dag i tilfelle det er ujevnheter. Fører siden har ikke dette problemet i heletatt.