bad luck skrev:
grogei skrev:
=D> ser kjempe flott ut.
må den rett til grunning? Eller hvordan funker det ?
står den tørt så er det ikke noe hast med og få på grunning,var innom noen karer på trøgstad og i går ,der stod en et karosseri som ble syrebadet for 8 år siden,nesten like fin som min er nå......
blir nå og ta den rusta som er rundt det ene rammefeste foran,så og få den i snurra for og ta resten.....
Koster jo litt detta,mitt enda på 18000+moms.....var litt sparkel som var vanskelig og få av.....avtal pris først,før dypping
men jeg er meget fornøyd og vet at jeg har gjort det som står i min makt for og hindre denne og ruste opp dei nærmeste 20 åra
Bilen må stå et sted der det er en relativ fuktighet (RF) under 50% om den ikke skal ruste. Normal luftfuktighet utendørs her i norge er mellom 50-90%. Derfor må du om du skal unngå å måtte syrebehandle på nytt, oppbevare bilen i et oppvarmet lokale, der innetemp. er ca 8,5% høyere enn utetemp (med forbehold at jeg husker riktig tall).
Du burde sprøyte på grunning, alt er bedre enn ingenting. Og lakkering utenpå grunning på vanskelige steder som skjøter og lignende, behøver ikke bli pent, bare det beskytter.
Har sett i min egen garasje, som er en del av huset mitt, dvs litt oppvarmet, men ikke nok, at stål som ligger ubeskyttet det ruster.
Og over vinteren dannes det såpass mye rust at det kan samles opp om jeg børster av, dvs MYE.
Poenget her er å få RF mye under 20%, la oss si mellom 5-10%.