AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 15. Des 2017 22:38

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 03. Des 2012 20:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Pappa Wolf skrev:
Hvis du har stag-overføring til forgasseren, vil jeg anbefale å få det fjernet, og gå over til wire i stedet!
Med stag, kan du risikere, at få problemer med turtallet, om et motorfester gir etter! (Spørg Alfaalfa, ossen det kjennes!)
Lokar, har slike konverteringskitt på lager, til en fornuftig pris!

Tusen takk for tips. Lokar har jo masse fint. Og det er vel kanskje best å få både throttle cable og kickdown cable?
http://www.lokar.com/product-pgs/thrott ... c-kds.html
MEN: Lokar mener jeg ikke kan bruke min gamle gass-pedal til wire. Da må jeg kjøpe en Lokar pedal som med minimalt med modifisering vil funke på F250. De har jo fine svarte løsninger også. Men anbefales dette? Jeg synes jo det skal være litt originalt..... Tips?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Des 2012 22:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 22:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Pappa Wolf skrev:
Hvis du har stag-overføring til forgasseren, vil jeg anbefale å få det fjernet, og gå over til wire i stedet!
Med stag, kan du risikere, at få problemer med turtallet, om et motorfester gir etter! (Spørg Alfaalfa, ossen det kjennes!)
Lokar, har slike konverteringskitt på lager, til en fornuftig pris!


Krisemaksimerer du ikke litt nå Wolf? :shock: Er vel høyst uvanlig at det oppstår farlige situasjoner pga at man har stag og ikke wire.. :wink:

Hadde gått for alternativ A jeg.
Demontert og smørt opp. Er det veldig stor mekanisk slitasje på stag og hull, kan man jo sveise det opp og file til.
Disse stagene har vel forbindelse til kassa oxo, med kickdown stag. Er ofte noen fjærer involvert.. Kanskje du mangler noe?
Om du har tilgang på shopmanual, står det sikkert noe om det der :)

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Des 2012 08:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Det er ikke umuligt, at jeg overreagerer, men etter å ha hatt 2 kjøretøyer med stagoverføring, og begge hadde problemer,tar jeg ingen sjangser.

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Des 2012 09:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
57belair skrev:
Pappa Wolf skrev:
Hvis du har stag-overføring til forgasseren, vil jeg anbefale å få det fjernet, og gå over til wire i stedet!
Med stag, kan du risikere, at få problemer med turtallet, om et motorfester gir etter! (Spørg Alfaalfa, ossen det kjennes!)
Lokar, har slike konverteringskitt på lager, til en fornuftig pris!


Krisemaksimerer du ikke litt nå Wolf? :shock: Er vel høyst uvanlig at det oppstår farlige situasjoner pga at man har stag og ikke wire.. :wink:

Hadde gått for alternativ A jeg.
Demontert og smørt opp. Er det veldig stor mekanisk slitasje på stag og hull, kan man jo sveise det opp og file til.
Disse stagene har vel forbindelse til kassa oxo, med kickdown stag. Er ofte noen fjærer involvert.. Kanskje du mangler noe?
Om du har tilgang på shopmanual, står det sikkert noe om det der :)

Tusen takk for innspill og tips.
Ja, jeg tror jeg starte med å sjekk det gamle systemet, men jeg synes det er mye rarer stag og fjærer som jeg ikke helt klarer å se er i full funksjon.
Nye fjærer er vel ikke dumt... synes det er litt daft..
Er det vanlig at disse stagene bøyer seg, og bør byttes ut?
På en annen side er jeg veldig interessert i en velfungerende gasspedal med riktig utslag! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Des 2012 23:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 22:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
moparmusclecar skrev:
Er det vanlig at disse stagene bøyer seg, og bør byttes ut?

Nei, tror nok at i de fleste tilfeller, har feilbøyde stag vært utsatt for en reparatør.. :wink:

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Des 2012 14:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
God Jul alle sammen.

Takker for flere svar.

Som dere ser, så er det litt "rotete" i koblingene rundt forgasser. Så vidt jeg kan se, så er det ettermontert en cruise-kontroll, som utgjør den rare braketten og den ekstra wiren som er koblet litt løst på forgasseren. Jeg vurderer å demontere hele greie...Bruker ikke mye cruise-kontroll.

Men jeg oppdaget, når jeg tok en kikk under bilen, at kick-down staget hadde hoppet av girkassen, og hadde lagt seg på toppen av gir-staget fra ratt-stammen. Dette førte jo blant annet til at bilen gikk i revers når vi startet opp, og gav litt gass........ På bildet har jeg løftet løs staget, slik at man ser den bedre. Jeg vt ikke hvor lenge den har vært slik.

Hjelp:
Vet noen hvordan man fester staget? Hva slags låse-skive er det snakk om?
Dessuten: Når dette er montert burde vel kickdown og gass justeres.... Hvordan?


Vedlegg:
DSC_5919.JPG
DSC_5919.JPG [ 114.53 KiB | Vist 1170 ganger ]
Filkommentar: Beklager lite ren bil under. Har ikke fått mulighet til å rengjøre enda....
IMG_0529b.jpg
IMG_0529b.jpg [ 217.6 KiB | Vist 1170 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 25. Des 2012 11:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 23:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Er noen tegninger her ,vet ikke om det kan være til hjelp..




http://www.performanceboats.com/dyno/102820-ford-holley-kick-down-linkage.html

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Des 2012 14:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
pontchief skrev:
Er noen tegninger her ,vet ikke om det kan være til hjelp..

http://www.performanceboats.com/dyno/102820-ford-holley-kick-down-linkage.html

Tusen takk for den. Det betyr vel at jeg trenger en "Transmission Control Clip" som avbildet nedenfor.

Her er noen til slags: http://new.lawsonproducts.com/lawson/Tr ... p/84457.lp

Men: Er dette riktig størrelse? Er det mye forskjellig størrelser her?
OG: Bør jeg bytte ut (hvis det er mulig) selve "pinnen" den sitter på, ettersom den kanskje er slitt...
OG: Kan det være smart å bytte ut til en mer moderne låsemutter-løsning?

Eller skal jeg bare prøve meg frem, og bestille noen clips av den typen?

PS: Finnes det noe sted hvor man får slike clips billig? I forskjellige størrelser?


Vedlegg:
TransmissionControlClip.jpg
TransmissionControlClip.jpg [ 14.56 KiB | Vist 1095 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Des 2012 15:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 08:30
Innlegg: 114
Bosted: Sande i Vestfold
Klipsene fungerer fint de.. Den originale løsningen med stagoverføringer til forgasser og kickdown fungerer helt tilfredsstillende når det er i orden selv om det virker litt slarkete. Ingen grunn til å modifisere og bytte ut for mye, ihvertfall ikke på en bil som denne som bare vil se "normal" bruk.

_________________
1951 Chevrolet Styleline Deluxe Sport Coupe
1956 Ford F-350 Flatbed
1963 Ford Ranchero
1965 Plymouth Valiant V100
1965 Ford Mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Jan 2013 20:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Legger ut noen bilder av bilen med litt vintertema. Jeg er svært fornøyd med looken på de nye skiltene. Jeg må få skryte av Oslo Skiltfabrikk som lager skilt som passer såpass godt på disse bilene!
Spørsmål: jeg har ikke noe feedback fra clips-leverandøren. Kan noen anbefale en annen leverandør på clips nevnt ovenfor? Evt i Norge. Dette burde jo ikke være dyrt!


Vedlegg:
DSC_5932.JPG
DSC_5932.JPG [ 115.12 KiB | Vist 985 ganger ]
DSC_5938.JPG
DSC_5938.JPG [ 124.01 KiB | Vist 985 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 15. Jan 2013 08:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Ta en telefon til ponyparts på tyrigrava!
Skulle undre mig, om de ikke har på lager!!

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Jan 2013 21:26 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Pappa Wolf skrev:
Ta en telefon til ponyparts på tyrigrava!
Skulle undre mig, om de ikke har på lager!!

Takk for tips.

Tok en telefon til Tyrigrava idag. Snakket med en meget hyggelig og behjelpelig fyr!! :) clips er på vei i posten!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 01. Mai 2013 20:55 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Tur på byen 1 mai!! Alt fungerer supert. Clips ble montert slik at kick-down-staget nå fungerer bra :)
Nydelig bil å kjøre.
MEN: Jeg trenger hjelp, nok en gang. :^o
Jeg har en bensin-tank som ligger midt under bilen, jeg tror dette er "main" på velgeren. Gummi-slangen som fører bensin ned i slange er ikke i god stand. Dessuten er gummislangen på retur-røret som fører bensin ned i tanken etter at det er fullt, også dårlig.
Hvor finner jeg disse slangene? Og er det noen som har part-nr? Kan jeg kjøpe de på biltema, eller bestille fra forhandler. Eller NPD??? Takker for svar!!
PS: Jeg vil nok bytte det meste av gummi, når tanken skal ned...


Vedlegg:
IMG_0666_800.jpg
IMG_0666_800.jpg [ 212.1 KiB | Vist 765 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mai 2013 08:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 20:00
Innlegg: 2446
Bosted: Tromsø
Du kan IKKE bruke biltema sine kjøleslanger i allefall. Du MÅ ha slanger som er godkjent for bensin, den blyfrie bensinen spiser opp kjølevæskeslanger på et øyeblikk. Jeg måtte på Tess i Tromsø å bestille den dimmensjonen jeg trengte fra påfyllinga til tanken, lurer på om han snakket om 2500,-/m? Jeg fikk i allefall 15cm bensinslange beregnet for sjøfart for 250,-

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1978 Dodge Ramcharger 5,2
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 02. Mai 2013 21:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 12:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Det er jo blitt en ryddig bil. Jeg har fått mye hjelp her på forumet med detaljer og tips. Takker og bukker.


Vedlegg:
DSC_8870_800b.jpg
DSC_8870_800b.jpg [ 205.72 KiB | Vist 682 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support