AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 21:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 28. Nov 2012 15:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 13:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
NEWS: Kontroll på Billingstad imorgen!
Min far fant rammenummeret idag likevel. Utrolig, fordi jeg så meget nøye på samme sted igår....
Snakket også med teknisk kontroll, og de innrømmer at Sarpsborg skulle ha risset dette inn......
Da er det bare å krysse fingre for at alt går bra imorgen. Jeg fikk også kommentar om eksos-lekkasje, men verkstedet jeg besøkte igår mente dette ikke var noe problem, så da får vi se hva de sier på Billingstad!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Nov 2012 19:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Fett !
Ser ut som du har opplevd på kroppen det vi andre også opplever når vi viser bilene våre.. Ulik praksis og vrange kontrollører med motstridende beskjeder. Ikke lett å bli klok på dessverre.
Å be om skriftlighet rundt sånne tilfeller som dette er vel kanskje det eneste man kan gjøre. For så å klage skriftlig. Forvaltningsloven gir en behandlingstid på tre uker. Ikke den raskeste veien å gå mao, men mye lettere å klage på enn en muntlig beskjed fra en "vrang" kontrollør.
Men er vel like greit å ikke gidde, gjøre som dem sier og danse dansen dems:)
Lykke til imorgen ! :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 04:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Er vanlig desverre at det ikke er rammenr i det heletatt desverre...
På importvisning på Barracudaen min så satte han en Dymo-tape på innerskjermen og gikk over med Dremel. Kjempetips! Ble skikkelig bra etterpå. Så kjempelett ut. Ellers så kan du gå inn på http://www.clasohlson.com/no/Bokstav-og ... r309202000 og kjøpe et pregeverktøy!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 10:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
AW-100 skrev:
Er vanlig desverre at det ikke er rammenr i det heletatt desverre...
På importvisning på Barracudaen min så satte han en Dymo-tape på innerskjermen og gikk over med Dremel.


Barracuda har vel ikke separat ramme, så er ganske naturlig at den ikke har rammenr.. :wink:

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 19:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 13:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Endelig skilt :)


Vedlegg:
DSC_5769.JPG
DSC_5769.JPG [ 255.5 KiB | Vist 4693 ganger ]


Sist endret av moparmusclecar den Fre 30. Nov 2012 11:32, endret 1 gang
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 20:13 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 23. Okt 2008 22:47
Innlegg: 164
Bosted: tromsø
=D> Grattis!

_________________
Alex


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 20:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Så bra! Gratulerer... =D> =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 21:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Nice, gratulerer med skilt!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 21:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Grattis :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2012 22:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 01. Nov 2012 20:03
Innlegg: 32
Gratulerer \:D/ med skilt.
Lasse.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2012 00:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Grattis med skilt! Tøft med DA-nummer, ser jo gammel norsk ut :)

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2012 02:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Gratulerer med skilter! Ble den regga som bevaringsverdig?

Hadde også masse trøbbel med "manglende" rammenr på børsa mi da jeg måtte inn på teknisk kontroll.
BT kan dra dit peppern gror spør du meg :twisted:

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2012 10:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 13:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Tusen takk for gratulasjoner og hjelp og innspill i denne prosessen. :)

Billingstad Trafikkstasjon var meget behjelpelige og hyggelig igår. Jeg fikk vel møte 5-6 mennesker i hallen og i disken, og alle var serviceinnstilt og positive. Her fortjener etaten skryt og gode ord! Virkelig.
Jeg kan jo også legge til at alle jeg har snakket med på telefon i denne etaten, før selve registreringen, har vært positive og behjelpelige. Da snakker man jo med mennesker fra hele landet. God hjelp å få.

Hvis jeg skal komme med noen negative erfaringer, må jo det være at man ikke ALLTID får LIK informasjon rundt disse bilene, så derfor har jeg tatt en del ekstra telefoner.

Som kjent ble jo ikke bilen registrert i Sarpsborg denne uken, mest fordi vi ikke kunne finne rammenummer. Etterpå vet jeg jo at den aktuelle trafikkstasjon skal gravere dette inn når dette dukker opp.

I tillegg var jo kontrolløren i Sarpsborg meget nøye med selve kontrollen, men jeg må jo si at jeg er ganske glad for den omfattende kontrollen. Nå vet jeg jo at bilen er i god teknisk stand! Dessuten var jo en kjøretur til Sarpsborg positivt for bilen. Den trenger å bli kjørt!

Konklusjon: Statens Vegvesen og deres trafikkstasjoner får jo av og til negativ omtale, men jeg har egentlig et positivt inntrykk nå, etter at det hele er over.

Det som tross alt har tatt tid med denne bilen, er at jeg ikke fikk tak i riktige parkerings-bremse-wirer...... Parkbrems må man jo ha :)


Vedlegg:
Filkommentar: Legg merke til nedslitt vinduspost etter arm.. (!)
DSC_5768.JPG
DSC_5768.JPG [ 185.85 KiB | Vist 4701 ganger ]
DSC_5766.JPG
DSC_5766.JPG [ 191.27 KiB | Vist 4701 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2012 21:01 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 13:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Fikk vognkort i posten igår med DA nummer og 235/85R-16 spesifisert som originale dekk. Kult! Men:
Hjelp!
Jeg oppdaget i går at overføringen mellom gass og forgasser ikke er helt optimal. Av og til går ikke riktig stag frem når jeg gir gass, og resultatet er at motoren kveles/ikke får gass når han skal. Dette har skjedd et par ganger.

I tillegg til dette, røk en clips som skal koble gass-staget til første pivot-punkt, se inni gul sirkel på siste bilde. Denne er allerede bestilt. Jeg har laget en enkel modifisert løsning i mellomtiden.

Spørsmål: (Nå bruker jeg sikkert feil terminologi ettersom jeg kan for lite om forgasser og styringen av denne).
Men: Jeg er IKKE fornøyd med oppsettet av stag og kraftoverføring fra gasspedal og frem til forgasser. Dette systemet virker raklete og lite presist. Det er mulig at det skal være slik, men jeg ønsker noen innspill på dette. Jeg vil at dette skal bli best mulig, men føler jeg har 3 alternativer:
A: Bytte clips som har røket og rense/smøre de gamle delene best mulig.
B: Kjøpe helt nye deler her som gir originale nye stag og overføringer. Dette burde bli mer presist.
C: Kjøpe en ny og mer moderne løsning. I denne Hot Rod verden er det sikkert masse muligheter for bedre løsning for kraftoverføringer her!
Beklager dårlig og lite beskrivende bilde, men det var dette bildet jeg fant… Håper på innspill og forslag til deler og løsning!


Vedlegg:
DSC_1007_01.jpg
DSC_1007_01.jpg [ 163.43 KiB | Vist 4638 ganger ]
DSC_1007_02.jpg
DSC_1007_02.jpg [ 148.25 KiB | Vist 4638 ganger ]
DSC_1007_03.jpg
DSC_1007_03.jpg [ 128.88 KiB | Vist 4638 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2012 23:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Hvis du har stag-overføring til forgasseren, vil jeg anbefale å få det fjernet, og gå over til wire i stedet!
Med stag, kan du risikere, at få problemer med turtallet, om et motorfester gir etter! (Spørg Alfaalfa, ossen det kjennes!)
Lokar, har slike konverteringskitt på lager, til en fornuftig pris!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 47 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support