AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 20:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 51 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 02. Apr 2012 20:12 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
fikk testa autotune litt i går og det ser ut til å virke.
men jeg stusser litt på hvor lite vakum jeg har i motoren.... andre opplevd så lite pga "noe" kvass cam?

Bilde

blir dårlig lyd med opptak fra telefon...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Apr 2012 20:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
så var det eksosanlegget:
det ligger 2,5" i par bakover fra lange headers inn til X-over og så videre bak til pottene som ligger på den orginale plassen. ble litt spennende rørarbeid for å få en ende på hver side når begge røra ligger på en side av mellomakselen og over bakakselen. men det gikk. ideen til dette fikk jeg fra "third gen forum"...
http://members.optushome.com.au/iroc-z/ ... xhaust.htm

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Apr 2012 21:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
hørtes ut som han jaga litt på turtallet, syntes jeg hørte IAC`en slo inn :-)
har hatt noen versting small block motorer med vasskam men igrunn aldri vært spesielt plaga med lite vakum, har du så lite da?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Apr 2012 22:33 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
lyden lyger litt på telefonen..
litt jag på tommgang tåles, fikk vite av byggeren at den ville jage noe på tommgang.. så det er nok normalt..

men får se hvor stabil den blir etter hvert..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Apr 2012 23:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
så var det litt oppdatering da.
har fått mellomakslinga på plass og skulle kjøre ut av garasjen på fredag. Men det ble det ikke noe av.
Det viser seg at det er no egalt med bakakslingen min og jeg har ikk eframdrift i det hele og store.. Nå ble det litt månelyst i garasjen for denne kvelden...
men lørdag så var ford-delen plukka ned å feilen ganske klar.
Da jeg kjøpte bakakslinga var det Spoole på den, jeg kjøpte da en ny third member for å bruke på gata. denne Diff'en har splines litt lengre in enn hva spoolen har. så det viste seg at diffen stod å "slura" på clutch'n i diff'en... ikke særlig fornøyd med dette.

bilde av den siden av diff'n som mangler litt...
Bilde


det viser seg at det mangler 1,7 cm aksling på førersiden..
nå ser det ut til at det blir spool'n som må inn for å klare å bli start-ready til 5 mai..

Noen som som har en 31 spline stikk-aksling til ford 9", lengde fra anleggsflate 72-73 cm?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Mai 2012 09:42 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
så va mann kommet til dagen med kontroll og registrering.
bilen går og alt ser ut til å virke..

men utover dagen så begynte det å komme olje... ikke godt tegn...
ved nærmere ettersyn så kommer det på fremre veivtetting..
nå ligger det an til havari på veiva..
tar ned bunnpanna for inspeksjon..
tar av fremre lager for å sjekke tilstand
nedtur.....
Bilde

Bilde

Bilde

så nå ligger det an for ny veiv... ikke akkurat den starten jeg hadde håpet på...
men ka i H.... e den shims'n som ligger mellom lager og lagerskål....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Mai 2012 14:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
ikke bra, hva sier leverandøren om dette?

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Mai 2012 17:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
nei så jævli, du har ikke mye bra start på sesongen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Mai 2012 17:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Au, ikke bra. Håper det ordner seg snarest mulig.

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Mai 2012 20:33 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
ikke akkurat heldig nei..
leverandøren e det nok ike håp om å få tak i. motor'n ble kjøpt inn til norge for ca 4 år sia.. så har må nok bare lappen ut av bengboka på nytt.. Men litt klokere av erfaring så ska æ ha en litt anderledes cam også.. va ikke helt fornøyd med 258/266 durasjon @ .050 det ble faktisk litt mye.. (-: ska ned på 230/236 @50
denna:
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... =1111&sb=0

men det medføre et dyrere bygg.. så æ får se..
Må sjekke litt rundt stroker kit også..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Mai 2012 21:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
fjallasport-ram skrev:
så va mann kommet til dagen med kontroll og registrering.
bilen går og alt ser ut til å virke..

men utover dagen så begynte det å komme olje... ikke godt tegn...
ved nærmere ettersyn så kommer det på fremre veivtetting..
nå ligger det an til havari på veiva..
tar ned bunnpanna for inspeksjon..
tar av fremre lager for å sjekke tilstand
nedtur.....
Bilde

Bilde

Bilde

så nå ligger det an for ny veiv... ikke akkurat den starten jeg hadde håpet på...
men ka i H.... e den shims'n som ligger mellom lager og lagerskål....



Er ikke en 377 du har. 400 blokk med 350 veiv. Hva er støpenr på blokka og veiven ?
Finnes både spacere og tykkere lager for å gjøre dette. Ville nok godt for tykkere lager...

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Mai 2012 01:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
god kveld olav
er en 350, veiva blir nok byttet. så for å få det hele balansert så er det enkleste å kjøpe et stroker kit, kanskje?

når det kommer til det ramme lagret så er det faktisk et "undersize" har jeg funnet ut. det står 001 på det..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Mai 2012 08:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
fjallasport-ram skrev:
god kveld olav
er en 350, veiva blir nok byttet. så for å få det hele balansert så er det enkleste å kjøpe et stroker kit, kanskje?

når det kommer til det ramme lagret så er det faktisk et "undersize" har jeg funnet ut. det står 001 på det..



Hvorfor er det spacer bak lagrene da. Er blokka linjeboret uten å "ta av" rammebukkene ? Lager 0.001 er ikke et undersize som normalt brukes. Det er en dim som normalt leveres av GM for å finjustere klaringene. Undersize er 0.010, 0.020 osv.
Ville vurdert å fått slipt veiva her i Norge hos et seriøst verksted, eller hverfall vurdert hvem en kjøper slipt veiv av fra Statene er MYE rart der.


Ikke for å kverulere men hva er støpenr på delene ?

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Mai 2012 08:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Des 2009 19:07
Innlegg: 60
du kverulerer ikke. Fikk med meg at du spurte. Men motoren står fortsatt i bilen så støpenr på alle delene har jeg ikke for handa.
på den rammebukken som jeg har tatt av står det
3951
GM 800

har ikke sjekket noe om dette?
Men jeg stusser veldig på at kanalene i veiva ikke er "forsenket" det er skarpe kanter der som kan være (en del) av årsaken til havariet. alle veiver jeg har sett har forsinkede hull.. men skal komme med støpenr når jeg får skrevet de ned.

ja, jeg mener jeg leste at 001 lager er 001 som brukes for justering. men jeg har bare lest det, å er ikke sikker, og om det er -001 eller +001. er jeg heller ikke sikker på....
som part nr står det 37741 ETR331 på lagret.
fikk også vite at den spacer'n vil hindre varme i å "trekke/gå" bort fra lagret.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Mai 2012 10:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
fjallasport-ram skrev:
du kverulerer ikke. Fikk med meg at du spurte. Men motoren står fortsatt i bilen så støpenr på alle delene har jeg ikke for handa.
på den rammebukken som jeg har tatt av står det
3951
GM 800

har ikke sjekket noe om dette?
Men jeg stusser veldig på at kanalene i veiva ikke er "forsenket" det er skarpe kanter der som kan være (en del) av årsaken til havariet. alle veiver jeg har sett har forsinkede hull.. men skal komme med støpenr når jeg får skrevet de ned.

ja, jeg mener jeg leste at 001 lager er 001 som brukes for justering. men jeg har bare lest det, å er ikke sikker, og om det er -001 eller +001. er jeg heller ikke sikker på....
som part nr står det 37741 ETR331 på lagret.
fikk også vite at den spacer'n vil hindre varme i å "trekke/gå" bort fra lagret.



Stemmer det spacer er en dårlig løsning, må være helt tørt bakom denm når de monteres, ellers så vil olja tørke/ kokse seg og isolerer. Støpenr på veiv og det som står på blokka bak ved fordeleren. Klarer du finne det.

Om fremre lager har fått for lite smøring så kan noen ha "glemt" eller skadet pluggene etter boring av oljekanalene. Disse står bak reg hjulet ,på kammen. Orginalt så er de bare kopper, men de blir ofte gjenget og satt i plugger. Om de og er for langt inne så kan de sikkert blokkere kanalen og.

Det som forundrer er at veive ikke har slipte kanter på oljehulla, 0.001 indikerer std dim. Ei orginalveiv har slipte kanter, kan det være ei aftermarket veiv som det har gått litt fort i svingene med. Uansett så burde motorbygger stussa litt...

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 51 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 28 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support