AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 16. Apr 2024 06:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Man 06. Mai 2013 12:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Kjører med Edelbrocken nå, og alt i alt går den roligere og ikke så rotete på lave turtall, men merker faktisk at det er mer futt i Holley'n. Den er merkbart svakere når jeg slipper clutchen og skal ta igang med Edelbrocken. Med Holley forgasseren kunne jeg nesten slippe clutchen og den hoppet bare fremover.
Samme turtall på tomgang! Edel 1406 vs Holley 6619-1.

Holley'n nå soter veldig på lave turtall og i idle, og er vel power valve'n lekk, og/eller flottørene justert feil som jeg leste litt her og der.
Har bestilt overhalingskit til gasser'n, så blir nok sikkert bra etter en tur i ultralydsvaskern og med nye ventiler og pakninger. :)

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 12:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Mah.. Underkjent PKK. Men alt jeg trenger er å gå over bremseanlegget.

Låser man hjula, så står nemmelig bremsene bom fast noen minutter før den løsner igjen. Faren er den dagen dette ikke løsner, eller jeg må bråbremse for å så slippe opp for en unnamanøver, så dette er ikke helt bra. Under normal bremsing så virker alt helt fint, så det er nok en eller annen pumpe eller calipper(e) som setter seg.
Evt. reduksjonsventilen, kan den forårsake noe slikt?

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 13:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
en ring er sikkert nok hvis du bare vil ha den litt lavere..
for min del er bumpstop'en et godt utgangspunkt.. ligger det helt nedpå setter en bare på tynnere gummier :lol:

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 13:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
:) En ring på Cutlassen la den jo nedpå nesten, tror jeg tar en halv og en halv ring om gangen.
Først må jeg få levert og montert de nye bladfjørene bak for å se hvor mye ned jeg vil foran.
Må også ha noe nye dempere som er en del hardere, da den er grisemyk i tryne :p

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 20:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
qip skrev:
Mah.. Underkjent PKK. Men alt jeg trenger er å gå over bremseanlegget.

Låser man hjula, så står nemmelig bremsene bom fast noen minutter før den løsner igjen. Faren er den dagen dette ikke løsner, eller jeg må bråbremse for å så slippe opp for en unnamanøver, så dette er ikke helt bra. Under normal bremsing så virker alt helt fint, så det er nok en eller annen pumpe eller calipper(e) som setter seg.
Evt. reduksjonsventilen, kan den forårsake noe slikt?



Bremseslanger eller trege stempel i calipere. Har mest tro på det første. Prøv å trø inn bremsen og så løsne slangen på calipere'n for å se om de slipper...

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 21:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Hadde en knapp på calipperene, til jeg ble tipset fler ganger i dag om bremseslangene, som du og nå nevner, Olav.
Jeg bare var så skråsikker på at jeg bytta dem for et års tid siden, men jeg er nå i tvil :p

I kassa med deler jeg fikk med bilen, så lå det også et sett med ubrukte bremseklosser foran, til en side faktisk.
Får ta den opp på bukken og gå over denne litt grundig nå i helgen. Bremser er kjekt å ha :)

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 23:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 19. Feb 2010 18:52
Innlegg: 318
Bosted: eidsvoll
kan væra bremseslangene som er grodd igjen innvendig..

_________________
bedre seint enn aldri...

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Lør 01. Jun 2013 09:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
camaro78 skrev:
kan væra bremseslangene som er grodd igjen innvendig..



Som over :-)

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Man 03. Jun 2013 09:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Tok en titt i hælja, og det står ganske gamle bremseslanger på ja, og jeg har nok ikke lufta systemet som jeg trodde jeg hadde (ulempen ved å ha så mange prosjekter :p) Selv om jeg prøver å holde en ganske detaljert logg på hva jeg gjør og hva jeg finner ut på disse bilene mine.
Selger jeg bil så er de som regel en blekke liggende i hanskerommet med ting jeg har gjort, og hva jeg har funnet ut er gjort tidligere, med. :)

Nå er iallefall bremseslanger bestilt, så blir det bytte av bremsevæske samtidig, da det mest sannsynligvis ikke er gjort siden bilen var i bruk på tidlig 90-tallet! Så får jeg se om det hjelper. Begynner med det enkle og rimelige.

Skruplassen, eller "leiligheta" blir vel nesten mer korrekt :p Er en plass til ved siden av denne..
Bilde

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Man 03. Jun 2013 21:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Er noe herk å justere flottørene på Holley, bensin overalt..
Så virker det som allikevel, at kammerene går tom for bensin når jeg drar skikkelig på?! Etter å dra den godt ut på giret, så stopper motoren når jeg trykker inn clutchen. Det er veldig ukurrant.
Nå har jeg ikke fått justert tomgangskruene noe serlig godt, da de er justert bare sånn at motoren går, men noenganger roer den seg på ca 800, andre ganger ligger den nede på 5-600. Men vakumklokka mi gikk istykker, så må ha ny før jeg kan få finjustert dette.
En ting til også, jeg måtte justere choken ned forbi skalaen på lean siden for å få den til å åpne helt, dette er vel ikke helt etter boka?

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 09:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Fått identifisert bakakselen, var ikke lett å finne nummer på den da den er sandblåst og slipt før lakkering av tidligere eiere, men jeg fant de to første bokstavene og ett tall.
GX0... Så dette er en 3.08:1 uten sperre fra 1974.

Da starter jakten på en 3.08 (PW/GY) eller 3.42 (PY/CM/CJ) aksel med sperre, om noen vet om en, eller har en selv til salgs? Kan få min aksel i innbytte.
Kjører med manuell Muncie M21 på denne bilen, og dette er utvekslingen manuellbilene kom med.

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 14. Jun 2013 23:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
vil heller annbefale deg å kjøpe en eaton diff og putte inn i huset du har. gjorde det på min 72 camaro med 3,08 utv og er kjempefornøyd! dette gjør du med hele akselen montert. koster ikke mer en par tusen...

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Man 17. Jun 2013 08:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Hvor køddent er det å montere slikt selv a? Er det noe god prosedyre på dette noe plass, som tar for seg det man trenger å gjøre for å få en holdbar aksel etterpå?
Og ikke minst hvilken klump og hvor? :)

Jeg har vel 28 spline også? Så lurer jeg på om jeg bør beholde 3.08 eller bygge den om til 3.42 eller noe.

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Man 17. Jun 2013 23:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
om du er litt nevenyttig fikser du det der selv.. får med bra bruksannvisning..

denna kjøpte jeg:
http://www.summitracing.com/parts/etn-19557-010

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tir 18. Jun 2013 07:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Ok, ja, nevenyttig er'n, så burde vel få til det.
Noe mer en bør bestille med, som garantert må byttes, eller kreves for byttet?

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support