AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 00:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Deilig at alt oppgraderinger fungerer som forventet! var det jeg sa ang clutchen ;) blir en helt ny bil!

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 09:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Det var eksakt som du sa ang clutchen ja, ristingen ble helt borte! Helt konge! :)

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 21:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Ute på hjula sine igjen.
Bilde

Sånn ble det med reservoaret, og litt fra under dashbordet.
Bilde

Bilde

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Sist endret av Bigbumper den Man 17. Aug 2015 22:36, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 23:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Knall! fin plassering ..men dæven til ledninger og greier under dashen a hehe ;-)


Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tir 22. Apr 2014 21:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Hehe, ja, men jeg orker ikke dra ut ledningene på sommern, nå er bilen i bruk, så det blir gjort når jeg får ha den en vinter i verksted igjen. Er så kaldt å skru der den er vinterlagret.

Ellers må jeg seriøst få gjort noe med 3-4 synkroniseringen, så jeg får vel påspandere et masterkit på denne girkassa selv om det er en 1964 Muncie M20/M21, det er vel narrow ratio, også har den da den lille countershaft (7/8"). Får bare håpe at ikke countershaft og bakre lagerfeste er gåent. Har ikke råd til ny kasse i år, og brukt Muncie-kasser er ikke akkurat noe man får kastet etter seg.

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Man 08. Sep 2014 18:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Fått seg litt fler oppgraderinger i sommer, ellers har den blitt brukt en god del.

MSD tenning og Holley Ultra dobbeltpumper 650. Neste nå så MÅ jeg nesten få tatt girkassa!
Bilde

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Sist endret av Bigbumper den Man 17. Aug 2015 22:40, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tir 16. Sep 2014 20:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Må brukes så ofte som mulig før den skal gjemmes inne på låven i vinter :(

Noen som har tips på hvordan jeg kan forhindre at alu-innsuget og andre alu-deler, samt felger og alt ikke skal korrodere eller ruste ila vinteren?
Noe jeg kan sette dette inn med som holder vinteren igjennom?

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Sist endret av Bigbumper den Man 17. Aug 2015 22:41, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Ons 17. Sep 2014 20:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Ut med girkassa idag. Hydramax utløserlageret til clutchen lakk som pokker. Måtte fylle clutchvæske nesten etter hver kjøretur, og holdt jeg clutch i bunn i ca 1-2 minutter, så hadde clutchen lagt seg på igjen.
Kan dog ikke se noe tegn til skader, eller noe, eller ser ingen annen grunn til at det skal lekke. Overflaten på "stempelet" merker man tydelig at den er dreid, så vet ikke om dette sliter på o-ringene. Oringene kunne vel også kanskje vært litt tykkere, eventuelt firkantede for bedre tetting, hadde stempelet vært glatt.

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tor 18. Sep 2014 13:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Aug 2011 13:21
Innlegg: 141
jeg vet ikke, men om man sprayer ett lag med wd-40, så skulle vel det beskytte aluminiumen! ihvertfall felgene, vet ikke hvordan toppdekslene vil reagere på det, hvis det blir varmt. men på felgene tror jeg det funker fint :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Fre 26. Sep 2014 12:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Kan se ut som vi rydder lakk-kabinen der jeg bor også lagrer jeg den der i vinter. Da står den varmt.

Clutchen min får ny slave, jeg har prøvd å få til denne Hydramax-utløseren et par ganger nå, men den bare lekker. Byttet oringer til noen litt større, og tilogmed slike firkantede som sitter i bremsecalippere (hvorfor i helvete har de ikke gått for sånne uansett?).
Gikk så langt til å redesigne selve stempelet til Hydramaxen med polert overflate og en del tettere toleranser enn American Powertrain selv lagde dette, 0.30mm. Nå er klaringen på 0.12mm, og i rustfritt og ikke aluminium. Mulig det er dårlig smørefunskjon i bremsevæske, for det ser ut som om o-ringene ruller istedetfor å gli, da tetter dem jo ikke.

Men! Monterer ekstern slave laget for offroad-jeep av Novak Adapt. Får en stainless slave og utløserarm med riktig geometri som et kit laget også for Chevy. Med på kjøpet fikk jeg et justerbart utløserlager.
http://www.novak-adapt.com/catalog/clutch/kit_hcrc.htm
Så får vi se hvordan det arter seg.

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tor 09. Okt 2014 09:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Fikk på plass slavesylinderen fra Novak Convertions.. Funker utmerket, selv om den ble litt hardere på clutchen nå.
Fordelen er å slippe å måtte ta av girkassa om noe med den hydrauliske clutchen går galt.

Anbefaler et justerbart clutchlager fra Novak også må man ha en justerbar pivotkule!

Bilde

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Sist endret av Bigbumper den Man 17. Aug 2015 22:42, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tir 14. Apr 2015 21:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Ny sesong her på gården også, men dårlig med progresjon i vinter da den ble satt bort til fordel for andre ting som måtte ordnes.

Girkassa skal plukkes ut for overhaling nå neste. Muncie M20. Ellers så er det bare småtteri denne sesongen, skal i stedet brukes godt i sommer :)

Ingen stemningsbilde, men kommer tilbake med en video snart!

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tor 16. Apr 2015 17:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Tor 16. Apr 2015 21:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
Ble ikke noe video idag, sliter med Holley dobbeltpumpern, akkurat i det jeg gir forsiktig gass og den går off-idle, så magrer den veldig, og motor nøkker og går skikkelig dårlig, og det er akkurat da jeg holder ca 60km/t på flatmarka. Ukurrant. Trykker jeg litt mer på gassen og aks-pumpene gir bensin, så går det tildels bedre. Fullgass så er den helt fin!
Den er også forferdelig rik på tomgang, har AFR på 12.1!
Tråd om dette her viewtopic.php?f=8&t=25484

Tror jeg må få meg en bok om Holley. Youtube inneholder jo bare de samme tipsene; tune idle, tune akspumper og justere flottørene.

_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 75 Camaro RS
InnleggSkrevet: Man 20. Jul 2015 14:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 16. Des 2011 12:50
Innlegg: 407
Bosted: Vestfold
En aldri så liten rivstart og kjøretur med panter'n. Ser ellers at bildene i tråden min er borte gitt, får ordne opp i det en dag.


_________________
- Tintin
'75 Camaro RS
'81 Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 170 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 40 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support