DA! Er den endelig ute av verksted. Gått en del uker nå og masse frem og tilbake da registeret var feil på den nye motoren som resulterte i bøyde eksosventiler.
Nå er alle ventiler byttet til Manley ventiler på eksos og innsug (ja, byttet dem og mens den var åpen).
Ikke helt problemfritt når jeg kjørte inn kammen, klarte ikke få noe tilstrekkelig kjøling overhodet, og den kokte etter bare kort tid.
Feilen er her: Et hint av mild sommerbris.
Oppgraderte så til en god gammeldags mekanisk vifte, og da ble det full storm gitt!
Da står det for tur litt skikkelig justering av motoren, så må ta meg en tur til noen som har landevei i garasjen sin, noen som har?
Girkassa sliter ennå med synk på 3. så må nok overhale den, men nå har jeg jo bare fylt olje på den, ikke noe mer (den var nemmelig tom!).
Bakakselen med den nye sperra virker suverent, men jeg MÅ få laget noen traction bars. Hoppetisprett
Ellers så hadde ikke eksosanlegget så mye å stille opp med mot den nye motoren, noe så inni granskævven snærring på denne. Sinna som fy, men redd jeg må ha noe bedre potter!
Da gjenstår bare litt opprydding også må slutta jo dynamoen å lade, så det må jeg få sett på så jeg får brukt den ut høsten iallefall, så får oppryddinga taes i vinter..
Noen som har erfaring med noen gode headers til andre generasjon? Som ikke forkludrer hele jobben med å bytte tennplugger og som har god passform?