Hoi, en del å skrive når man har vert slapp med det, ser jeg
Starter å demontere mottoren (for første gang jeg egentlig gjørt det generelt sett). Men det skal sies, personen som har bygget denne sammen har vert glad i pakknings silikon.
Jeanett sitt hylle system, som jeg stjal halvparten av, for å prøve å lage et system på hvem bolter som er tatt av hvor.
Jan har vert i gang med vinkel sliperen for å fjærne metall som er oppspist av naturens kall. (gammel plass for batteri holder)
Jan har kjedet seg mens jeg har vert på jobb, og startet med å pusse over områdene vi vet må byttes.
Som man kan se på den ene topp'en så har det kommet inn vann i sylinderen (på hvær side) blir nok litt å renske opp i.
Som Jan har snakket opp Motoren ser ut til å være ny renovert, men lider litt av å ha blitt kastet sammen. Lakken ser desverre ut til å være av dorlig kvalitet, siden denne smitter av på fineren om man bare drar over den. De har og klart å få litt lakk inn i vann kjøleren (ved vannpumpen).
Jan har begynt å forme og punkt sveise inn ny plate hvor batteriet en gang sto. (Dette blir vel et mini verktøy sted, eventuelt noe lagring, siden jeg skal ha Trunk kitt).
Som dere kan se, er det kommet inn en ny blank og fin plate til høyere av bildet. Det er og en ny plate på toppen (som dere kan se på bildet under). Bare dette alene gjorde underværker på å få stivet opp karoseriet.
Her er Jan i full gang med å sveise batteri platen på plass.
Da skal festene på bilen være festet igjen. Med god hjelp av Jeanett for å gjøre reine ved hvor det skulle sveises (som man kan se på neste bilde, hvor hun prøver å sitte balast). Vi fant ut at Bilen er blitt litt skjev, men tror Jan og jeanett klarte å få det ca rett igjen. gjenstår å se om alt annet er rett.
Så har jeg begynt å gjøre reint på gulvet. Ser at det er noen sveiser som må sjekkes opp på. Ser ut til at platene er punkt sveiset, ikke bøyd til, og brukt silikon / repair kit (ene sveisen så langt, er det brukt silikon, den andre repair kit (eller hva nå enn Jan kalte dette igjen). Har bare fått tatt den ene siden ennå. med vinkelsliper stålbørste og skrutrekker (vinkelsliper med stål pusser på). Ser ut til at platene som er sveiset inn er bare lagt oppå hullet, ikke skjært ut noe overhodet.
Da var det aller meste av tektyl og asfalt plater fjærnet.
Ferdig pusset med stål pusser. er nok noen ekstra plater stål som må inn her og. Har og funnet ut av stålet er fra 70 tallet, det er ikke av det beste kvaliteten, og tynt. (Orginal stålet)
Det så nesten slik ut på andre siden (om jeg er ferdig med).
Disse to bildene var ment for Jeanett (nettewolf) sin post, Her jobbes det innherdig på hennes Pontiac, intil vi gikk tom for sveise tråd.
Som dere ser, så gjør Jan (Pappa Wolf) en fenomenal jobb for meg, når det kommer til kutting, bøying av plater og sveising, Kudos til den gutten der! (Og en ståpå vilje ut av en annen værden).