Nå er tiden inne for en PKK, brukt hele uken på å gå gjennom bilen og håper nå att det blir null hull.
Dette er mer spennende enn å gå til tannlegen, tror vel ikke det er noe å utsette på den, men har ikke hatt noen bil på PKK før.
Min første "gamle" bil siden jeg var ferdig i militæret for 20 år siden.
Brukte tannbørsten på motoren i går, vasket og polert den utvendig og renset den inni.
Fått strammet brekket, så da tar det før halvgått pedal.
Gått over alle pærer, det blir vel litt furting på 6 parklys foran, men da har de litt å skrive på lappen.
Sist jeg var inne på verkstede der, så hadde de ikke tid til å se på bilen.
Men etter jeg maset litt og spurte om jeg kunne låne OBD å sjekke hva som gjorde att den ene sylynderen hoppet av og til, så gikk han med på å se bilen utenfor veggen.
Han gikk ut å stoppet rett utenfor døra, og ropte høyt att det var ikke bare en Tahoe men ett smykke av en.
De hadde jo ikke tid til å se på bilen, men nå samlet det seg 8 repratører seg rundt bilen.
De så det var en 6 seter og så att den var helt ny innvendig.
To mekanikere sto over motor og en koblet den opp, tre sto og diskuterte bilen mellom de.
De tok bilen inn på verkstedet og koblet den opp på dataen denne gangen.
Lot bilen gå og fikk opp svaret og reparerte den med en gang, de nullstilte dataene og ba meg komme opp igjen om det skulle være noen flere problemer.
Jeg fikk aldri noen regning på oppkobling og reprasjon.
Tenkte med meg selv, det var de som ikke hadde tid til å se på bilen, men 8 hadde tid til å se, diskutere, reparere og vinke meg ut igjen uten regning på jobben.