AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 13. Des 2017 10:17

Tidssone UTC + 1 time




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 706 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 48  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Lør 02. Jul 2016 17:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Fått henta meg skikklig girkasse nå, god gammal th400 og mellomaksling som tar 12boltere. Så bør være solid :)

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Søn 03. Jul 2016 20:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Kassa løfta opp på standen og klar for å ta ned bunnpanna, skal skifte alt av pakninger å o ringer osv, skal ta av halestykket å skifte foringen der om det blir slark med yoken. Og skal demontere oljepumpa å se over den.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 19:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Da er foringen i hala på kassen banka ut, var litt slitt og hadde slark på yoken, dette kan jo føre til vibrasjoner au... Venter på nye deler :) hadde vist en ny simring også.

Bunnpanna såg normal ut innvending, bare litt drit som har komt inn med tiden, ellers ingen metallspon.

Kassa er vist en th375. Dvs, 400 kasse med 350utgående aksling. Men den har holdt fint motor med 500hk og 6-700nm før så ser ikke problemet.

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 22:39 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Mangler fortsatt en epost fra deg, om jeg skal sende manualen på epost! hehehe

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tir 05. Jul 2016 06:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Det kan være fint å ha noe å lese på,har bare sett litt på youtube, meget intresangt og det ser gøy ut å overhale slike kasser :D gjerne send til kadetteinart@yahoo.com vist det ikke er for mye styr :) på forhånd takk

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tir 05. Jul 2016 08:47 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 19:17
Innlegg: 6976
Bosted: Tyristrand
Det skulle være en Epost på vei til deg nå.

_________________
Better to drive an slow, old, and dull V8
Than a brand new ricer!

Its better to Burnout than it is to Rust...

http://player.streamtheworld.com/_players/citadel/?sid=158


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tir 05. Jul 2016 09:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Tusen takk, skal se på det seinere, prøve å printe ut å lage meg en katalog :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Ons 13. Jul 2016 08:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Da var halepartiet ferdig, ny foring,ny simring. muligens eg må bytte yoken på akslingen for den virker litt nedslitt,var mye slark selv med ny foring,men prøvde bare den innpå før den blei pressa inn i hale enden..kanskje blitt litt tightere nå..hm..

Ellers gått over oljepumpa å reingjort,satt i ny foring for converter og simring,hatt ut stempel og fjær,ingen u normale slitasjer..ser fin ut.. og nye ringer utvendig,foringene inni pumpeakslingen ser bra ut,og overflata på akslingen for foringene ser smud å fine ut,omtrent ingen slark.

Tatt ut første trommelen å sett over lamellene og diskplatene,ser normalt ut etter så mye youtube videoer eg har sett nå.. noen småporer i lamellene bare. reingjort alt og smørdt alle delene inn med ny olje.. skulle bytta sealsa også i samme slengen men har ikke verktøy til det akkurat nå.. frister å ta ut Direct trommelen også å se over lamellene men får satse på de er bra de og..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Noen som veit om dette er Stock eller Upgrade lameller? Har ikke funnet disse på slik lamell oversikts kart.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tor 14. Jul 2016 11:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Bra med bilder! Alltid lurt på åssen de ser ut inni


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tor 14. Jul 2016 13:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Fikk lasta opp via pc så blir litt flere bilder hehe..
Ser veldig enkle ut disse kassene etter en del lærdom via youtube,bare å ta del for del :) mye kule tips osv,gammel vs ny trommler,kombinasjoner av hva som er best å bruke f.eks osv..

Skal ut med den midterste trommelen også å bare se over clutchene/lamellene siden den er bare til å dra ut også.. den innerste delen inni kassa med aksling gjennom så må en skrue løses i labyrinten (ventilhuset),men har ikkje demontert det enda. kan hende det blir ett pakningskift i ventilhuset også. blæ lyst å demontere hele greia men har bare en støvete garasje nå fullt i rot,litt manglende verktøy,måleur osv..hehe....får vell ta det igjen... :roll:

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tor 14. Jul 2016 16:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 18:54
Innlegg: 520
Bosted: Særp
Vil anta det er viktig arbeidsområdet er ganske rent når du skal sette dette sammen igjen. Så kan være lurt å ha det ryddig og rent ja!


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Man 18. Jul 2016 08:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Da er alle lamellene skjekket og alt ser bra ut,,er vist forskjellig mønster på hver sats, de innerste er mye større,men litt usikker enda om det er 1 eller 3 gir enda....ellers litt mer slitasje på ett par enn resten , ellers litt "hotspots" på metall ringene men det er vist normalt. Tetningene på den dingsen midterst i kassa ser bra ut også. Enklere enn å bygge lego dette nesten mtp vist ein skal til å skifte lameller og plater.

Bilde

Bilde

Banda i midt trommelen var av denne typen.

Bilde

Banda innerst i kassa som eg bare demonterte slik den sto ser slik ut.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Fre 22. Jul 2016 11:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Har bestillt meg lip seal monterings verktøy nå til o-ringene i stemplene til clutch trommlene, like greit å skifte slike små ting når man er først ute,ink teflon ringene i den innerste innmaten på kassa bare sånn det er gjort også, skal også måle alle lamellene og stålplatene sånn eg veit hvilken tjukkelse eg skal ha ved bestilling neste gang, spes i Direct trommelen,da eg vurdere å bytte de,siden de hadde mest antydning til slitasje.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Lør 23. Jul 2016 07:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 19:00
Innlegg: 655
Bosted: Sandefjord
Ser jo ut som dette går bra. Har du skiftet fjærer foran enda?

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Søn 24. Jul 2016 00:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 09:57
Innlegg: 1475
Fjærene i understellet? I såfall nei, venter litt med det enda siden garasjen er fullt i rot nå og bilen står ute under tak på grus,,har gått fint med ferjeoverganger til visse tidspunkt når kaia er flat, så har ikkje tatt nedpå enda ang det.

Det blei litt høyere og bittelitt stivere med nye øvre bærebruer med nye foringer så hjalp på bittelitt.

Blir vell å skifte dei når gulvet og 2 søyleren kommer opp og fjærkompressor blir kjøpt, med mindre eg ikkje tar den innpå jobben og gjør det der mens girkassa er enda slurbar :p

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 706 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 48  Neste

Tidssone UTC + 1 time



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support