AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 09:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 27. Sep 2011 22:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Kom på at eg hadde noen fleire amerikanere også.. :oops: :^o

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Demontering av forgasser
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 20:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Jada, i dag fant eg ut at eg skulle demontere denne rochester qjet forgassaren. i staden for å sveise meir i gulvet..

Bensinfilteret, det fant eg ut kor det var heilt til slutt eg hadde demontert forgasseren..hehe....men angrer ikkje i det heiletatt at eg demonterte...huttemegtu so masse drit det var inni der, omg seie eg berre.... so no blir det dieselkar rens over ett par dager og blåse dyser med trykkluft av dei eg kjem til, må prøve å få lagd meg ett par nye pakninga og evt lime opp igjen ett par av dei gamle.. måtte kappe eine "stanga" som går fra gasswirebraketten opp til den pumpestanga og ,men den sveiser eg berre på igjen når alt er rensa og montert igjen...slapp vertfall å demontere meir enn nødvendig..:-"
her er noken bilder.... :-"

Bilde

Bilde

Åja! her satt vist filteret..
:oops: :|

Bilde

Tok ut denne proppa med en fjær inni og dunka filteret i boret og kom litt drit ut som låg innvendig... :roll:
Bilde

Og bildet av filteret eg tenkte å montere før bensinpumpa som eg fikk av ein kompis en gang.må vell funke...

Bilde


Men den proppa som satt i bensinfilteret med fjær inni...ser ut kanskje som eg bør ha det montert i? ser ut som en bensintrykksregulator eller kan eg berre fjerne heile greia og kjøre med filter før pumpa berre om noken veit? i såfall må eg prøve å få rensa bensinfilteren godt om eg må bruke det opp igjen pga den proppa som sto i.......hmm


Uansett,, ikkje rart motoren har nesten kvelt seg slik den ser ut her... håper vertfall det blir bedre etter eg har fått rensa og montert alt igjen.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 20:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
å lime pakningerne er ikke noen god ide.
du får lekasjer og ikke alle limtyper liker bensin.
er heller ikke bra å skulle sveise på noe, på forgasseren, de liker ikke endringer i tolleranser.
ikke at forgasseren er ødelagt, men bruk hellere penge på et komplett overhalingskitt
for eksempel herfra.. http://www.carbkitsource.com/carbs/tech ... index.html

eller send den til mig, så skal jeg gjøre hvad jeg kan!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 20:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Tenkte vertfall på tec7,.men var bare i ytterste kanter av eine pakninga vertfall,ved siden av tunellene til gass spjelda,bare for å lime biten på plass igjen der den rivna.... men nå blir det mest sansynligvis montert på holly forgassar etter hvert.. så tenkte å prøve denne planen min her,uten å bruke egentlig noke penger på å overhale forgasseren o.l..men berre rense den så godt eg kan ca...men ja,tenkte ikkje så masse på om det kan bli endringa i tolleranser med tanke på når eg kutta den stanga :roll: :oops: #-o ...men ser ganske bra der kuttet blei så prøver å gi den ett lite sveisepunkt i gropen der kutterskiva gikk og få det mest nøyaktig.

Evt. kor masse skulle du hatt for en liten forgasserfiks?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 23:10 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
hakke peiling, har aldrig regnet på hvor lang tid det tar å renovere forgasser!
den siste tok et par dager, førend den var skruet sammen igen.
kjørte upåklageligt, men var litt for stor til min lille 350.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 23:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
oki... ja ja kan jo gi en lyd til deg om alt skulle gå galt her med denne forgasseren til slutt :lol:

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 07:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
skulle du ha spørgsmål, ang. forgasseren, er det bare å skrike ut!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2011 20:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Tok forgasseren å la den i diesel"badet" i går, lar den ligge ett par dager til og blåse reint med trykkluft til slutt og håpe den blir litt reinere....

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Ons 20. Mar 2019 12:23, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2011 22:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fikk foresten henta meg pakke på posten i kveld...2 nye bremseskiver... og ett varmeregister... men ang bremseskivene..så står det i nye lagerbaner?..trudde nesten det skulle følge med nye lager og slikt og:P hadde egentlig planen å flytte over lagerbaner og hjullagre fra dei andre skivene/navene..men kanskje eg skal berre kjøpe 4 nye hjullager og pakninger alikavell nå...greit å ha slikt nytt også..

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 18:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ikkje så masse som har skjedd her..men har bl.a tatt ut forgasserdelene etter ca 2 uker i dieselbad ,,der dei har bare ligget der egentlig... i går og i dag børsta eg delane godt med mamsen sin oppvaskkost i dieselspannet, deretter blåst med trykkluft godt gjennom dyser og rundt om på forgassern... blei vertfall masse bedre en ka det var før og reinere..gikk over med papir fukta i diesel rundt ringene der gassspjelda er og sånn eg fekk vekk skiten der også.

ang pakningene so burde eg vell hatt meg ett nytt pakningssett.. noen som har til salgs? den eine pakninga hadde eg tenkt å tegne opp og skjære ut skjølv med pakningsark fra biltema..men arket var ikkje meir en 1mm tjukt så blei litt tynt og eg dreit i det. så gjør ett forsøk så lenge på å lime sammen ett par biter med tec7 som blei ødlagt ved demonteringen... om dette kjem til å bli tett nok ana eg ikkje men får vell berre prøve..
ett par bilder til nok en gang...

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 18:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Sep 2008 19:50
Innlegg: 201
Bosted: sør odal.
fin måte og lage pakninger på. er og spraye anlegsflatene på gasseren med silikonspray crc eller no liknende. og så sprayer du med no lakk du har stående. så legger du pakningsmatriale over anlegsflata, klemmer til. og du har nøyaktig kopi av pakningen du skal ha. så kan du bare skylle av forgassern. bruk hullpiper der det er krappe svinger og hull da såklart , resten skjerer du og klipper... :D
lykke til :D

_________________
cad331


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 18:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Aha du meiner altså sånn man slepper å tegne opp alle hulla feks? silikonspray er pga lakken ikkje skal feste seg? var vertfall slik eg forsto det, ja dette kunne jo gått an feks på den pakninga som er tynnest og flest hull i..da kunne eg bruk den 1mm pakningsarket fra biltema bl.a sikkert, dei andre er mye tjukkere..så måtte evt skaffa tjukkere pakning da.

men takk for tipset uansett,;)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 20:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
OldisEinart skrev:
Fikk foresten henta meg pakke på posten i kveld...2 nye bremseskiver... og ett varmeregister... men ang bremseskivene..så står det i nye lagerbaner?..trudde nesten det skulle følge med nye lager og slikt og:P hadde egentlig planen å flytte over lagerbaner og hjullagre fra dei andre skivene/navene..men kanskje eg skal berre kjøpe 4 nye hjullager og pakninger alikavell nå...greit å ha slikt nytt også..


Lager må du nok kjøpe i tillegg :).
Kjøp nye, billige er de og så mye bedre da :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 21:06 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Ble gullende ren forgasseren! US Autoparts selger overhalingssett til Quadrajeter. Der er alle pakninger, akspumpe, flottør osv inkludert. Ser ikke bort fra at andre sjapper har det heller. Tror det kosta ca. 400kr den gangen jeg kjøpte det.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 21:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Pimpala skrev:
OldisEinart skrev:
Fikk foresten henta meg pakke på posten i kveld...2 nye bremseskiver... og ett varmeregister... men ang bremseskivene..så står det i nye lagerbaner?..trudde nesten det skulle følge med nye lager og slikt og:P hadde egentlig planen å flytte over lagerbaner og hjullagre fra dei andre skivene/navene..men kanskje eg skal berre kjøpe 4 nye hjullager og pakninger alikavell nå...greit å ha slikt nytt også..


Lager må du nok kjøpe i tillegg :).
Kjøp nye, billige er de og så mye bedre da :)



nye lagersett og bremseklosser har allerede komt frem i posten :lol: så her blir nok alt nytt ja:) da får eg smekka på alt på samme tid vertfall.

Holden skrev:
Ble gullende ren forgasseren! US Autoparts selger overhalingssett til Quadrajeter. Der er alle pakninger, akspumpe, flottør osv inkludert. Ser ikke bort fra at andre sjapper har det heller. Tror det kosta ca. 400kr den gangen jeg kjøpte det.


Ja det hjalp vertfall på, greit fornøgd vertfall, burde vell kanskje hatt nytt slik bensinfilter men fikk vertfall blåst det ganske reint igjen også. okei, ja skulle helst fått handla om noen selgte slik her i norge, pga litt problem med kredittkorthandel i utland... :^o

planen er vertfall å fått sammen gasseren igjen og få motoren til å starte og gå + ett ekstra filter før pumpa. etter det tar eg ned tanken og få tømt og rensa den.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support