AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 15:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tor 08. Sep 2016 21:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 01. Mai 2013 00:04
Innlegg: 83
takk for det,bare hyggelig å hjelpe til

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Fre 09. Sep 2016 11:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Garasjen ser ut til å bli meget bra!


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Ons 14. Sep 2016 21:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ja blir sikkert bra til slutt :)

Jau da var bensin slangen bytta og motoren startet å gikk fint igjen :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tor 10. Nov 2016 23:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Th400 direct drum montering: i fleire uker har eg kasta vekk fleire timer og ødlagt 2 monteringsverktøy som koster dritmasse,+ nye seals for de andre nye blei ødlagt, og kjøpte siste versjon av monteringsblad her for noen dager siden, da var det ut å prøve å montere den helsikkes sealen nederst på stempelet.. fikk aldri montert denne driten , og viste seg at eg hadde satt den minste sealen på stempelet feil vei som resulterte til at den ikke glei nedpå trommelen..
Fyttigris så dom eg er, snudde den og fikk gjort arbeidet slik det skulle på 5min.. Puhh, endelig ferdig. Nå skal eg handle ett sett nye fjærer til stempelet for å få alle 16, hadde bare 14 stk, vil bruke 16 slik stempelet vil slå kjappere tilbake under giring.

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tir 22. Nov 2016 16:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Kjøpte like godt ny stempelpakke siden disse inneholder alle fjærene og blir billigest utvei, så da gjør eg like godt jobben på nytt med nye seals som ikkje har antydning til feilmontering rundt sealsa for å unngå lekasje selv om det var minimalt på de sist under sist installasjon. gidder ikkje å risikere noke, så da blir det nytt stempel med nye seals,nye fjærer, + nytt hevvy dutti band i samme slengen, skal også kjøpe ny clutch pakke (red eagles) med nye stålplater og ta mål med måleur til slutt. :) bare for å ha alt nytt,men nå skal monteringa gå raskere med seals montert riktig vei ;)

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tir 22. Nov 2016 23:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Sånn da var alt montert på nytt 100% korrekt, reingjort og blåst i oljekanaler i trommelen, det nye stempelet var en del lavere så kan bruke flere lameller og stålplater nå og ta nye kontrollmål

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Ons 23. Nov 2016 11:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Ser avansert ut for en som ikke har peiling... =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tir 06. Des 2016 15:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Da var heile pakka på plass, testa de kjappt og alle 7 clutch og plater går i trommelen,bare få synket inn lamellene i olje og ta kontrollmål og evt mixe litt stålplater for å være innafor målene.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Fre 23. Des 2016 10:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Lite med update her for tia, flytta til en anna plass og er snart ferdig med det meste der, så får man litt tid til å drive på med girkassa igjen,forhåpentligvis i romjula, men God jul folkens :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Man 16. Jan 2017 12:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fikk litt tid i går i minusgrader uti garasjen å fikk soaka inn lamellene, og tok noen mål etterpå. Blei så kald og pissetrengt så gadd ikkje meir, så blei ikkje meir montering, får se senere i dag, nåhverende mål 49 ca på måleur. Omtrent midt i mellom anbefalt stempel vandring. Måtte bruke den gamle topp plata fordi den var litt tjukkere enn den som følgte ned powerpacken, men den var like fin uansett. Skal demontere igjen og ta på fjærene og låseringen,montere alt igjen og kjøre luft via center support for å la clutchpakka sette seg og ta siste kontrollmål.

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Oldsmobile delta 88
InnleggSkrevet: Tir 17. Jan 2017 16:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Sånn, nye fjører på plass,trykkplate og ny låsering, målt opp igjen med ett bedre måleur.

Bilde

Ferdig pressa og montert låsering.

Bilde

Kontroll slik ikkje lamellene stikker oppafor kanten her,går så vidt nedom her, greit å ha litt klaring til siste plate.

Bilde

Havna på ca 4.50mm til slutt med bedre verktøy til å dra clutchpakka opp,litt vanskeligt å måle når alt beveger seg.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 19. Jan 2017 14:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Bestemt meg for å "skru opp" oljepumpa igjen for mer nøyaktig sentrering siden den bare blei satt sammen på øyemål, normalt så brukes girkassehuset for sentrering,så lenge det står loddrett og er tom, får jo kjøpt slike store klamps,,men det er dritdyrt, så fant meg ett par passe breie slangeklemmer og monterte dobbelt, så blir det å stramme det forsiktig inn slik pumpedelene ligger helt kant i kant,bare for å gjøre det litt meir nøyaktig.. følte eg måtte skrive noen ord i dag og..glemte å ta bilde.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 30. Jan 2017 15:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Dette passa fint..

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2017 13:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Skal klargjøre smått før eu kontroll,Hadde vist kjøpt feil pærer til blinklysa fremme, blanda mellom markeringslys og blink, så nå blir det nye Oransje pærer som blink fremme. Jau

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Feb 2017 16:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Bestillt ny Center support nå, egentlig bare fordi eg trenger en Dummi tester for å bruke trykkluft for å sette clutchpakkene på Forward og Direct drum før de monteres, kan gjøre det via ventilhuset på kassa og men nå står det så masse rot å drit rundt om der pga garasjebygg og står med bunnpanne på osv.. må ha meg en Girkasse stand snart sånn alt blir enkelt å snu å vende å montere.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support