Ja da blei det en liten drøm som gikk i oppfyllelse. kanskje ikkje verdens vakkreste bil men eg synst den er litt stilig, kjøpte av en kompis,han hadde den ståendes i garasje i 1 år og starta ett par ganger i løp av den tiden.......så stakk eg å henta den, skifta bunnpannepakning på girkassa fylte på ny olje og kjørte hjem 5 timer...bilen gikk som ei kule heile veien,med ødlagde framdempere, 1 frontlys ,bråka fælt gjor den også pga det var kunn manifoiler og halve frontrøret som sto på,.....så nå skal denne bli restaurert og lakkere oppigjen bilen i en fancy farge...og noen 10x15 kromfelger med breie dekk. 2 siste km før eg kom heim begynte motoren å oppføre seg nett som den gikk tom for bensin, daua heilt ut og fikk trilla meg på 1.gir heim dei siste metera...hmf... ka kan være galt? skal rense forgasseren og sjekke at ikkje det er noe som sperra for bensinen...kanskje bensinpumpa feiler noke eller drit i bensintanken,har ikkje sett om det er noke form for bensinfilter heller om det kunne vær tett....ellers starta motoren som normalt men fjusker på tomgang og gasspådrag litt så trur det er noke bensinkutting ellernoke...hmmm ...jaja får håpe eg finner feilen.... og feilen med frontlysa som levde sitt eget liv... Motoren mener eg er en 350rocket motor med ettermontert edelbrock forgasser..
og har en sperra bakaksling,fikk med en vanlig også.. men var vist større bremser og diff på den såg det ut som men ellers like fester..
Ikkje så masse som har skjedd men har bl.a lagt meg under bilen å studert en del om ting som skal fikses med tanke på eukontroll og slikt og ka som burde skiftes.
*Servoen lekker
*Bremseklosser og evt skiver begge sider framme.
*Dempere framme (bestillt)
*Foringene i øvre og nedre bærearmer burde eg få skifta og..dette blir erstatta med noe polyforing ellernoe. då blir alle bærearmene sandblåst og lakkert og slikt også.
*Har luftfylte bakdempere ved hjelp av kompressor også...men demperene ser ut som dei burde skiftes ut med tanke på rust....eller hive i nye foringer øvre del..den eine foringen øverst hadde glidd ut på høgre bakdempar vertfall...
Veit ikkje vilken motor som har stått i før... men bensintanken har vertfall både tur og retur slange fram..og returslangen er tetta igjen ved hjelp av en bolt.. så veit ikkje om det er orginaltank som står på eller ka det gjør men.. men det gjer no ikkje noke,tvila egentlig på at det blir injection v8 i denne bilen i mitt eige og so...
AC skal rivast ut pga det var noe med den att det lakk så slangen går ut og rett inn igjen.. så her tenkte eg å berre legge opp vanligeslanger via varmeregisteret sånn varmeapparatet skal funke igjen...så må eg få fiksa vifta for den står og går på det laveste skjølv om bryter er "av" og blæs kun kaldluft.
Frontlampene har eg fått til sånn sett, men borteste venstre kjørelys funka berre når eg slår på fjærnlysbryteren på rattstamma...og funka ikkje når kjørelys er på..då funka kun høgre lys...har kjøpt nytt alt av pærer no vertfall for å vite at alt skal funke..so får no sjå om man finn feilen.... lagt opp nye kontakter til nye rele midletidig også... så skal alt unødvendig ledninger vekk som er av høytalerkabel som eg ikkje har funne ut enda kor dei går til....
ett par bilder....slik det ser ut i motor rommet no...og instrumentet....
Fiksa smått i dag og fått plasert traversen på en stor vedkubbe, snart begynde å demontere dempara og bærearma og slikt..
prøvde med ett par klipp også....er fri eksos og dårlig mic på kamera so lyden er ikkje så kjempefantastisk....
http://s251.photobucket.com/albums/gg31 ... 210452.mp4http://s251.photobucket.com/albums/gg31 ... 210453.mp4studert litt på forgasseren i dag og mens motor gikk fra kald til passe varm...er jo automatchoke på denne forgasseren som har blitt påmontert i ettertid....lurer også på om dette er en Rocket 350 motor eller ikkje også...hmm...virka som choken henger seg opp av og til..at det er det som er grunnen til at motoren blir strupa og dauer nesten...har jo motorvarmer,,er det mulighet for å koble av denne automatchoken på en måte?choken er vell der pga kaldstart? er 2 forskjellige spjeld øverst liksom.... kom gjerne med tips...