AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 250 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 05. Jan 2015 19:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Da er det prøvd med noen 18" det ser jo ut som 13" tru hvor høy profil man kan få på 18" i brukbare dekk
Ble jo sinnsykt rart

Noen forslag og bilder av likens bil og hjul motas med takk. B body


Vedlegg:
hjul18.jpg
hjul18.jpg [ 26.18 KiB | Vist 4764 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 00:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Enig i at de så små ut. Er bilen senket eller?
Tror at "Hammer" har 20 tommer, om ikke større.
Du kan jo prøve ut på slike program endel hjulforhandlere har på nett. Der du velger biltype, og hjul. Da ser du hvordan det blir seende ut.
Har en link til en slik, men den er på annen PC selvsagt...

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 08:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Hammer har 18" i front og 19" i ræva
345/30zr19" men så er bakparten bygd om, så det får jeg aldri plass til og ikke ønsker jeg det heller,
men kansje 265 og litt gummi

Har funne noen som er 19" og 10 brei. så skal prøve dem


Wheels & Tires: Kinesis Motorsports' K18R and K19R forged three-piece wheels (18 x 10 inch in front, 19 x 12 inch in back) with semigloss black-anodized centers wear Michelin Pilot Sports (275/40ZR18 front, 345/30ZR19 back)

Read more: http://www.hotrod.com/cars/featured/mop ... z3O1G1BkF3
Follow us: @HotRodMagazine on Twitter | HotRodMag on Facebook

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 14:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Mens jeg bygger oss hus, er det noen andre som gjør en kjempe jobb, selv synes jeg der er noe av det vanskligste som finnes å rette bøyde og bulkete lister.


Vedlegg:
fin1.jpg
fin1.jpg [ 18.29 KiB | Vist 4682 ganger ]
fin2.jpg
fin2.jpg [ 15.24 KiB | Vist 4682 ganger ]
fin3.jpg
fin3.jpg [ 17.66 KiB | Vist 4682 ganger ]
fin5.jpg
fin5.jpg [ 17.45 KiB | Vist 4682 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 14:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Blank og fin


Vedlegg:
fin6.jpg
fin6.jpg [ 32.98 KiB | Vist 4682 ganger ]
fin7.jpg
fin7.jpg [ 35.02 KiB | Vist 4682 ganger ]
fin8.jpg
fin8.jpg [ 22.43 KiB | Vist 4682 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 15:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Andre siden var ikke like lett, men synes lista blei bra. va mye stål til overs på den knekken :-)


Vedlegg:
den1.jpg
den1.jpg [ 15.73 KiB | Vist 4672 ganger ]
den2.jpg
den2.jpg [ 17.53 KiB | Vist 4672 ganger ]
den4.jpg
den4.jpg [ 17.86 KiB | Vist 4672 ganger ]
den.jpg
den.jpg [ 17.98 KiB | Vist 4672 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 17:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Gå for 22" foran og 24" bak :)

Vedlegg:
31016-OR.jpg
31016-OR.jpg [ 45.33 KiB | Vist 4665 ganger ]


Hehe, bare fleiper :P Men tror det ville sett litt bedre ut med de 18" om bilen hadde vært litt lavere. Og etter litt søken på Google ser det nesten ut som 18" eller 19" er å foretrekke på disse.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 20:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
He he blir nok ikke 24"

Men skal ikke se bort i fra at det blir litt meir profil og sende bladfjærene til litt banking, så han blir litt lavere


Samme hjulene, forskjellige profiler


Vedlegg:
litt mere profil.jpg
litt mere profil.jpg [ 36.47 KiB | Vist 4648 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 20:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 04. Mai 2007 10:45
Innlegg: 103
Det ser ut som du har valgt for lav profil på dekket slik at rulleomkretsen blir for liten i forhold til orginaldekket. På min C-body så har jeg 255/55-17 på 8x17 Cragar Eliminator. I forhold til orginaldimensjonen på 235/75-15 så skiller det bare noen millimeter på rulleomkretsen. Din bil skal vel ha 235/70-15 eller 225/75-15 som orginalt?

_________________
2001,5 Dodge Ram 5.9 Cummins
1956 Chrysler 300B
1956 Chrysler New Yorker St.Regis 2dht
1956 Chrysler New Yorker Town & Country
1956 Chrysler Windsor Limousine


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Jan 2015 22:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 06. Apr 2012 15:52
Innlegg: 3
Er enig i at hjulet på bilde øverst på sia ikke ser bra ut,for lav profil. Har selv hatt et par E-bodyer,en med 275/45-18 bak og en med 275/40-20 bak det synes jeg såg bra ut,men smaken er jo forskjellig. Disse dimensjonene dekk skal det være god plass til på en B-body med riktige felger selv med skamsenk. 275/40-20 har feks. 9% større rulleomkrets enn 235/60-15,dette sjekker du lett ved å gå inn på feks. dekkalkulator.no. Bilen ser ut til å bli kjempefin og riktige hjul er halve bilen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 06:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Ble nysgjerring på fremgangsmåten på retting av listene?? ble overraskende bra.

Rettet opp en krommet front-støtfanger som var bulket en gang, fangeren så helt forferdelig ut,
tok den med på jobben og presset ut alle knekker og bulker med en hydraulisk presse. Ble rimelig bra.

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 13:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
BigDooley skrev:
Ble nysgjerring på fremgangsmåten på retting av listene?? ble overraskende bra.

Rettet opp en krommet front-støtfanger som var bulket en gang, fangeren så helt forferdelig ut,
tok den med på jobben og presset ut alle knekker og bulker med en hydraulisk presse. Ble rimelig bra.


litt på samme måte som du rettet fangeren, bare i litt mindre skala :-)

Hammer og mothold i masse forskjellige størrselser og utforminger, etter bulken er rettet, pusses det som regel med sandpappir og til slutt poleres opp. er tidkrevende, men alt lar seg som regel forme. av og til må det varmes og krympes.

Man får kjøpt mye nye lister på de mest vanlige bilene, som mustang camaro osv, men har oppdaget at ikke alt er like bra så har vi masse biler der man ikke får kjøpt nytt, da er dette omentrent einaste muligheten.

https://www.youtube.com/watch?v=f178txAEnek

https://www.youtube.com/watch?v=mWy9awGv6so

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 16:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Ang hjulene:

Du kan jo montere slike senkeklosser bak, så ser du hvordan det blir seende ut.

Har selv tenkt 18 tommere på camaroen. Men må nok litt opp i profil. Det som ser stort ut på en liten BMW, ser jo ut som trillebårdhjul på en stor US bil.

Ang lister: mye dårlig repro der ute. Noe er jo nesten som aluminiumsfoile.
Selv kjøpte jeg en dyrere type til camaroen. For som Adam sa: the cheap ones will peal off at 100 kmh.

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 07. Jan 2015 21:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Ja bilen skal ca 10 cm ned på hekken.

så her er samme dekkene, bare med litt annen profil og til slutt My Nigga :wink:

Men er bare leking med hjul. hjul blir handlet inn når alt er ferdig


Vedlegg:
hjul18.jpg
hjul18.jpg [ 26.18 KiB | Vist 4539 ganger ]
bedre.jpg
bedre.jpg [ 25.78 KiB | Vist 4539 ganger ]
my nigger.jpg
my nigger.jpg [ 27.58 KiB | Vist 4539 ganger ]

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Jan 2015 00:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Sist endret av enda den Tor 08. Jan 2015 00:59, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 250 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 38 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support