Takk for det
Ja har blitt en lang historie med denne. Tia flyr..
Faren min som henta denna på slutten av 70 tallet, og før jeg begynte på den, stod den til salgs en stund.
Men en 4 dørs sekserbil med masse rust var det vel ikke akkurat marked for på midten av 80 tallet.
Kom vel 1 og kikka som snudde da han så hvor mye rust det var.
Så jeg begynte i 15-16 års alderen med den (ca 87-88), med plan om å ha den som 18 års bil.
Den var kjørbar med sekser, men mener å huske det var noe med toppen på den.
Jeg ville ha åtter, så da en bekjent skulle bytte ut 302`n til en 429 i en 69`Mustang ble det handel.
Jobbet vanvittig med rustsveising på den en god stund. Hadde heller ikke garasje til den, så stod ute og jobbet.
Så måtte vi flytte, (noe som var et stort prosjekt i seg selv med masse biler og deler) og den ble stående en stund mens det ble bygget en garasje til den på det nye stedet.
Begynte på den igjen men var etterhvert kommet så nære førerkortalder, at jeg måtte sette den bort litt for å få skilter på en Cortina så jeg hadde noe å kjøre med.
Var også gått litt lei og så ikke helt målet.
Husker jeg tilbragte julaften i garasjen, kun inne for å spise og åpne pakker..
På flyttelasset fulgte også min onkels 1965` Dodge Coronet stasjonsvogn som stod lagret hos oss.
Han er ikke bilinteressert, og var bare hans gamle bruksbil, så fikk plutselig beskjed om at vi bare kunne gjøre hva vi ville med den.
Jeg var jo rimelig gira på å kjøre egen amcar, så jeg begynte på den og etter et par uker dro jeg på Amcartreff på prøveskilt
Så gikk det slag i slag med militære, innflytting til kjæreste, barn, ekteskap & huskjøp og 54`n ble litt "glemt" bort.
Hadde jo Dodgen å kjøre med, senere en Dart jeg satte i stand og etterhvert Galaxien som faktisk ble min første åtterbil.
Så skal bli moro å få 54`n på veien, og selv om det har tatt tid ser jeg mål nå
Er veldig enig i de siste inleggene, og godt å se at fler klarer å sette pris på en 4 dørs eller sekserbil
Og som Letmolie sier, det er de gamle 4 dørs bilene man så mest av i trafikkbildet i gamle dager.
Kommer til å bli de orginale LH skiltene på denne, selv om skvettlappen kommer til å forsvinne
Blir jo ikke noe orginal bil dette, og skal etterhvert miste litt høyde og litt forskjellig customtriks.
Men satser på kjørbar bil med skilter først.
Egentlig er jo ikke dette lenger min bil heller.
Datteren min ville ha den, så hun har fått den.
Jeg får selvsagt bruke den, og bestemme at den ikke skal bli rosa
Hun skal også være med litt og gjøre litt på den selv.
Mulig jeg kommer til å angre når hun er 18 og spør etter nøklene...