Da er det på tide å tenke sikkerhet. Endelig trodde jeg at jeg hadde tenkt gjennom alle problemstillinger og hadde får bestilt inn alt jeg trengte for å bygge om bremsene fra én krets til to, så var det bare å komme i gang!
Ut med den gamle mastern.
Ny master er repro til 1967 Barracuda.
Spent opp i skrustikka og klar til luftings.
Ferdig arbeid, slutt på luftbobler!
Ferdig luftet, og klar til montering.
Now the tricky part: Rørene til bakvogna demonteres fra fordelingsventilen, og fordelingsventilen plugges. Røret til bakvogna forlenges opp til fremre kammer på mastersylinderen. Røret fra fordelingsventilen strekkes opp til bakre kammer.
Dårlig bilde, da det er trangt nedi der... Men du kan se fordelingsventilen, og kan skimte rørkoblingen til bakvogna i bakgrunnen... Det nye røret ubeskyttet.
Alle rør og slanger på bilen er i 3/16, med 3/8 gjenger. Med unntak av øvre kobling på fordelingsventilen, den har gjenger i 7/16, derav en 7/16-3/8 overgang for å passe på 3/16-røret. Samme med 1/2-3/8 overgang på den ene porten på masteren, og 9/16-3/8 overgang på den andre.
Testmontering, for å se hvordan rørene skal bøyes.
Og mens bremsesystemet er tomt, så er det bare å bytte bremseslanger med det samme. På høy tid, da de var begynt å sprekke opp... På én bremsekrets...
Og mens jeg holder på rundt skjermene så bytter jeg støtdemperne også. Skulle gjerne fått gjort meg ferdig i helgen, men det ser det dessverre ikke ut til at jeg får tid til...
Sent from my iPad using Tapatalk