AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
88' Wagon Caprice Estate stroker https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=15024 |
Side 6 av 8 |
Forfatter: | Chevy63 [ Fre 12. Sep 2014 20:32 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Ja, veien blir jo ofte til mens man går. |
Forfatter: | v8power [ Lør 13. Sep 2014 00:09 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Kult prosjekt. Kjekt at noen legger ned så mye tid i en brødfjøl. Liker godt de bilene der og har hat en 4-5 stykker. |
Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 05. Okt 2014 10:23 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Masser av flott arbeide her. 99% av alle deler som jeg kjøper, bærer filosofien til hotrods. "AR" eller "Adjustment Required" med mindre delene er laget for å passe sammen, dvs på samme fabrikk, så må de tilpasses. Selv har jeg et utall av ganger måtte finne frem filen å justere, eller bruke hammer å vinkelsliper. hehehe Men jeg synes det er en del av sjarmen, når vi skruer på såpass gamle biler. |
Forfatter: | OldisEinart [ Fre 24. Okt 2014 15:58 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Mye bra arbeid,og denne var drit tøff, følger med her |
Forfatter: | Chevy63 [ Lør 25. Okt 2014 20:31 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Takk takk, hyggelig at noen følger med. |
Forfatter: | Nemesis83 [ Søn 26. Okt 2014 09:12 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Liker stilen Er ikke mange av disse med grom motor |
Forfatter: | Road Devil [ Tor 30. Okt 2014 18:33 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Bir bra denne artig å følge med på |
Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 01. Nov 2014 11:27 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Flott jobbet. Bare husk, at fjærene skal ha litt tid til å sette sig. Bare så du ikke begynner å kappe eller varme for å senke den. |
Forfatter: | Chevy63 [ Man 10. Nov 2014 12:28 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Tenkte jeg skulle legge ut hele komboen på motoren. Bunndelen er som følger: Blokk er en 0.10 blokk, som er påmontert firebolta overfall, linjehona, og borra 0,30. ca. 0,015 deck i snitt. Smidd strokerveiv: CAT 4340 racing crank Smidde Scat H-beam råder 6" 4340 Smidde stempler Keith Black 718, nå heter de Probe. JE file to fit stempelringer. SFI flexplate og balancer Bunndel eksternt balansert og klar for 750Hk kammen er en Lunati woodoo hyd. roller 20120712 gamle 60112 • Advertised Duration (Int/Exh): 282/290 • Duration @ .050 (Int/Exh): 231/239 • Gross Valve Lift (Int/Exh): .535/.550 • LSA/ICL: 110/ • Valve Lash (Int/Exh): Hyd/Hyd • RPM Range: 2400-6400 Lunati hyd lifters Comp cam full roller vipper 1,51 Topper er AFR 195 65cc kammer, skal vel gi ca. 10,7:1 i komp. Edelbrock Performer RPM 7101 dual plane innsug Holley 750 vacum sec. med dyser i secondery. HEI tenning Full lengde headers, 2,5" dual eksos, X-pipe, med race-pro potter. Girkasse er en TH200-4R stage 3, fra Extreme Automatics USA, med 9" converter bygd etter motorspecs. Bakaksel er en 8,5", med 3,08:1, som er planlagt med 3,73:1 med Eaton sperre. Er allerede innkjøpt, og ligger klar. |
Forfatter: | Chevy63 [ Man 10. Nov 2014 22:02 ] |
Innleggets emne: | Re: 88' Wagon Caprice Estate stroker |
Road Devil skrev: Bir bra denne artig å følge med på Ja du har jo maken bil selv, så da ser du jo hvor de begynner å ruste. Får håpe de har tettet taket ditt ordentlig, og ikke bare limt fast de blanke knappene med silikon, slik som de gjorde på min, etter at de tok av railsen. |
Side 6 av 8 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |